Hadi hayırlı olsun
Son bir saat içinde 130 ziyaretçi, 58 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
benim savunduğum bi vergilendirme - 1000$ lık cihazın ötv si %50 olsun 100$ lık %0 250$ lık %15 450$lık %25 650 $ %35
%50 ötv nedir arkadaş? Bu telefonu üreten bu kadar kazanmıyor. Bunun daha KDV si var, trt vergisi var, gümrük vergisi var.
Cep telefonu için ötv alınması zaten çok saçma değilmi. Sisteme fln gerek yok yani direk kaldırılmalı, ötvlik hali mi kalmış artık cep telefonunun sanki argesine, fabrikasına para harcıyorlar da vergi bekleniyor cep telefonundan. Cep telefonu ya adı bile tırt 😀 yüzde 20 küsür vergi ödüyoruz bir de.
@eamedic saçma ama aylık gelrinin 3 katını cepte bir ürüne bağlamakta saçma - vergiye karşıyım yanlış anlaşılmasın ama hurda demire 10 mılyar verdığımız yerde telefona 4.5 falan verıyoruz serbest bırakılması rakamı daha da yukarı çeker
@cryzboy43 milletin kendi parası değil mi insanlar isterse bi telefona 2 yıllık maaşını bağlar isterse 100 liralık telefonla takılırlar kime ne oluyor
@cryzboy43 ya neyse daha konuşacak çok şey var da bazıları damlar hemen siyaset diye 😀😀 saçma kısmına katılmıyorum harcamak bence özgürlük isteyen istediğini alır asgari ücretli adam gidip xsmax alabilir bence. Sonuçta hayatını aylık gelirinin 10-15 katı artı değer üretmesine rağmen açlık sınırının altında yaşamayı tercih etmiş bir insanın ya da tercih etmek zorunda bırakılmış bir insanın artık neyi nasıl harcadığının bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Zaten bu adamın hayatı iş ev arasında geçiyor, devletten aldığı tek hizmet belki evinin önündeki çöplerin alınması onun dışındaki çoğu hizmete fazlasıyla ücret ödüyor hadi xs i fln geçtim 3000-4000 tl gibi biraz kendini mutlu hissettirecek belki biraz marka güdüsünü okşayacak bir cihaza 750-1000 tl ödemek zorunda olması, maaşının iki üç katını bir telefona vermesinden daha saçma 😀.
@xeon mıllet cebındekı parayla alsa ok ama kredıye tahutle alınca sıkıntı - bakın aynısı imşaatta olmadımı mıllet kendı parasıyla ucuz kredıyle ev aldı hem ev sahıplık oranı düştü hem ihtiyacı olan için fiyat şişti zamanında benzer bi regulasyon inşaat için yapılsaydı atıyorum 1m uzeri kredılerde % 20 devlet pay kesseydi onuda kentsel donuşume harcasaydı durum tam tersı olurdu
@ronniejamesdio boşuna anlatma hocam anlamıyorlar
elektrıkte ben yıllık ucretten yanayım - zaten bagımsız fırmalarda artık elektrık satıyor 6 aylık kontrat yapıp total tuketım uzerınden bırım fıyat belirliyeceksin sonrasında oncekı yıla gore az tuketen kullanıcadan kdv yı %1 alıcaksın - hem tasarruf olur hem mıllet ne odeyecegını bılır
@merakli belli limitin üzerinde var - limiti hatırlamıyorum ama 200 den yuksek deyıldı aylık
Kasa her zaman kazanır. Daha çok vergi alamayacakları bir düzenlemeyi getirmezler. Sevinmeyelim bence
Dayan Z1
Lanet olsun kaldık yine p9 lite 2017 ye (isminde meymenet yok)
Oh miss yeni ikinci el #note8 aldım 🙂
1-Cep telefonundan ötv almak telefon ithalatını azatmak için mi ?
2-Cep telefonundan ötv almak vergi gelirlerini arttırmak için mi ?
3-Cep telefonundan ötv almak halkının teknolojik cihazlara erişimini azatmak için mi ?
4- siz devam edin...
Devam etmeden önce bir şey düşünün ama, şöyle bir şey... Devlet cep telefonundan şimdiye kadar aldığı ötv toplamı ile orta seviye bir telefon üretim fabrikası kurabilirmiydi ? Kursa ne olurdu ?
Selamlar.
gm üretim bandı koydu zaten - 70m$ dı sanırım yatırım tutarı ve devlette destekledı bakan geldı acılısa falan ama mesele bu degıl mesele adıl vergı - 1000$ lık telefonla 100$ lık telefon aynı vergı olmamalı - keşke tüketici bu fiyat ve vergi dürtmeleri olmadan bilinçli tüketse de hiç vergiye gerek kalmasa o ayrı - keşke zorlu 2.5 b doları avm yapmak yerıne arm işlemci tasarım firması ve sharp dan hisse alsaydı
@cryzboy43 Zaten 1000 dolarlık telefon ile 100 dolarlık telefon aynı vergi miktarına sahip değil bildiğim. Fiyat + çeşitli vergilerin % oranı şeklinde
https://onedio.com/haber/1000-tl-lik-bir-akilli-telefon-icin-ne-kadar-vergi-oduyoruz--731995
Telefonda da ötv nin kdv si gibi verginin vergisi alınıyor ki bunu dünyada yapan başka ülke vermı merak ediyorum açıkcası.
