heroes of the storm

Yazarken olabildiğince imla kurallarına dikkat ettim ve İngilizce kelimeleri Türkçe karşılıklarıyla kullanmaya çalıştım. Eksik, hatalı yerler varsa affola.

Warcraft 3 deki “custom” bir haritadan (3 corridors), uğruna milyon dolar ödüllü turnuvalara dönüşen bu MOBA türünün yaklaşık 10 senedir yakından takipçisiyim. En popülerleri LoL ve DOTA olup, HoN ve Smite(TPS) gibi daha az tercih edilen oyunlarda vardır. Blizzard ‘ın geçen yıl duyurduğu HotS (Heroes of the Storm) ise bu türün en yeni üyesi.

Oyun şu an kapalı beta aşamasında, haliyle geniş kitlelere yayılmış değil ama inanıyorum ki oyun tam sürüme geçtiğinde sağda solda her yerde karşınıza çıkacak.

Oyunun dinamiklerinden bahsetmek gerekirse, MOBA lar da ki klasik ilk 15-20dk altın kasıp seviye atladıktan sonra takım savaşlarına girme yok. Daha yaratıklar haritada belirmeden bir aksiyon başlıyor. Öldürdüğünüz yaratıklardan altın kazanmıyorsunuz çünkü oyunda altını harcayabileceğiniz bir eşya dükkanı, envanter yok. Onun yerine tecrübe(experience, xp) kazanıyorsunuz ve bu kazanılan tecrübede takımınızın tecrübe havuzuna ekleniyor. Yani takımınızdaki herkes aynı anda seviye atlıyor. Bana göre radikal ve başarılı bir sistem, çünkü oyun boyunca en az yaratık ölürmüş yada çok fazla ölmüş arkadaşınızda oyuna katkısı oluyor. Diğer MOBA lar da yemlenen(feed) kişiyi tutmak zor olup oyunun kaderi az çok belli oluyor fakat bunda maçın kaderi her an değişebiliyor. HotS da takım oyunu öncelikli. Yani ben ormanda(jungle) ya da tek başıma bir kanatta(lane) takılayım gelmeyin, orası benim şurası benim gibi gereksiz muhabbetler olmuyor. İsterseniz 5 kişi oyunun başından sonuna beraber gezin(ki etkili bir strateji) isterseniz 2 şer ve 3 er li gruplar halinde takılın.

İkinci en büyük fark ise haritaların önemi. LoL ve Dota da herzaman oynanan tek bir haritada oynanır fakat HotS da 4 çeşit harita ve bu haritanın etkileşimi en önemli şey. Haritaların verdiği görevler var ve siz bu görevleri takım olarak ne kadar başarılı yaparsanız karşı takımı takımı yenme şansınız artıyor. Haritanın dinamikleri oyuna birinci dereceden etki ediyor ve hal böyle olunca da son derece zevkli, amansız takım çarpışmaları oluyor. 2 haftada HotS un takım çarpışmalarından aldığım haz kesinlikle Dota ve LoL deki aldıklarımdan çok çok daha fazla.

Ek olarak kahramanlardan biraz bahsedecek olursam, herbiri bambaşka bir tecrübe sunuyor. Hepsi de birbirinden farklı ve oynaması keyifli. Oyun içinde kahramanlar katil(assassin), destek(support), savaşçı (warrior) ve uzman(specialist) olarak 4 ana grupta toplanıyor. Dota ve LoL e göre kahramanların birbiri arasında farklılığı bariz farkediliyor. Her biri oynarken ayrı tecrübe yaşatıyor. Ayrıca oyun içinde kazanılan tecrübe sonrası seviye atladıkça size verilen yeteneklerden(talent) kahramanınızı daha farklı şekillendirebiliyorsunuz. Misal alan büyüsü olarak zarar veren bir özelliğinizin menzilini uzatabilir, dolum süresini kısaltabilir yada verdiği hasarı arttırabilirsiniz. Bu tamamen oyunun gidişatına ve karşıdaki takımın kahramanlarının özelliklerine bağlı karar verirsiniz. Eşya yerine bu yetenek sistemi de başta bahsettiğim gibi 15-20 altın kas eşya al mantığını yok ediyor. Kesinlikle başarılı.

