@turknetdestek
TurkNet kullanıcısı olarak (başka ISS den geçtim), istediğim ve beklediğim bir videoydu. Sonuna kadar izledim. Upload isteyenler sadece profesyonel, bu işi parası için yapanlar olmuyor. Örnek olarak telefonumuzun yedeğini buluta aktarmak istediğimizde telefon saatlerce upload yapmaya çalışıyor ve pili tüketiyor. Bulut depolama artık tüm kullanıcılara açık bir platform ve upload burada çok önemli. Download hızını düşürüp, yerine upload yükseltmeyi bile kabul edebilecekler vardır diye düşünüyorum. Down/Up oranı 35/2 Mbit yerine 25/4'ü kabul edebilirim mesela maaliyet aynı kalıyorsa. Ayrı paket düşünüyorsanız bu şekilde seçenekler olsun seçelim
İkinci olarak zaten altyapısı olan ve başka ISS den geçen kullanıcılar için herşey çok kolay değil.
Ben başka ISS de (Vodafone Net) 50 Mbit VDSL abonesiydim, TurkNet ten sorguladığımda ADSL 16 Mbit maksimum hız çıkıyordu. Geçişimi VDSL olarak kabul ettiremedim. Zaten VDSL portum var diyorum, onu kullanacaksınız, boşta portla işiniz yok diyorum, bana denilen şey boşta VDSL port olmadıkça sizin geçişiniz VDSL olamaz, sistem izin vermiyor, verse yapalım denildi, 2 ay sitenizde boşta VDSL port çıkmasını bekledik. Bunu özellikle dikkate alın, ISS geçişlerinde yeni sıfır port açılacakmış gibi sorgulama yapılıyor. Geçiş yapan müşterinin o an aktif kullandığı port sorgulanmalı
Türk Telekom saha ekiplerinden bizi artık kurtarın. Gelmiyorlar, iş yavaşlatıyorlar, telefonu bağlarken interneti iptal ediyorlar (ayrı hattan vermeye çalışıp) neler yaşadım hala devam ediyor, internet var telefon yok (biri varsa diğeri yok), saha ekipleri suçu bina içi tesisata çamur atıp kapatıyor.
CGN ortak IP havuzu konusunda mağdur olan sadece IP kameralar vb. ile bitmiyor. Bu sitede tanıtımını yapılan Asus DSL-N17U modem var, CGN sayesinde çoğu özelliği kullanılamaz hale geldi. Modemin dışarıdan erişimi, kontrolü, modeme bağlı depolama cihazlarına erişim, indirme yöneticisine erişim, bulut servislerinden erişim vb. ne kadar dışarıdan erişim varsa hepsi gitti. Bunun yanında ücretsiz download yaptıran siteler de bu IP download sınırını çoktan aştı deyip dosyayı ücretsiz indirtmiyor. IPv6 konusu önemli. AKN de olduğu gibi TurkNet den bu konuda öncü bir hareket bekliyoruz 🙂
Öncelikle fikir olarak güzel girişim. İstanbul şartlarını çok bilmiyorum ama İzmir için fiyatlar çok yüksek görünüyor. Rakamlarla konuşacak olursam, sitesinden ev-iş arası konumları girip haftanın 5 günü için ücret çıkardım. Günlük gidiş-dönüş toplam 26 km için çıkan "günlük ücret" 16,55 TL. İzmirde toplu taşımada ilk kart okutmadan 90 dk. içindeki diğer tüm otobüs,metro,vapur kullanımı ücretsiz. Yani 13 km gidiş mesafesi tek okutma ile ulaşılabilecek bir mesafe. Belediyenin toplu taşıma ücreti 2,86 TL, gidiş dönüş ise "günlük 5,72 TL". Toplu taşıma ücretinin yaklaşık 3 katı fiyat çıkıyor. Ring Servis aylık ücret 331 TL. toplu taşıma ise 114,4 TL. İnsanların kendi aracıyla bile işe gitse daha ucuza gidebileceği bir fiyat çıkıyor. İzmir için daha uygun fiyatlı bir güncelleme gerekiyor