@enigmasi İsveç çakısı gibi program, gün kurtarmada harika. Yeni güncelleme de geldi daha iyi olmuş. Eklentiler ile daha da iyileştiriliyor, genelde kullanma amacım yapacağım temel düzenlemeleri ve çizimleri bunda yapıp sonrasında GIMP’e aktarmak, eskizler için genelde yani. Antialiasing ve renklendirmede çok başarılı değil.
@ermanyurdakann Photoshop’u çok az kullandım. Amatörden biraz daha profesyonele doğru dijital tasarıma geçmek istiyorum, GIMP ile öğrenip sonrasında Photoshop’a geçsem zorluk yaşar mıyım?
After Effects, temelde bir compositing yazılımı, Davinci Resolve ise komple bir post prodüksiyon çözümü. İçindeki Fusion kısmı After Effects'e karşılık geliyor ama node tabanlı, yerini tuttuğunu söylemek zor. Benzer sonuçları alabilirsiniz ama mantık bambaşka.
Bu arada Audition'un alternatifi Fairlight değil, Fairlight'in alternatifi Audition 😀 Fairlight bambaşka bir şey.
Son ve önemli kısım:
Hangi işte ne yaptığınız önemli değil, uzantılar ve programın uzantı destekleri yarım yamalaksa o iş yaş. O yüzden ciddi ve para kazanacağınız bir iş yapıyorsanız kesinlikle alternatifleri denemeyin.
Gimp için kendi eklentilerini yazanlar var çok güzel işler yapıyorlar, eski ama bilen adamlar vazgeçmiyor, photopea online olması büyük avantaj çok faydasını gördüm hayat kurtarır bir de krita ps değilde corel painter alternatifi gibi bence.
Affinity Photo ve Affinity Designer'ı kullanıyorum. İkisi de oldukça başarılı.
Adobe’den sonra en başarılı uygulamalar
Ayrıca iPad için de var ve bayağı gelişmiş uygulamalar
Ben Windows sürümlerini kullanıyorum. Adobe'nin garabet abonelik modelinden sonra ilaç gibi geldi resmen.
eklenti desteği vermedikçe hepsi boş maalesef...
Evet, yine de en yakını Affinity Photo
Paint.NET ve GIMP harika programlar.
Bazı oyun kaplamalarını PS’ta açamamıştım da Paint.NET hemen açmıştı hayvan gibi dosyaları
@enigmasi İsveç çakısı gibi program, gün kurtarmada harika. Yeni güncelleme de geldi daha iyi olmuş. Eklentiler ile daha da iyileştiriliyor, genelde kullanma amacım yapacağım temel düzenlemeleri ve çizimleri bunda yapıp sonrasında GIMP’e aktarmak, eskizler için genelde yani. Antialiasing ve renklendirmede çok başarılı değil.
XD için de epey var.
XD zaten sonradan katıldı, kendisi bir alternatif 🙂 yine de ben diğerlerinden daha çok seviyorum
@enigmasi Doğru tabi de Adobw alternatifleri deyince onu saymamak olmazdı 😀 Akira diye bir proje var. O çıksın onu deneyeceğim. Open source bir proje ve ilgi çekici. İncelemeni öneririm. https://www.kickstarter.com/projects/alecaddd/akira-the-linux-design-tool
@ermanyurdakann Photoshop’u çok az kullandım. Amatörden biraz daha profesyonele doğru dijital tasarıma geçmek istiyorum, GIMP ile öğrenip sonrasında Photoshop’a geçsem zorluk yaşar mıyım?
@norego Alıştım sayılır aslında, ücretsiz bir program için fena değil bence. İşin piri olmadığım için belki de.
Ai için alternatif Corel Draw koymamışlar. Saçma.
Aynen. Ayrıca QuarkXpress de olmalıydı inDesign için.
@norego tipik kullanışsız linux arayüzü
Ai için Figma? Saçma değil mi? Figma Xd'ye konmaz mı?
Onu ben de anlamadım. Hatta XD değil, prototip uygulaması Figma.
+mac için motion. Blender ne alakaysa, uygulama içinde ayrı bir bölüm sadece kompozisyon için.
After Effects, temelde bir compositing yazılımı, Davinci Resolve ise komple bir post prodüksiyon çözümü. İçindeki Fusion kısmı After Effects'e karşılık geliyor ama node tabanlı, yerini tuttuğunu söylemek zor. Benzer sonuçları alabilirsiniz ama mantık bambaşka.
Bu arada Audition'un alternatifi Fairlight değil, Fairlight'in alternatifi Audition 😀 Fairlight bambaşka bir şey.
Son ve önemli kısım:
Hangi işte ne yaptığınız önemli değil, uzantılar ve programın uzantı destekleri yarım yamalaksa o iş yaş. O yüzden ciddi ve para kazanacağınız bir iş yapıyorsanız kesinlikle alternatifleri denemeyin.
@awsalli fusion, fairlight, kurgu, renk tek paket oldu artık. Sekme sekme, Premiere gibi.
@ermanyurdakann sorun şu, çoğu yazılım ücretsiz ve gönüllüler tarafından geliştirildiği için tasarıma ayrıca para harcayamıyorlar
Gimp için kendi eklentilerini yazanlar var çok güzel işler yapıyorlar, eski ama bilen adamlar vazgeçmiyor, photopea online olması büyük avantaj çok faydasını gördüm hayat kurtarır bir de krita ps değilde corel painter alternatifi gibi bence.
Gimp, Krita, Blender elim ayağım. İyi ki varlar.