Birde oyunda yine oyun içindeki dinamiği etkileyen binek(mount) sistemi var. İlk başta çok yadırgamıştım özellikle görüntü olarak. Abi Diablo sun, koskoca iblissin, karanlığın efendisisin, altına domuz çekip koşturuyon sağda solda… Ama oynadıkça fazla batmamaya başladı. 2sn bekledikten sonra ata(yada kaplan domuz vs) biniyorsunuz ve oyun için hareket hızını çok artıyor. Böylece haritanın uzak bir tarafında olsanız takım dövüşüne çok fazla geçmeden dahil olabiliyorsunuz. Yani Blizzard bu oyunda takım oyununa en öncelik vermiş.

Oyunda LoL deki gibi haftalık kahraman döngüsü bulunuyor ve karakter(account) seviyeniz arttıkça daha fazla kahramanı deneyebiliyorsunuz. Yine oynadığınız kahramanında silinmeyen kendi içinde her oyun sonrası kazandığı tecrübe var 10. seviye ye kadar. Seviye atladıkça da kahramanınızın görünümünü de, bineğinde ve yeteneklerinde ek seçenekler açılıyor. Seviye 8 e kadar rahat geliyorsunuz ama 8 den sonra 10 a tamamlamak biraz işkence. 10. Seviyede ise usta görünüm (master skin) elde ediyorsunuz ki gayet hoş. Ayrıca bu görünümleri, size verilen günlük “2 kere destek (support) sınıfı kahramanla oyna” gibi basit görevler sonrası kazanılan altınlada alabilir yada aç, doymak bilmeyen Blizzard dan direk gerçek parayla da alabilirsiniz. (Blizzard da göre € = $ dır aman dikkat)

Betada olduğundan dolayı ufak tefek hatalar çıkabiliyor ama şu haliyle bile çıkarsalar eminim milletin ağzı sulana sulana bağıra çağıra oynanacak bir oyun olmuş. Grafikler güzel, animasyonlar güzel, atmosfer güzel. Öğrenmesi kolay ustalaşması biraz zaman isteyen bir oyun. Tabi kendini tekrar eden tekdüze bir oyun mu olur orasını zaman gösterir. Ama şöyle söyleyeyim, bu oyundan sonra bana Dota 2 ızdırap geldi oynaması.

Oynamak isteyen olursa Ch3cooh#2973 ekleyebilir. Arkadaş listenizden biriyle oynarsanız %50 fazla tecrübe (xp) gelir.

