Monitör kolu almak istiyorum, sanırım şu anda marka olarak tek gerçekçi seçenek North Bayou.
Genel tercihin masaya monte edilen F80 modeli olduğunu anlıyorum, duvara monte edilen modeller ise pek tercih edilmiyor. Bunun özel bir nedeni var mı? Duvara monte edilen seçeneklerde duvarı delmek ve monitörün tek bir yerde sabit kalması dezavantaj ama bunlardan başka dezavantaj var mı? Masaya monte edilen F80 1.200 TL civarına kolayca bulunurken duvara monte edilen F150 2.800 TL civarında, tercihi bu fark mı belirliyor genelde?
Masaya monte edilen modellerde titreşim ve masanın kaliteli olmaması durumunda sorun yaşanmasından endişe ettim, bu endişelerim yerinde mi?
#Monitör #MonitörKolu #northbayou #ergotron
uzun süredir hem tek kollusunu hem çift kollusunu kullanıyorum masa çok dandik olmadığı sürece sorun olmuyor monitorun arkaya verdiği ağırlığı kaldırması yeterli.
Masam kaliteli değil, hatta monitör kolunu temudan aldım. Hatta çift kollu benimki ekstra zorluyor masayı. Ama sorun yaşamadım çok. Huysuz ayak varsa kolsuz da olsa monitör sallanır zaten, değilse en uygunu al geç.
masaya bağlı çift kollusunu uzun süre kullandım. çift kollu çok verimli olmadığı için teke düşürüp devam ettim.
nesi kötü çift kollunun?
@makineci 2 monitör takınca çok sabit duramıyordu monitörler
Bunlar belirli bir süre sonra ağırlıktan sarkıyor mu acaba?
2 adet kavisli 27 inc msi monitor çift kolluda takılı bayağı ağır olmalarına rağmen hiçbir sarkma oynama sabit olmaam gibi sorunlar yaşamadım.
Hocam alırsan çift kollu bir tane alacağına 2 tane tek kollu stand al. Çift kol ile monitörleri yan yana düz şekilde koyamadım. 27-24 inç sığmadı. Bende north bayou kullanıyorum çok sağlam güzel yapmışlar ucuza kaçma bence.
Çift kollu düşünmüyorum. Zaten monitörüm 32 inç ve ikinci monitöre ihtiyacım olacağını pek sanmıyorum. (Olur da ikinci monitörü alırsam ona ikinci kolu alırım) Ucuza kaçmaya niyetim yok, zaten çok ucuz şeyler de göremedim. North Bayou makul görünüyor, onu geçince Ergotron'un 30.000 TL seviyesinde monitörümden pahalı ürünleri var.
iki 27 inc rahat sığıyor
@teknopanda Hocam ben monitörlerin altı boş olmasını istediğimden masanın sağ tarafına doğru monte etmiştim. Boyut farkı da eklenince istediğim şekilde durmadı monitörler. Tek kol konumlandırma özgürlüğü veriyor.
@teknopanda resmi duruyormuş. Monitörler yan yana ve masa duvara dayalı olsun istediğinizde böyle masanın yarısını kaplıyor ekranlar. Duvara itersem de bu sefer monitörlerin arası açılıyor.
Koldan ziyade düşük yoğunluklu (suntalam veya Linnmon gibi içi dolgulu) masalarda baskıdan dolayı kırılma en büyük sorun. Masanın altı ile mengene arasına 15x15 cm boyutlarında kontrplak, ahşap veya metal bir plaka yerleştirerek noktasal yükü geniş bir alana yayarsan 4 -5 tane 32" ekranı bile risk almadan kullanabilirsin. Çizilme ve ezilmeleri önlemek için plaka ile masa arasına ince bir keçe eklemeni tavsiye ediyorum. Böylece monitör kolunu farklı bir yere yerleştirmek istersen masan zarar görmeden kalır.
@kurt-umut Çok teşekkürler. MDF masada kullanacağım, MDF'nin yoğunluğu ağırlık bakımından sorun çıkarmayacaktır diye düşünüyorum. Beni asıl düşündüren iki husus var masa montajında:
1. Önemsiz ya da az önemli husus: Monitör büyük ve mümkün olduğunca uzaktan bakmak istiyorum. Monitörle göz uzaklığımı ayarlarken masaya montajda hem masayı kendime çekip hem de monitörü duvara doğru ittirmem gerekecek, bu iki adımlı bir iş.
2. Daha önemli olduğunu düşündüğüm husus: Titreşim olasılığı. Bilgisayardaki işimin büyük çoğunluğu yazı yazmak. 32 inç gibi büyük ve görece ağır bir monitör masaya bağlanan bir kolla sabitlendiğinde, klavyeye bastıkça (yük x yük kolu: kuvvet x kuvvet kolu) ufak da olsa titrer diye düşünüyorum, bu da benim için can sıkıcı olabilir.
Masa kolunun montaj kolaylığı ve farklı yerlerde değerlendirilmesinin konforu yadsınılamaz ancak duvar koluyla daha mutlu olurum diye düşünüyorum, bilmiyorum haksız mıyım?
@polemik haklısınız 🙂 ben her iki türünü de kullandım duvar tipi hareketli kollar çok sık hareket edince duvara zarar veriyor dübel yerleştirmeden önce açılan deliğe sıvı silikon uygularsanız dübel duvara çelik gibi tutunuyor 24 saat kadar bekleyip vidaları sıkarsanız güvenle kullanırsınız. Masa ve titreşim olayına gelince mengene ve masa tablası arasına kaucuk (eski bir mouse pad olabilir) ya da kontraplak eklemek baskıyı daha geniş alana dağıtacağından titreşimi de minimale indirir ya da yok eder. Bence duvarı delmeden önce masaya monte kollardan sipariş edin bir kaç gün deneyin memnun kalmazsanız iade edersiniz amazon ve hepsiburada genelde sıkıntı çıkartmıyor... Bu arada kolu masanın sırt kısmına değil de odanın durumuna göre sağ ya da sol kanada yerleştirirseniz daha ergonomik oluyor.