Apple işlemcileri neden daha hızlı, videoda etraflıca anlatılmış.

Anladığım kadarıyla özet:

- Apple 64 bit mimaride 2 nesil önde.
- Apple'da telefon bir bütün olarak tasarlanıyor, işlemci dahil. Böylece daha verimli ve hızlı sonuç çıkıyor, Qualcomm, Samsung vb firmalara göre zaman kazanıyor.
- Qualcomm çok çeşitli işlemciler yapıyor, Apple ise bir tane işlemciye odaklanıyor.
- Apple işlemcilerin büyüklüğü diğerlerinin 2 katı. Bu alan özellikle cache için kullanılıyor. Bu işlemci pahalıya geliyor ama Apple telefona bir bütün olarak bakıp maliyeti başka yerlerden dengeliyor. Diğer tarafta ise kar etmesi gerekenler örnek olarak ARM, Qualcomm ve Samsung gibi bir zincir var. Dolayısıyla iki kat büyüklükte bir işlemci zaten yüksek olan maliyeti daha da artırdığı için tercih edilmiyor.

https://youtu.be/TiVF_ZzzLM0

Why are Apple’s chips faster than Qualcomm’s? – Gary explains

Read the full post: https://goo.gl/KYdaXp | The benchmark scores for the new Apple A11 Bionic SoC are very impressive. But why is Apple so far ahead of the c...
BeğenFavori PaylaşYorum yap