• Keşfet
  • Videolar
  • Bloglar
  • İncelemeler

Melih
  • Kullanıcıyı engelle
  • Kullanıcıyı bildir

Kayıt tarihi: 10.07.2014
  • Melih @melihtr

    Öncelikle fikir olarak güzel girişim. İstanbul şartlarını çok bilmiyorum ama İzmir için fiyatlar çok yüksek görünüyor. Rakamlarla konuşacak olursam, sitesinden ev-iş arası konumları girip haftanın 5 günü için ücret çıkardım. Günlük gidiş-dönüş toplam 26 km için çıkan "günlük ücret" 16,55 TL. İzmirde toplu taşımada ilk kart okutmadan 90 dk. içindeki diğer tüm otobüs,metro,vapur kullanımı ücretsiz. Yani 13 km gidiş mesafesi tek okutma ile ulaşılabilecek bir mesafe. Belediyenin toplu taşıma ücreti 2,86 TL, gidiş dönüş ise "günlük 5,72 TL". Toplu taşıma ücretinin yaklaşık 3 katı fiyat çıkıyor. Ring Servis aylık ücret 331 TL. toplu taşıma ise 114,4 TL. İnsanların kendi aracıyla bile işe gitse daha ucuza gidebileceği bir fiyat çıkıyor. İzmir için daha uygun fiyatlı bir güncelleme gerekiyor

    27 Nisan 2018 - 09:38 Beğen
  • Melih @melihtr

    @turknetdestek
    TurkNet kullanıcısı olarak (başka ISS den geçtim), istediğim ve beklediğim bir videoydu. Sonuna kadar izledim. Upload isteyenler sadece profesyonel, bu işi parası için yapanlar olmuyor. Örnek olarak telefonumuzun yedeğini buluta aktarmak istediğimizde telefon saatlerce upload yapmaya çalışıyor ve pili tüketiyor. Bulut depolama artık tüm kullanıcılara açık bir platform ve upload burada çok önemli. Download hızını düşürüp, yerine upload yükseltmeyi bile kabul edebilecekler vardır diye düşünüyorum. Down/Up oranı 35/2 Mbit yerine 25/4'ü kabul edebilirim mesela maaliyet aynı kalıyorsa. Ayrı paket düşünüyorsanız bu şekilde seçenekler olsun seçelim

    İkinci olarak zaten altyapısı olan ve başka ISS den geçen kullanıcılar için herşey çok kolay değil.
    Ben başka ISS de (Vodafone Net) 50 Mbit VDSL abonesiydim, TurkNet ten sorguladığımda ADSL 16 Mbit maksimum hız çıkıyordu. Geçişimi VDSL olarak kabul ettiremedim. Zaten VDSL portum var diyorum, onu kullanacaksınız, boşta portla işiniz yok diyorum, bana denilen şey boşta VDSL port olmadıkça sizin geçişiniz VDSL olamaz, sistem izin vermiyor, verse yapalım denildi, 2 ay sitenizde boşta VDSL port çıkmasını bekledik. Bunu özellikle dikkate alın, ISS geçişlerinde yeni sıfır port açılacakmış gibi sorgulama yapılıyor. Geçiş yapan müşterinin o an aktif kullandığı port sorgulanmalı

    Türk Telekom saha ekiplerinden bizi artık kurtarın. Gelmiyorlar, iş yavaşlatıyorlar, telefonu bağlarken interneti iptal ediyorlar (ayrı hattan vermeye çalışıp) neler yaşadım hala devam ediyor, internet var telefon yok (biri varsa diğeri yok), saha ekipleri suçu bina içi tesisata çamur atıp kapatıyor.