Selamlar.
@sms55 rakam olarak deyıl oran olarak aynı olmamalı dedım - az dan az coktan cok
@cryzboy43 bir telefondan alınacak en az ötv tutarı değişmedi ise eğer en son 160 TL idi.
Bu rakamın üzeri için oranlama yapılıyordu.
Ayrıca bir önceki yazınızda keşke Zorlu avm yapacağına üreticilerden hisse alsaydı demişsiniz. Ah keşke.
Ancak bu sadece Zorlu'nun elinde değil.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/tadi-kacti-ama-turkiye-yine-avrupa-nin-lcd-merkezi-olur-7920963
Yukarıdaki linkin son parağrafını bir okuyun derim.
Firmaların önü nasıl kesiliyor bu ülkede...
Selamlar.
@sms55 en çok kızdığım noktada bu - devlet destek versin üretelim mantığı - lütfen son paylaşımımdaki arcelıgın raporunu dikkatle bakın paralar nereye gidiyor ...
@cryzboy43 Burada bahsedilen destek, bu üretim için ithal edilecek makine teçhizatların gümrük vergisi ve kdv den muaf olması için idi.
Kemal Unakıtan sonrası maliye bakanlığı Vestel'e bir yazı yazarak bu teşvikleri vereceğini bildirdi. Ancak Vestel artık bu konuda yatırım zamanının geçtiği şeklinde cevap verdi. Bunun cevabı o dönem KAP da yayınlanmıştı ancak 2009 öncesi yayınları kaldırmışlar sanırım, bulamadım.
Selamlar.
@sms55 ozaman derdimi daha iyi anlatayım - şimdi tsmc diye bi şirket var yarı iletken üretimi işinde lider makineleri avrupa agılrıklı ama her yıl sonraki üretim süreci için milyarlarca dolar arge ye harcıyor -
bide lisansla üretim yapan firmalar var global gibi samsungla yarı iletken işinde işbirliği yapıp onların teknolojisiyle üretim yapan - şimdi bizimkiler ab serbest ticaret anlaşması kapsamında hep 2. yolu sectı lisanslı uretım fason uretım ve montajı sectı arge yada teknolojı uretımı yapmadı - herzaman diyorum bizim yonetıcılerde vizyon iş bilme beceri eksikliği var ülke olarak potansiyel çok yuksek olunca gun yuzune cıkmıyor ama ilk zor donemde hemen dökülüyorlar - kısaca bizde arge yok vizyon yok
@cryzboy43 İŞte tsmc üretimi ve argeyi yapabilmek için devletten teşvik alıyor. Nasıl derseniz vergi istisnası, çalışanların sigorta indirimi, bedelsiz arsa tahsisi vs... Taiwan, Çin, Kore böyle yaparak devasa şirketler oluşturdular.
Bunları veren ülkelere yatırım yapıyor büyük firmalar.
Devdet de kazanıyor, halkına iş buluyor...
Karşılıklı...
Selamlar.
@sms55 şuan bizde bunlar var hatta arcelik 280m tllik belge bile aldı 2016 yada 2017 de ama yınede bu rakamlara bakınca ben sucluyu devlet deyıl yöneticide buluyorum - bakın 2 yonetıcı biri temel kotıl ki onun tusas la alakalı vıdeosunu da paylasmıstım diyeride ali sabancı bu ıkısı olmasa ben 2 gun sonraya ucak bıletını 70 liraya alamazdım en buyuk hızmet ıhracatcısı thy olmazdı - devlet destegı katalızor olmalı guvence deyıl kısaca
@cryzboy43 Uçak biletine devlet desteği var ama...
https://www.aksam.com.tr/ekonomi/motorin-otvsiz-jet-yakitini-uce-katladi/haber-282201
Saygılar.
@sms55 yat yakıtıda vergisiz 😀 benımde bahsettıgım devlet destegı tıpı tamda bu - direk cebe para koyma deyıl ama katlızor etkısı olucak destekler - yınede bıletlerde vergı cıddı oranda harc vs - not olarak başka ulkelerde de jet yakıtına vergı varmı oda onemlı rekabet acısından
@fikri bende onu kastettım dagıtım konusu tekel onu kımse deyıstıremez suan
@merakli oda yıne perakende satıma giriyor sonucta sana ayrı elektrık hattı gelmıyor
@merakli aynen - boyle bı sıte buldum ıstersen bı bak
https://elektriksepeti.com/?cityId=2&subscriberType=MA&amount=200#signup
@merakli onun yerıne ordakı fırmalara yaz - verdigim link akakce tarzı bı sıte gibi