Merhaba dostlar, yaklaşık 3 ay önce sedanter yaşamdan çıkıp hayatıma biraz spor eklemiştim.
@benvaryaben in koşu paylaşımlarını görünce bende paylaşayım istedim belki birilerine motivasyon olur harekete geçirir.

Aralık ayında 92 kilo olarak başladım. Yeme alışkanlıklarımı karbonhidrat agırlıklı beslenmeden daha dengeli hale getirdim. Kilo vermek, yağ kaybetmek ve sağlıklı hale gelmek için mantık basitti alınan kaloriden fazlasını yakmalıydım. Bunun için samsung health uygulamasından günlük tükettigim besinlerin kalorilerini hesapladım, internetten bir kaç sayfadan bazal metabolizma hızımı hesaplattım yaklaşık deger verdigini biliyorum ama bir referans olması açısından önemliydi. rutin kalori alımımın çok fazla oldugunu gördüm ve ögünlerim porsiyonları biraz küçülttüm ama hiç aç kalmadım. Sporda yaktıgım kaloriyi bazal metabolizma hızıma ekledim ve günlük tükettigim besinlerin kalorisinin bu hesapladıgımın tüketimin altında olmasına dikkat ettim. Zaten spor yaptıktan sonra birşey yerken o kadar emek verdidiginiz için gereksiz aburcuburla boşa kalori almak istemiyorsunuz ve kendiliginden açık oluyor. Kendimi hiç bir şeyden kısıtlanmış hissetmeden ve acele etmeden bunun bir süreç oldugunun farkında olarak devam ettim ve şuan kendimi hem daha enerjik hemde daha mutlu hissediyorum.
Herkese hayatına spor eklemesini öneririm.

BeğenFavori PaylaşYorum yap