#akış
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Gebze’de Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve şirketleriyle ortak kurulacak çip fabrikasında 2018 yılından itibaren üretime başlanacağını söyledi. Askeri projelerde güvenlik için yerli çip üretiminin zorunlu olduğunu kaydeden Işık, bugüne kadar laboratuvar ortamında sınırlı şekilde gerçekleştirilen bu nitelikteki çiplerin artık seri üretiminin yapılacağını ifade etti.
Bakan Işık, özellikle savunma sanayii projelerinin güvenliği ve gelişen teknolojiler açısından cihazlar arası haberleşme konusunda mikroçip fabrikasının Türkiye’de kurulmasını önemsediklerini belirtti. Bilkent ile ASELSAN’ın daha önce bu konuda bir çalışma başlattığını kaydeden Işık, şimdi TÜBİTAK olarak Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile birlikte silisyum temelli çip üretimi için de bir çalışma yürüttüklerini anlattı.
@gamsizm murat abi, bu konuyu gündemde belki değerlendirmek istersiniz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap