Bir cihaz bakıyorum.
Kriterlerim ; doküman işleri yapabilmesi (aynı anda 6-7 Chrome sekmesi ve Excel,LibreOffice gibi programları çalıştırabilmesi), düşük-orta ayarlarda ufak çaplı birkaç oyun açabilecek seviyede olması (Assetto Corsa - ETS2 gibi) ve bunları yaparken beni delirtmemesi+küresel ısınmayı tetiklememesi.
Bütçeme göre 2 cihaz bulabildim. İkisinin arasından hangisini, ya da bu cihazlara bu fiyat seviyesinde alternatifiniz varsa neyi önerirsiniz?
Lenovo V14 Intel Core i5 1035G1
https://www.hepsiburada.com/lenovo-v14-intel-core-i5-1035g1-8gb-1tb-128gb-ssd-mx330-freedos-14-fhd-tasinabilir-bilgisayar-82c4015btx-pm-HB00000Y72XU
Lenovo Thinkpad E15 Ryzen 5 4500U
https://www.hepsiburada.com/lenovo-thinkpad-e15-ryzen-5-4500u-8gb-256gb-ssd-15-6-fhd-freedos-20t8001ttx-pm-HB000010DBWQ

MX330'lu olan güzelmiş, oyun falan işin içine girecekse daha tercih edilesi duruyor.
Evet kağıt üzerinde diğerine göre avantajlıymış gibi duruyor o konuda fakat MX330'un bir dahili karttan ne kadar farkı olur bilemiyorum. Ayrıca batarya dezavantajı işin içine giriyor, sürekli priz aramak istemiyorum, yorumlarda V14 için bataryasının çok zayıf olduğunu, 2-2.5 saati zor çıkarttığını söyleyenler olmuş.
6k bunlar için fazla geldi bana. RTX 3050'li HP 7'ye gitti birkaç saat 😀
MX 330'luyu alırdım. Vega'lar ram olmadığı zaman o kadar uçup kaçamıyor.
6800'e bile düşmüş, o kaçtı... 😀
@shinsekuruza 😭
@ozturka 1 yıldır GPU'm yok. Bir de ben 3D tasarımla uğraşıyorum. 😀 Kasaya 1660 bile koyamıyoruz vaziyet o. Yetişsem ben alırdım. 😀
@ozturka @shinsekuruza @vert-nacre
Hp'yi kaçırınca ben 😑
Dur dur boğuldum, su yüksekliği boyumu aştı. 😀
Monster 7 bin hemen altına i5 gtx1650 li bir model vardı. Yerinde olsam düşünürdüm.
Ek: Şu 6750TL ama stokta bitmiş. https://www.monsternotebook.com.tr/abra/monster-abra-a5-v16-5-2/
7500 e şu var: https://www.monsternotebook.com.tr/abra/monster-abra-a5-v16-6-10/
Link ya da model adı almam mümkün müdür acaba
@vert-nacre Yoruma ekledim az önce 🙂
@prometrik 6750'lik olan özelliklerine göre çok makulmüş (TR şartlarında), stokta kalmamasına pek şaşırmadım. 😀
Daha iyi işlemci için harici kart ve depolamadan feragat. Taşınabilir diskim olduğu için depolama sorununu halledebilirim tahminimce, bu modeli de düşüneyim, fena durmuyor.
@zisegned