Dostlar selamlar, bir suredir gemini 3 e sans verdim ve chatgpt 5.1 den daha iyi gibi duruyor ozellikle metin ciktilarinda. Aramizda deneyen ve farkli deneyimlere sahip olan birileri var mi acaba ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Burak Özyürek @burakozyurek

    Çok değişiyor birinde başarısız oluyorsam diğerinde deniyorum. Bir tanesi bana yeter diyemez kimse.

  • AB9 @sqn

    https://artificialanalysis.ai/evaluations/gpqa-diamond

    sayfadaki testlere bakarsan çoğunda lider zaten. gpt5'ten daha iyiydi, gpt 5.1 daha sonra çıktı ama yine de yetişemedi. gemini 3.0'ı daha fazla kullanmaya başladım ben de.

  • sawgent @sawgent

    Yeni versiyonun etkisi var mı bilmiyorum ama beni hiç yarı yolda bırakmadı. Kombiyi sökerken saatten sordum o cevapladı mesela. Dün ilk defa amazon ürün yorumları ve reddit başlıklarında limited edition dualsense popüleritesini sordum onu bile istatistiki olarak yanıtlayabildi. Önceden erişemiyorum diyorlardı. Sayfa açıkken copilot da yapabiliyor mesela aynı şeyi. Baya bir jeolog gibi analizler, yorumlar yapabiliyor. Farklı bakış açısı istiyorum onu da veriyor. Dökümanların içini açıp içeriğini göremese de görsel olarak ekleyince onunla ilgili de cevaplar hazırlıyor. Detay merak ettiğim bazı şeylerin önce özetini istiyorum. Okuyup detay ver diyerek kapatıyorum. Sonra fırsat olunca açıp okuyorum detayları. Gemini'yi ilk başlarda sırf kod yazdırmak için kullanıyordum. Şimdi herşeyi soruyorum.

    Yalnız şunu net şekilde hissediyorum genel olarak; kullandıkça onun dilinden daha fazla anlıyorum. Vereceğim promptları onun için özenle seçmeye dikkat ediyorum bu yüzden. Bunun da alınan cevaplarda doğrudan bir etkisi var.

  • Serhat @serhatm

    Düz Gemini'nin hala öğrenecekleri var. Yerel enstrümanları resimleyemiyor, buldukları da gettyimages ya da wikipedi lisanslı resimler oluyor. Örnek: yaylı tanbur...

  • brcan @brcan

    Soru çözmede gemini daha iyi, nano banana özelliği ile görsel oluşturmada da bariz daha iyi.