    CGN ortak IP havuzu konusunda mağdur olan sadece IP kameralar vb. ile bitmiyor. Bu sitede tanıtımını yapılan Asus DSL-N17U modem var, CGN sayesinde çoğu özelliği kullanılamaz hale geldi. Modemin dışarıdan erişimi, kontrolü, modeme bağlı depolama cihazlarına erişim, indirme yöneticisine erişim, bulut servislerinden erişim vb. ne kadar dışarıdan erişim varsa hepsi gitti. Bunun yanında ücretsiz download yaptıran siteler de bu IP download sınırını çoktan aştı deyip dosyayı ücretsiz indirtmiyor. IPv6 konusu önemli. AKN de olduğu gibi TurkNet den bu konuda öncü bir hareket bekliyoruz 🙂

    12 Ekim 2017 - 17:39 Beğen 1
  • Melih @melihtr

    Ben Vodafone net VDSL kullanıyordum. Hiç port açıp kapatma yapmadan 30 dk'lık süre içinde Vodafone'dan düşüp, Türk.Net'e geçiş oldu. Sinyal kesilmedi sadece kullanıcı adı ve şifre değişikliğiyle aktarıldım. Burada TurkTelekom' dan kaynaklı birşeyler var gibi görünüyor.

    11 Ekim 2017 - 18:11 Beğen
  • Melih @melihtr

    Hizmetleri ön ödemeli şekilde veriyorlarmış, kontörlü hat gibi önce ödüyorsun sonra hizmet alıyorsun. Aslında size gelen fatura kullandığınız değil kullanacağınız hizmet oluyor

    11 Ekim 2017 - 16:31 Beğen
  • Melih @melihtr

    1) Yalın internet neden verilmiyor? Faturada 10 TL 'lik 1000 dk sabit telefon ücreti var ihtiyacımız olmayan eski bir sisteme ücret ödüyoruz.
    2) (TTNet haricinde!) Başka ISS müşterisi VDSL kullanırken, sitenizde sorgulandığında maksimum alınabilecek hız ADSL görünüyorsa, VDSL hızda Turk.Net'e geçiş yapılamıyor, müşteri hizmetlerine zaten VDSL portum olduğunu onu kullanmaları gerektiğini söylüyorum gene olmuyor, illaki boşta bir VDSL port olmalıymış, sistem bu şekilde izin vermiyormuş. Ben VDSL portttan internet kullanırken, Turk.net e başvurabilmek (aktarma) için aylarca sitede boşta VDSL port görünmesini bekledim. Ama ne yapıldı dersiniz, hiç yeni port açılmadan zaten mevcut VDSL portum Turk.Net'e aktarıldı. Boşu boşuna aylarca sitenizde boşta VDSL port görünmesini bekledik, siz 2 ay kaybettiniz.
    3) IPV6 ya geçiş olayını düşünüyor musunuz? CGN yüzünden port açamıyoruz, dışarıdan evdeki depolama cihazımıza, modeme ulaşamıyoruz, çözüm olarak sunduğunuz sabit IP ücreti de faturaya oranla yüksek kalıyor
    4) Upload hızını yükseltmeyi düşünüyor musunuz (2mbit bulut depolama uygulamalarımız için yavaş kalıyor)
    5) ADSL/VDSL için Türk Telekom saha ekipleriyle nasıl mücadele edeceğiz? Ekiplerin umursamazlığı, ankastre kutusuna hiç gelmeden uzaktan suçu bina içi tesisata çamur atıp arıza kaydını kapatmalar, başka ISS müşterilerinin arızalarını geciktirmeler vs. bu liste uzayıp gider. Türk Telekom ekiplerinin başka müşterilerine bu yaptıklarını kime şikayet edeceğiz? Interneti bağlayıp telefonu kestiler, arıza kaydı bırakınca telefonu bağlayıp interneti kestiler. Şu an gene internet geldi telefon gitti, saha ekipleri artık gelmiyor iç tesisata çamur atıp uzaktan kaydı kapatıyorlar. 35Mbit VDSL alabiliyorken telefon sinyalinin olmamasını iç tesisata çamur atmak da ayrı bir saçmalık. Bu saçmalıklara karşı Türk Telekom'a bir yaptırımınız yok mu?

    10 Ekim 2017 - 10:25 Beğen
  • Melih @melihtr

    Bahsi geçen birkaç hattın havuzdan kullanımı (mesela aile içi havuz olsun, tüm aile ortak havuzdan görüşme ve internet kullansın gibi) öneri olarak çok teklif ettim, ama olumlu sonuç çıkmadı. Operatörlerin bu durum pek işine gelmiyor sanırım.

