Ülke ülke yıllık brüt maaşın hesaba yatan net tutarı:
https://twitter.com/e507/status/1455196100344913920?t=DKuQtjhZMEbGmJpRAegOIw&s=19
Ülke ülke yıllık brüt maaşın hesaba yatan net tutarı:
https://twitter.com/e507/status/1455196100344913920?t=DKuQtjhZMEbGmJpRAegOIw&s=19
Yüksek gelirli beyaz yakalılardan kim ne kadar #vergi alıyor? PWC çalışmış; yıllık brüt maaşların hesaba yatan net tutarları: pic.twitter.com/tH4f0f3jf1
— beş•yüz•yedi (@e507) November 1, 2021
Son bir saat içinde 173 ziyaretçi, 78 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
@kurtcuk işte hangi ülkede ne kadar vergi ödüyorsun maaş gelirinde, onu gösteriyor beyaz yaka olarak.
1000 Alan 600 vergimi veriyor? Anladın Ben tobloyu
@opensky fransada 250 bin brüt kazananın eline 128 bin geçerken singapurda 203 bin geçiyor. Yani singapur daha az vergi alıyor.
yüzde olarak hesaplayıp ne kadar vergi aldığını görebilirsiniz, bu listeden anladığımız avrupa'da gelir vergisi yüksek, gelir arttıkça oran artıyor.
Bir de kesintilerin içeriğine bakmak lazım. Bizde, mesela, devletin brütün içine sağlık sigortasını da katıp, nette kattığı kadarını aynen kesiyor ve üstüne bir de geriye kalandan bireysel katkı kesiyor.
Ayrıca, adamın vergisi değerli; yani, verginin alım gücü yüksek olduğu için sabit kalıyor. Bizde öyle de değil maalesef.
Hatalı olduğuna eminim. Türkiye kesinlikle ve kesinlikle ABD’den daha az vergi almıyor maaştan. AB ülkeleri de hatalı. Zaten kaynakta yok, geçiniz bu listeyi 😀
şöyle bir hesap çıktı
Dubai de vergi alinmiyordu sanirim