güzel teknik bilgi
https://youtu.be/gnGIbYL4mY0
Teknoseyir gündemi
#WhatsApp#Gemini#EA#ClairObscurExpedition33#ttmobil#note9pro#StarWars#honor600pro#TürkTelekom#ftth#FiberSon bir saat içinde 92 ziyaretçi, 29 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.

FE almıyorsunuz ve aldığınız kartın Asus MSI vs fişini düzgün takıyorsunuz sorun olmuyor 🙂
FE, MSI, ASUS fark etmiyor. Videoda detaylı şekilde açıkladım.
@nebiforever Videoda gösterdiğiniz PCB sadece NVIDIA FE ürünlerinde var.
@gamsizm Siz videoyu baştan sona düzgünce izlediniz mi, bunda hem fikir miyiz? Yoksa Z kuşağı gibi "hızı 2x yaptım abi çekilmiyor" ya da "atlata atla bitirdim dizi/filmi 2 saat bunu mu izliycemmmm yaaaa" metotu mu kullandınız?
6 Pin den gelen 12v hattını direk köprülemeden, 3090ti daki gibi 3 gruba bölüp "load balance" yapan bir firma model var mı? Sorun burada aşırı yüklenen bir 12v hattının tespitine yönelik çözüm sunulmaması (ASUS Astral harici) ve max 658W desteleyen portu limitlerinde kullanılması ile oluşan tehlike, 2 tane güç girişi olan 5090 yok yani.
Bu gün "nadir" dediğimiz yanma sorunları, insanlar anakart psu değiştirdikçe, sök tak yapıldıkça daha sık ortaya çıkacak.
@ufkabakan Çıkarsa bakarız. Şu an böyle bir bilgi var mı? Yok. Bir önceki yanma hikayesi de böyle patladı. Yanan kart sayısının azlığı sorun edilecek düzeyde çıkmadı. NVIDIA'nın FE kartlarında buna dikkat etmemesi büyük hata. Ancak firma kartlarında şu an bu sorunu genelleştirecek verimiz yok. En azından TR'deki markaları sorgulama şansım var. Sorun edilecek bir şey yok.
Hatalı montaj ile yananlarda takan kişinin de bilgisizliği mevcut. 2500 Dolarlık kartı, tecrübesiz kişiler takmamalı. Çocuk oyuncağı değil. Koskoca firmalar dandik port yapabiliyor işte böyle. Bu bilgi sende yoksa kabloyu yerine tam oturtmadığında yakıyorsun. Kartların, adamın teki kabloyu oturtamazsa yakabileceği düşünülerek tasarlanması gerekir. Buna da 'foolproof' deniyor. Bunu yapmak senin görevin firma olarak. Zaten yapamazsan adama 2500 Dolarlık kartın yenisini vermek zorundasın. Uzun lafın kısası bu port işinde NVIDIA kesin haksız. Ancak bundan dolayı kartlar yanıyor diye ortalığı ayağa kaldıranların derdi reyting. Yine de çıkan gürültü ürünlerin iyileşmesini sağlayacaksa sorun değil bağırsın herkes tek bir olay dahi olsa.
Nvidia şımarma konusunda çok haklı.
Nasılsa ai konusuna sırtımı dayadım diye @gamsizm söylediği gibi ellerinden gelse ekran kartı çıkarmıyacak.