    18 Temmuz 2017 - 13:19 Beğen
  • Melih @melihtr

    Bu durum yeni araç almak mı kiralamak mı? sorusundan ziyade "3 yılda bir araba yenilemek istiyorum, kiralasam mı alsam mı?" sorusuna daha yakın gibi. Adam 6 yıl kullanmak istiyorsa durumlar çok değişiyor, kiraladığında arabası yenileniyor, diğerinde 6 yıl aynı arabayı kullanıyor, hasarsızlık indirimleri, vergi indirimleri, enflasyon, paranın mevduatta veya dövüzde değerlendirilmesi, ağır bakımlar, lastikler baya bir karışık bir hesap yazarken yoruldum 🙂

    13 Temmuz 2017 - 23:11 Beğen
  • Melih @melihtr

    Gördüğüm kadarıyla bu senaryo 3 yıl içinde araba yenileme üzerine kurulu. Kiralık arabada 3 yıl sonra yeni arabaya geçiyorsunuz, kendiniz alırsanız 3 yıl sonra satıyorsunuz. Yeni bir araba alınacağı için araba fiyatlarındaki enflasyon artışı satışta kazanç gibi görünse de yeni araba alırken o fark yeni arabaya da geliyor

    13 Temmuz 2017 - 23:06 Beğen
  • Melih @melihtr

    Levent abinin canı birşeye sıkılmış gibi gördüm, tozlu raflardaki neşesi pek yok gibi geldi bana. İnşallah kötü bir şey yoktur da bana öyle gelmiştir

    04 Haziran 2017 - 03:56 Beğen
  • Melih @melihtr

    vw grubu 1.6 hitler motora (klasik atmosferik motor) rodajı bittiği gibi şu yaygın ünlü italyan markası sıralı LPG dönüşümü yetkili merkezinde yapıldı. 50 bin km yaptım, hala kullanıyorum. Hava yakıt oranıymış, subap yontmakmış, kokuymuş vb. en ufak bir derdim olmadı. 10 binde bir LPG bakımına sokuyorum LPG filtresi değişiyor, sistemi kontrol ediyorlar, bilgisayara bağlanıp kullanım alışkanlığına göre performans ayarı çekiliyor. İşlem hepsi bu kadar. Aracı da yetkili servisinde bakım yaptırıyorum, yetkili servis de LPG kaynaklı gördükleri en ufak bir sıkıntı söylemediler. Performans olarak da benzinle hissedilir bir fark yok. Bela bir sistem falan da değil. Düzgün yere ve uyumlu bir motora yaptırırsanız uzun yıllar temiz problemsiz kullanırsınız. Bazı arkadaşlar eziklikten falan bahsetmiş, hiç de öyle eziklik falan hissetmedim LPG alırken. Asıl ezik durum nasıl hissediliyor biliyor musunuz, benzin kullanıldığında ay sonunda kredi kartını öderken rakamları topladığınızda eziliyorsunuz 🙂 LPG de gayet ekonomik ve rahatım benim de gözümü korkutmuşlardı şöyle problem böyle problem hiç birisini yaşamadım bu şekilde gayet mutluyum 🙂

    08 Eylül 2016 - 09:51 Beğen 1
  • Melih @melihtr

    LPG nin takıldığı araçlar genellikle turbosuz atmosferik benzinli motorlar oluyor. Atmosferik motor da yağına suyuna iyi bakıldığı müddetçe üzmez, fazla masraf çıkarmaz. Videodan bağımsız konuşuyorum, öyle LPG de motor ömrü öldü bitti mahvolduk havasına girecek bir durum yok. Atmosferik motor nerden baksan 300 bin km devirdiğinde onun LPG de yapacağı karla on kere motor değiştirirsin 🙂 hadi LPG de 20 bin km ömür kısaltsın (ki hiç o kadar olacağını sanmam), helal hoş olsun kısalıversin o kadar 🙂 Herşeyin bir işletme ömrü var. Çok pimpirikli olursak hiç kullanmamak lazım 🙂 İsteseler motor ömrünü milyon km yaparlar ama kapitalist sistemde böyle işte, LPG yi de kapitalist sistemde değerlendirmek lazım 🙂