Hadi sağlıcakla

BeğenFavori PaylaşYorum yap

heroes of the storm

Heroes of the storm beta inceleme
Selam teknoseyir ailesi;
Blizzard ile eskiye dayanan hukukumuz meyvelerini verdi ve geçen hafta sonu blizzarddan gelen maille hots beta deneyimi için davet aldım. Ayağımın tozu ile kısa süreli deneyimlerimi paylaşacağım.
İç içe geçmiş evrenler fikrine biraz alışmam gerekecek galiba. Bu konuda önyargılarım var. Yada hots oynadıktan sonra Diablo3 oynayınca biraz ciddiyet sorunu yaşar mıyım, bilemiyorum. ancak her santimetresinde blizzard evreninden tanıdık bir parça bulmak insanı heyecanlandırıyor.
Oyuna ilk girişinizde training ile karşılaşıyor ve oyuna ısınmaya başlıyoruz. Moba deneyimi olan oyuncular, oyun sistemin farklı olduğunu ilk dakikalarda farkedeceklerdir. Klasik üç kulvarlı harita yerine daha farklı dinamikleri olan harita mevcut. Yine basit şekilde kulvarlar mevcut olmasına rağmen karşı ekibin kalesini yıkmak için izlenecek taktik kulelere saldırıdan ibaret değil. Onun yerine kuru kafaları toplayıp belirli zamanlarda çıkan golemler ile atak yapmak (ki bu golemlerin enerji seviyeleri topladığınız kuru kafalar ile aynı oranda artıyor) veya madenlere girip yaratık kamplarına saldırdıktan sonra çıkan altınları haritanın ortasındaki paragöz dostumuza verip düşman savunmasına top atışı yapmasını sağlamak sadece yapabilecek stratejilerden birkaçı. Onun yerine minionlar eşliğinde kulelere saldırmak tabiki denencek bir yöntem ancak sadece haritadaki yan elementler ile ana binayı yıkıp zafer kazanabilirsiniz.
Heroların sıklıkla karşılaşıp yakın temas halinde olduğumuz bir sistem var. killer havada uçuşuyor. Ve level atlaması grupça gerçekleşiyor. Takım seviyesi var yani aslında. Ve bir mağazadan kılıç kalkan alacağımıza “talent” ile heromuzun o leveldeki yeteneklerinden birini seçebiliyoruz.
Herolar rotasyon halinde ve her hafta değişiyor. Oyun içi puanla satın almak mümkün ancak 2000 coin ile Raynor aldıktan sonra diğer karakterlere ulaşmam baya zaman alacak gibi duruyor. Para toplaması zor ve zaman alacak. Onun yerine parasını verip hero satın alabilirsiniz 6 ile 10 euro arasında değişen fiyatları var. tabi skin falanda alırsanız tek tek hero almak pahalı duruyor. Onun yerine giriş paketleri veya yüksek seviye paketler mevcut.
Genelde starcraft karakterlerine ilgim olduğundan raynor,sgt. Hammer, tycus ile daha çok vakit geçirdim. Ancak uther,lili,valla gibi karakterlerinide deneme şansım oldu. Net görülen bir şey varsa karaktelerin hepsi denk güçlerde ve yalnız gezen heroların pek şansı yok. Takım halinde hareket etmek daha avantajlı.
Oyunun developer havasında olduğu aşikar. Grafik optimizasyonu yok. Frame arada sırada düşüyor. Orta halli laptopumda(nvidia635m diablo3-high,starcraf2-medium,farcry3-medium değerlerde ve 1280*720) oynarken hots’ta bu düşük çözünürlük medium grafik seviyesinde oyun oynanamayacak haldeydi. Nvidia’nın önerdiği 1080p low çözünürlükte gayet akıcı bir kullanıma sahip oldum. Yani oyun elbet bitene kadar optimize edilecektir. Her kullanıcıya hitap eder duruma gelecektir. Ancak tam tadıyla oynamak isteyenler güçlü bilgisayarlarını hazırlamalılar.
Sonuç; oynanması için piyasa sunulduğunda ciddi bir kitleyi kendine çekeceği aşikar. Şu anda beta olmasından dolayı gayet kaliteli gruplar ile maçlar yapılıyor. Ve oynayan kitle belli bir kalitenin devamını isteyecektir. Aynı şekilde çekeceği bu kitle kalite arayacaktır. Bu yüzden kalite korunması açısından biraz para istemesinde bile sakınca görmüyorum ; çünkü afk’lar ve yersiz küfürlerle oyun zevkimizin içine edileceğinden parası neyse verilip görev bilinçli ve eğlenmek için oynayan insanlarla oynamak daha zevkli olacaktır.
Hızlı oynanış, blizzard evreninin kahramanları ve kendine has espri yapısı ile lol ve dotaya alternatif bir oyun geliyor. Avantaj ve dezavantajlarını zamanla yaşayarak göreceğiz. Dota ve lol buraya kolay ulaşmadılar. Onlarca değişim yaşadılar. Aynı şekilde hots’unda geçeceği yollar var gibi duruyor. Ama şu bir gerçek oyuncuyu kendine bağlayan bol aksiyonlu, yetenek ve takım oyunu isteyen sistemiyle Hots bir çok oyuncuyu kendine çekecektir.

(resimler fikir vermesi açısından blackhearts bay haritasından alınmıştır. oyun için birbirinden farklı 5 adet harita mevcut.)

BeğenFavori PaylaşYorum yap