Beyler sizce bu ülkede neden işsizlik sorunu var neden kimse kendi işini kurmuyor?

SEBEBİNİ DİKKATLİCE DİNLE!👂

Örnek olarak kendine bir iş yeri açmak istiyorsun gerekli miktar 800.000₺ bu kadar sermaye için bankaya gidiyorsun. 1 ton evrakla yapacağın işi anlatıyorsun sana kredi verdi diyelim. Bunun faiziyle 3.000.000₺ olarak ödeme alıyorlar 💰

Yaptığın işi batırırsan eyvah eyvah! Evine haciz gelir psikolojin çöker ömür boyunca o borcun altında ezilir kalırsın ama gelin birde avrupaya bakın 👀

Adamlarda kosgep’e benzer sistem var iş yeri acmak isteyen randevu aliyor projesini sunuyor risk haritasi çıkarıyorlar %75 ihtimalle kabul görüyor. Önce o kişiyi bir kurs merkezine gönderiyorlar sonra staj yapıyor ve 0 faizli krediyi veriyorlar. Daha sonra iş yerini açıyor çok düşük miktarlarda 10 yıl vadeli ödüyor. Eğer batırırsan iflas ettigini açıklarsın dükkanındaki ürünleri satarsın kalan borcun %40’ini sigorta karşılıyor onun için borç batağına istesende batamazsın…

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • AB9 @sqn

    İşin daha derin bir yüzü var. Düşün, Türkiye'de düzgün bir işletme açmak ve bunu yasalara uygun bir şekilde yürütmek imkansıza yakın. Bir restoran açmayı hayal et: Kurallara uygun olarak ürün tedarik ediyorsun, fiş kesiyorsun, personelin sigortasını yapıyorsun, kirayı bankadan yatırıyorsun. Maliyetler zaten uçuk!

    Ama senin yanında, aynı ürünü satan başka bir restoran var. O restoran ne yapıyor? Tedarikçiden kalan parçaları alıyor, bolca yağ ve sos ekliyor, fiş kesmiyor, Suriyeli ve Afgan çalıştırıyor, kirayı elden veriyor. O yüzden senin iki katına sattığın yemeği yarı fiyatına satabiliyor. Sen ne yaparsın? 3 ayda kepenk indirip kaçarsın. Niye mi? Çünkü vatandaş denetleme talep etmiyor, denetleyenin sonuçlarını dikkate almıyor. Hükümet, düzgün işletmelerin fiyatları arttırıp enflasyon yaratmasını istemediği için göz yumuyor. Sonuçta ne oluyor? Pizza kutusunda aflatoksin, güveçte arsenik çıkan bir ülkede, içinde ne zehirler olduğunu bilmediğimiz yemeklerle kanser oluyoruz. Yağdan bünyelerimiz mahvoluyor, protein alamadığımızdan dolayı kafamız çalışmıyor. Suçu da gidip aşıya atıyoruz.

  • Serkan Demiroglu @srkndmrgl

    T.C siyasi baglantisi olmadan kim is kurmus,girisimci olmus.T.C ilk yillari vehbi koc,sonra sabanci.2000ler 5 li cete...sen taban olarak daha fazla vergi ode ..is kurmak senin benim neyime asgari ucret,bilemedin bi tik onun ustunde calis.maasinin buyuk kismi vergiye gitsin...

  • 2GB DDR3 64BIT @gt710gaming

    Sorun sistem değil ülkemizdeki insanlar. O kurs merkezinde çalışacak kişi kim? Onaylayacak kişi kim? İnsan insiyatifine bıraktığın zaman her zaman yolsuzluk olacak. Zihniyet hep bu.

  • brcan @brcan

    Arkadaşımın 15 bin tl fiyat verdiği işi, adam suriyeli getirip 4 bin tlye yaptırdı.Arkadaşım vergi veriyor, sigorta ödüyor.Suriyeli kaçak çalışıyor.Bu durumda bizden girişimci çıkar mı?