    Düzenleme:
    Petrol ürünlerine gelen ÖTV zammı sayesinde konu daha anlamlı hale geldi 🙂

    07 Eylül 2016 - 15:32 Beğen 2
  • Melih @melihtr

    Ben de benzini, LPG ye göre daha riskli buluyorum. Açık alanda LPG kaçağı kısa sürede havaya gider ortamdan hemen uzaklaşır, tutuşma süresi ve riski çok kısadır ama benzin kaçağı arabanın heryerine dökülür bulaşır akar saatlerce üstünde kalır tutuşma ihtimali süre olarak çok daha uzundur. LPG kitlerinin broşürlerini bir inceleyin güvenlik tedbirlerine bir bakın birçok noktada vanaları var kontağı kapattığınızda birçok yerden gazı kesiyor, fazla gaz çıkışını otomatik tespit edip kesen vanalardan gaz geçiyor. Bazı kişilerde bilmemezlikten kaynaklı korkular var

    07 Eylül 2016 - 13:58 Beğen
  • Melih @melihtr

    Eski tip karbüratörlü araçların hava girişinden LPG verilmesi ve bu şekilde bu tip araçların dışarıya LPG kaçırması nedeniyle. Yeni nesil sıralı sistem araçları ayırt edemediklerinden (veya bunla uğraşmak istemediklerinden) onlar da bu durumdan nasibini alıyor ve hepsi toptan engelleniyor (kurunun yanında yaşın da yanması denilebilir) Halbuki sıralı sistemde birçok yerde gaz kontrol vanaları var birçok yerden gazı kapatıyorlar.

    07 Eylül 2016 - 13:35 Beğen
  • Melih @melihtr

    Otomatik pilot için ülkemizde daha çok zaman lazım. Normal insanı bile şaşırtan yol çizgileri varken... Mesela geçen yıl Ankara'dan İzmir'e giderken İzmir girişinde yol çalışmasında (yeni otoban viyadüğü etrafında) yol çizgileri direkt bodoslama beton bariyere doğru gidiyordu, otomatik pilotu geçtim, normal insan bile çizgilere güvenip beton bariyere geçirebileceği durum. Ben gece yol çizgisine güvenmediğimden durumu kurtardım. Böylesine insan hayatının ucuz olduğu, işini baştan savma yapan millet olduğumuz için bu teknoloji bize çok lüks kaçar

    13 Temmuz 2016 - 16:49 Beğen 1
  • Melih @melihtr

    Lumia 925 'e upgrade advisor kurup tarattığımda telefonunuz W10 desteklemiyor deyince ilk şoku yaşadım. Nasıl olur yaa kesin program saçmaladı derken hakikaten de öyleymiş. Moralim bozuldu. 8.1 uyku modunda çok fazla kilitleniyor ve çakılıyor, Microsoft W10 ile uykudaki çökme çözülecek denilmişti. Ben de Insider programına dahil oldum. En azından 8.1 de kalmaktansa W10 un betasında kalmayı tercih ettim (ileride bunu bile bulamayız diye 🙂 Şimdi güncelleme yapıyor bakalım neler olacak.
    Şöyle de bir ilginç olay oldu, Insider programına dahil olup güncelleme yapmadan tekrar upgrade advisor çalıştırınca W10 kullanıma hazır, telefonu güncelleyin şeklinde mesaj veriyor 🙂
    Microsofta bu hareketi hiç yakıştıramadım. Olmadı bu şekilde, insanları aldatmış gibi oldular. Bu durum baya tepki toplar diye düşünüyorum

