Moonman C1 x Kaweco Perkeo x Pelikan Twist x Kaco Retro
Yılbaşı malum evde geçiyor, canım sıkıldı bari en sevdiğim kalemleri bir karşılaştırayım dedim, Teknoseyirde' de birçok kez kalem incelemesi gördüm burada da paylaşmak gerek o zaman.

Yazım pek iyi değil kabul ediyorum 😀
Kağıt : Rhodia Lined A4
Mürekkepler :
Moonman C1 : Pelikan 4001 Violet
Pelikan Twist - Kaweco Siyah
Kaweco Perkeo - Pelikan 4001 Siyah
Kaco Retro - Kaco (Kutudan çıkan kartuş)
Karşılaştırmaya geçecek olursak, en iyi performansı garip bir şekilde en ucuz olan Kaco Retro verdi. Moonman C1 ise 2. oldu. Perkeo 3. ve sonuncu ise Twist oldu lakin ikisinin performansı çok yakındı. Rhodia ilk defa deniyorum hiç beklediğim performansı alamadım, üstelik kağıt a5 çizgisiz beklerken a4 çizgili geldi. Lakin Kaco'nun mürekkebinden de olabilir, yazımı gerçekten çok iyiydi, en çok beğendiğim o oldu. Tasarımda ise kesinlikle C1 🙂

Kaco retroyu fazlasıyla beğendim tam f/p, aliezpressde 6 dolar olmalı. Yazımı kalitesi oldukça güzel. Başka mürekkeple deneyemedim ama daha.
C1 in de Yazımı hoş, malzeme oldukça kaliteli, nib f lakin m ye yakın. Aliexpressde 20 dolar civarıydı.
Perkeo hediye geldi, fiyatı 70-90 olmalı. Bu kalem biraz değişik, bazen performansı çok güzel geliyor bazen o kadar güzel gelmiyor, çözemedim 😂
Twist ise ilk kalemim, 50 tl ye almistim. Bu kalem de güzel aslında ama tutma kısmı biraz kötü ben kalemi herkes gibi tutmadığım için sıkıntı oluyor biraz. Perkeodan iyi diyebilirim aslında incelemenin zıttı olarak.
Hepsine iyi iyi demişim pek açıklayamamisim aslinda ama hepsini tavsiye ederim, özellikle kacoyu. F/p ve müthiş. C1 ise mükemmel bir tasarım, alıp duvara asmalık 🙂
İnce geldi bana yazı
Güzel bir karşılaştırma 🙂 Yılbaşına dolma kalem karşılaştırması okuyarak gireceğim herhalde 😀 Twist modeli bende kullanıyorum baya memnun kaldım bu yıl farklı bir rengini de aldım. Pelikan Edelstein mürekkep ile oldukça başarılı diyebilirim.
Yazınızın da maşallahı var...
Yüzüme vurmasanıza hocam 😂 el yazısı yazmayalı çok oldu unuttum valla.
@arvelo; Niye ya? Fıstık gibi maşallah. Nazar değmesin...
kalemde incelemeyelim🤣🤣