Benim Aklıma Hep Takılmıştır Otomobil Motorunda pistonların hepsi aynı anda çalışırsa ne olur. yanı 4 pistonun aynı anda işlem yapması demek istiyorum motor Çalışırmı yoksa çalışmazmı yada çalışırsa güç artımı mı olur yada güç düşüşü mü

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Halid @abdhbal

    Mümkün değil. Ayrıca pistonlar zaten her an bir şeye hizmet ediyorlar, 2 zamanlı ve 4 zamanlı motorları bir araştır.

  • Agab @agab

    Motor yerinden çıkar 😀 Pistonlar ters zamanlı çalışınca ters kuvvetlerden dolayı nötrlerder birbirini. ama 4 tane silindir aynı yönde aynı anda eğer çalışırsa o güce dayanamayabilir 😀

  • 3dfx @3dfx

    2 silindirli motorlarda yapiliyor dediginiz. ama her tdc ulasildiginda bir piston atesleniyor.

  • 3dfx @3dfx

    Zaten her pistonu ayni anda atesleyeceksen 4 pistona ihtiyacin olmaz 🙂 büyük tek piston yaparsin.

  • Erdinç B. @erdincb

    Hiç bir anlamı yok. Aynı hacimdeki tek pistonla aynı gücü elde edersin. Daha fazla parça kullandığın için de daha pahalı ve daha sorunlu olur.

  • William Wallace @wallace

    olur ama titreşim ve sarsıntıdan her açıdan verimsiz olur

  • Mr.Tekin @tekin224

    Bisikletin pedallarının ikisi de aynı hizada olsun, ikisine de aynı anda basayım demek gibi bişey bu 🙂 olur mu bilmiyorum.

  • Volkan Özkurt @sarkihalindekal

    Dört zamanlı dört pistonlu bir motorda, her 90 derecelik krank mili dönüşü için motor güç üretir veya daha doğrusu bir piston bu açıda itki oluşturur. Bu, güç bandı boyunca daha rafine ve daha tutarlı bir çalışma sağlar. Ayrıca daha erken tork elde edilir ve motor yük altında o kadar titrek değildir, yani daha dengelidir. Bu, sıralı dört motorun otomobil endüstrisinde çok yaygın olmasının ana nedenlerinden biridir.

    Diyelim 4 silindirli bir motor var ve aynı anda bütün pistonlar aynı zamanda çalışıyor. En önce bu pistonları harekete geçirmek daha zor olacaktır, bu doğrudan akü ömrünü ve marş dinamosu ömrünü etkiler. Diyelim ona uygun üretildi, bu sefer maliyet artar.

    Aynı anda 4 silindirde patlama olması gerekiyor bu da daha sağlam bir krank gerektirir ve balans şaftları gerektirir. Bunlar ağırlık demek, ağır olursa verim düşer, hafif olsun denirse maliyet artar. Patlama arası çok gecikme olacağı için daha ağır bir volan gerekir, daha ağır bir volan verimi düşürür, burda hafif volan koyalım diye birşey söz konusu bile olamaz. Daha ağır bir volan burda krankın turlarına ağırlığı ile katkı sunar ve dönüş hareketi enerjisini korumaya yardım eder.

    3 silindirli motorlarda 1 silindir eksik diye 120 derecede bir ateşleme yapılır ve bu motoru kendi ekseni etrafında dönmeye zorlar. Bunu engellemek ve titreşimleri önlemek adına daha sağlam motor kulakları kullanılır. 1440 derecede bir 4 silindirin aynı anda patlama yapmaya çalışması nasıl bir titreşime neden olacağı ve bunun motoru kendi ekseni etrafında nasıl dönmeye zorlayacağı merak konusu. Bu durumu telafi etmek için ne kadar ağır bir volan ve ne kadar özel bir motor kulağı kullanılması gerektiğini tahmin edin.

    Özetle
    *Maliyetli olur
    *Verimsiz olur
    *Yüksek devirde çalışmak zorunda olur
    *Daha gürültülü olur
    *Sarsıntılı olur
    *Kullanım Esnekliği çok kötü durumda olur

    Benim bildiklerim bu yönde. Yanlışım varaa düzeltin lütfen.

    • Volkan Özkurt @sarkihalindekal

      Bu arada otomobil motorlarının rolanti devri 600 ile 1000 arasındadır, tek silindirli motosiklet motorlarında 1200 ile 1500 arasında. 4 silindirli bir motorun bütün silindirleri aynı anda çalıştırılırsa yüksek bir rolanti devri gerekir diye düşünüyorum.

    • YasinC @yasinc

      @sarkihalindekal Silindir sayısı ile ilgili değil bu. StrokexBore oranı etkiliyor.

    • Volkan Özkurt @sarkihalindekal

      @yasinc Çap Strok daha ziyade üst devirlere etki eder. Stroklu motor daha torklu olurken daha düşük maksimum devir çevirebilir. Rolanti, silindir sayısı ile ilgili daha ziyade. Aslında çap-strok, volan ağırlığı, silindir sayısı hepsi beraber rolanti devrine etki eder. Ateşleme zamanları arasında ne kadar boşluk olursa o kadar yüksek rolanti devri gerekir. 12 silindirli motorların üstünde jeton dik halde düşmeden durabilir mesela, o denli sarsıntısızdır. Mesela Bugatti Chiron'un W16 motoru rolantide 650 devir çeviriyor. Çekici ve otobüslerde olan Stroklu dizel motorlar da rolantide 600 devir çeviriyorlar.

    • YasinC @yasinc

      @sarkihalindekal Stroke oranı arttıkça devir bandı düşer. Aynı hacimde piston çapı ne kadar büyürse alt devir düzensizleşir. Tabi ki silindir sayısı her şeyi etkiler ben aynı silindir ve aynı hacimi koruma şartını baz alarak bahsediyorum bu etkiden.

      Tek silindir motosiklette kullanılan motor ile atv de kullanılan motor arasındaki fark gibi. Bir çok etken var. Crossplane ile normal sıralı ateşleme arasında dahi fark oluşur.

    • Volkan Özkurt @sarkihalindekal

      @yasinc Dediğin doğru. Strok arttıkça devir sayısı düşer ve devirlenme geç gerçekleşir ve sanırım tork olduğu için daha ağır volan kullanılarak daha düşük rolanti ile çalışması mümkün olabilir.

    • 3dfx @3dfx

      4 zamanli motorda tüm pistonlarin ateslemesi icin 720 derece gerekir. Yani 4 silindir motor 180 derecede bir güc verir, 90 degil.

      4 strok: her strok 180 derece hareketle olusur, 4x180 = 360

    • YasinC @yasinc

      @3dfx Bir iki farklı üretici olması lazım. Rotax olabilir.

      1 ile 3. ve 2 ile 4. silindirler arasında normalde fark 180 derece ama bu farkı yukarı da attığım gifteki gibi 270 derece yapıyorlar. Torkun daha erken ve lineer olması sağlanıyor.

    • 3dfx @3dfx

      @yasinc yok arkadas 90 derecede bir güc verir demiste ondan düzelttim.

    • Volkan Özkurt @sarkihalindekal

      @3dfx 180 derece doğru, benim bilgi hatalıydı. Animasyonda açıkça görünüyor.

  • Mert Slt @mert-slt34

    otomobil motorunda pek kurtarmaz fayda açısından.