    18 Mart 2016 - 15:32 Beğen
  • Melih @melihtr

    Ortamı bu konuda çok germeden, insanların damarına çok basmadan, sertleştirmeden devam etmek lazım bence. Ne yalan söyleyeyim önceki videoda bende de benzer bir his oluşmuştu ama yorumlarda şöyle bir açıklama vardı sanırım, sürenin çok kısıtlı olduğu ve konuşmalar arasında yeterince boşluk bırakılamadığı için böyle anlaşılıyor denildiğinde bana mantıklı geldi, ikna oldum. Artık bu konuya çok takılmıyorum. Algıda seçici olarak izlenirse çok göze batar. Konuya ve bilgilere odaklanıp bu tarz şeylere çok takılmamak ve özünden çok kopmamak lazım diye düşünüyorum. Hepimizin başına gelmiştir okulda vs. anlatacak çok şey olunca süre kısıtlı bir durumda sunum yapmak, konuyu anlatmak, yetiştirmek de kolay bir şey değil. Tartışacaksak asıl problemin kaynağı olan "niye süre kısıtlaması var?" 'a odaklanmak gerekir bence. Güzel konularda süre konusunda biraz esneklik yapılabilir belki.

    09 Mart 2016 - 19:38 Beğen 1
  • Melih @melihtr

    Efsane VW Beetle 'ı (namı diğer kaplumbağa) dört gözle bekliyoruz 🙂

    09 Mart 2016 - 19:12 Beğen
  • Melih @melihtr

    Şubeler ve çalışanlar başka bir şirkete mi ait de şirketin üzerine yıkmayalım 🙂 Yaşanan sıkıntılar neden saçma olsun. Ben kargo gönderirken veya alırken şirketin kendi şube ve çalışanlarıyla muhatap oluyorum, şirketin üst düzey yöneticileriyle değil. Şirket, şube ve çalışanlarını düzgün yönetemiyorsa bu işi yapmasın. O kadar şikayetlere rağmen birşeyler düzelmiyorsa biz de mümkün olduğunca o şirketi tercih etmeyerek tepkimizi gösteriyoruz.

    02 Mart 2016 - 09:24 Beğen
  • Melih @melihtr

    @hkellecioglu @mgamsiz
    Internet sayfasındaki logoda Seyir yazısı kırmızı fon üstüne beyaz yazı, bardakta ise beyaz fon üzerine kırmızı yazı şeklinde. Logo renk açısından ters mi olmuş?

    01 Mart 2016 - 09:36 Beğen 2
  • Melih @melihtr

    Oto Seyir 'li bardaklar da çeşit listesine eklenebilir

    28 Şubat 2016 - 23:09 Beğen 1
  • Durum (1)
  • Yorum (48)
  • Takipçi (7)
  • Takip edilen (0)
  • Favori (1)

Teknoseyir gündemi

#WhatsApp#ttmobil#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVites#EA#ClairObscurExpedition33

Öne çıkan videolar

Xiaomi Mi Smart Standing Fan 2 - Akıllı Vantilatör!

26

Haftalık Gündem Değerlendirmesi #787

1

TCL 75C8L - 2026 Model SQD-MiniLED TV!

10

HP Smart Tank 585 - Mürekkep Tanklı Inkjet Yazıcı

15

XPG Lancer Blade RGB DDR5 Bellek

Tümünü gör

Öne çıkan bloglar

attrib işlem komutu (USB de olup okunamayan dosyaları bulma)

21

Mobil Klima Performans Arttırma (Çift Hortum Hilesi)

11

Klavye Kısa Yolu ile Uyku Modu

3

Şarj kablo testi

12

arçelik çelik robotu yapay zekalı robota çevirmek

35
Tümünü gör

Öne çıkan incelemeler

JoyToKey (Gamepad'e Klavye Tuşları Atama Programı)

10

Bluelight Mini USB Fan

19

Mirc Chat Sohbet

12

Renault Megane III 1.5 dci - Expression (2011)

13

Asus Pen

25
Tümünü gör

Son bir saat içinde 125 ziyaretçi, 44 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.

  • © 2026 TeknoSeyir
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Kullanım Koşulları
  • Gizlilik Politikası
  • Sosyal Ağ Kuralları
    RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
    Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından sağlanmaktadır.
Secured By miniOrange

Giriş yap

Aşağıdaki servisleri kullanarak hızlı giriş yapabilirsin
Şifremi unuttum