İnternet cafeler vardı, ne oldu onlara, bilen var mı? PS oyun salonlarına çevirdiler diye duymuştum en son. Aklıma hep eski günler gelir. 🙂

Şöyle ki benim kişisel bilgisayarım bana bayağı geç alındı, 2010 yılında sahip oldum ama dizüstü tabi, Acer. Halen evdedir emektar, çalışıyor da. Bozulan HDD'sini kendi ellerimle değiştirmiştim.

Sene 2009 falan, bilgisayar, internet yaygın tabi ama bizde yok, bende yok. Telefonlardan imkansızdı zaten, bilirsiniz. E internete girmek istiyorum, msn'de yazışmak, o dönemler kaybettiğimiz Michael Jackson'ın kliplerini falan izleyip daha yakından tanımak istiyorum... Mahalledeki internet kafeye giderdim. Bu mekanlar erkek doluydu siz de biliyorsunuz. Erkek ama neyse ki ben rahatsız olmadım hiç, takılanlar genelde ilkokul çocuklarıydı ve birlikte oyun oynarlardı, ben liseye gidiyordum. Orayı işleten de uzun saçlı, hep siyah giyen, keçi sakallı biraz rocker bir çocuktu. Yani rocker diyorum ama dışı rocker içi biraz arabesk gibiydi, her neyse. Bana hep kibar davrandı, Oturup internette gezinebilirdim orada. Parasıyla değil mi? 🙂

Teknolojiyi çok severim ama son zamanlarda hep şunu diyorum, yahu nerden nereye geldik?
Yani ben 10 sene önce bilgisayarı olan adama özenirken şu an en fakir insanda bile akıllı telefonlar, içlerinde en ucuzundan da olsa internet tarifesi falan var. Açıkçası ben bu gelişim sürecini bizzat yaşayabilen nesilden olduğum için bu açıdan şanslı olduğumu düşünüyorum. Teknolojik ilerleme elbette her dönemde vardı ama sanki bu dönem biraz daha farklı gibi, ne bileyim özellikle ilk iPhone'un çıkışıyla değişen bazı şeyler falan derken bugün S8 gibi bir tasarıma telefon diyoruz ve bunlara bayılıyoruz. (beğeni anlamında söylüyorum)

Bunu geç, SMS diye birşey kalmadı şu an. Hanginiz tarifenize verilen bilmem kaç bin SMS hakkınızı bitiiyorsunuz sonuna kadar? Whatsapp'lar varken? 🙂 Biz eskiden bir tane mesajı (karakter sınırı elbette vardı) 2 kontör karşılığında yollayabilirdik. Gazetenin kuponla telefon verdiği dönemde babam Nokia telefon almıştı, Star gazetesiydi galiba gazete de. Lisedeyken her 3 kişinin 2'sinde Samsung E250 vardı zaten onu söylememe gerek bile yok. #akış #nostalji #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap