Cep telefonlarından uygulanan IMEI sistemi artık otomobil ve beyaz eşyalarda da kullanılacak. Bu kapsamda e-SIM’li araçlar ile SIM kartlı beyaz eşyaların da IMEI kaydı yapılacak. Ayrıca satın alınan telefonun borcu ödenmezse cihaz kullanılamaz hale gelecek.

rezalet, parasını verdiğim cihazı istediğim gibi kullanırım kime ne
Parasını vermediğin cihaz için diyor zaten.
@ybahadir haberin tamımını okududum ben, parasını verip vergisini odüyorsun cihaza ama 7 sene kullanmazsan teli, bizi yöneten zihniyet öldürüyor, bu kadar açık !
bu vardı hem turkcell hem telekom tarafında bunun haberıde yapıldı youtube da vıdeoları bıle oldu
haberi iyi oku konu farklı ben IMEI deki salaklığa dikkat çektim ,aslında IOT cihazlara yasak geldi 🙂 ederi 10-15 dolar iot cihazının vergisi çuvalla ! sonrada gençler dışarı neden kaçıyor ...
Yalnız bu mağduriyete neden olur. İkinci elde borcunu ödemediği telefonu satan kişiler alanları mağdur eder.
Borcunu ödemezsen satamıyordun en son kararla zaten. Taksit bitmeden başka hat ile çalışmıyor.
@ozgurg alan kişi hattını takıp deneyecek o zaman.
Baştan sona saçmalık. Zamanında ödenmeyen borcun tahsili için zaten yasal düzenlemeler var. Telefona özel yöntemler eklemek ek karmaşa sadece. Telefona özel anormal bir ödeme problemi durumu varsa başka yere bakmaları lazım, neden bu kadar çok insan borcunu ödeyemiyor diye. 7 yılı geçince çalışmaması ise resmen hak gaspı. Benim çok eski telefonlarım var mesela, arada SIM takıp kullanıyorum zevkine. Şimdi engellenmiş olacak. Aşırı vergi nedeniyle saçma ek önlemler getiriyorlar, herkes potansiyel kaçakçı oluyor.
amaç bunun ticaretinin önüne geçmekti - bi ara bende yaptım - moto z piyasada 2400 falandı vodafone tahutle 2100 civarına veriyordu ben kutusunu acmadan 1800 lere sattım boylece 2 yıl vadelı yıllık yüzde 8 le borclanmış oldum o donemde faızler 15 lerdeydi - bunun dışında bayiler bunu tefecılık gıbıde kullandı hatta mesut cevık vıdeo cektı bavul cular hakkında - kısaca bu duznleme borcdan cok tekrarlı satımın onune gecmek ıcın yapıldı
@cryzboy43 İşte yine başka saçmalıkların neden olduğu sorunlara daha başka saçma çözümler. Bunun neden olduğu sorunlara daha da saçma çözümler gelir, böyle sürer gider.
Yolcu beraberinde gelen değilde gümrükten giren cihazlardan ne kadar imei kayıt ücreti alınıyor bilen var mı?
#HaftalıkGündemeMalzeme
https://dokuz8haber.net/gundem/imei-soygununda-yeni-perde-kahve-makinasindan-bile-838-tl-alacaklar/ 😒☹😔😪🙁
Oem ürünler kapsam damı ? Tam da yeni pc almaya karar vermiştim ?