Yağsız ve tuzsuz olması sebebiyle uzun süredir farklı farklı markalardan Light Ton Balığı alıyorum. Genelde de hangisinde kampanya varsa ondan almaya çalışıyorum. Zira fiyatları çok pahalı.
Şimdiye kadar bir çok marka denedim.Hepsinin kokuları ve tatları kusmuk gibiydi.
Aşağıda gördüğünüz "Dardanel Ton Light" olanı geçenlerde indirimdeyken almıştım.
Bugün deneme şansım oldu.
Fikrimi soracak olursanız;
-Tam anlamıyla MÜKEMMEL. Yani arada o kadar ama o kadar lezzet farkı var ki şimdiye kadar ne yediğimi sorguladım. Fiyatı diğer light damgalı olanlara göre oldukça pahalı (keşke daha ucuz olsa) ama size tavsiyem kesinlikle ton balığında Dardanel dışında bir marka tüketmeyin.

light nasıl yeniyor. hiç denemedim ben bimden yağ içinde yüzenlerden alıyorum. ekmek arası yiyorum. kalan yağada ekmek banarım yada ekmeğin içine onuda döküyorum
Bim'de Derya ton balığı var en iyisi o, besin değerleri dardanel ile tamamen aynı muhtemelen Bim için üretiyorlar ve fiyatı dardanel'den çok daha ucuzdu
@anonim Onun light olanı bildiğim kadarıyla yok.
Yağ olayı çok kritik.
Kaloriyi x2 yapıyor.
@equitatus Light olanı var mı? Ona göre denemek isterim.
Bide fiyat da çok farkediyorsa denemek lazım tabi.
@equitatus Sanırım Bim deki Derya marka f/p ürüne rakip olarak çıkarılmış bir ürün.
Onlarda pek kaliteli olmasını beklememek lazım. Fiyatları diğerlerine göre uygun çünkü.
Ama Bim'dekini almıştım. Yağ içinde yüzenler çok sıkıntı. Ne kadar uğraşırsan uğraş o yağ gitmiyor.
Tadını da baskılıyor.Yokluk da gideri olabilir tabi o ayrı.
Hangi amaçla tükettiğiniz önemli. Ben az kalorili olması amacıyla tükettiğim için bana hitap etmiyor o ürünler.
@outrun Ben de "Dardanel" marka ton balığı yiyeli -abartmıyorum- 10 sene olmuştur.
süper freshden uzak dur yeter.
@ilkercom Bir tek onu denemedim. 🙂
Bırakayım şuraya.
https://seyler.eksisozluk.com/gunluk-hayatta-saglikli-besin-olarak-tukettigimiz-ton-baligi-aslinda-zararli-mi
@cemkoc Şimdiye kadar yediğim diğer ucuz ürünler için bu kaynaktakiler doğru olabilir fakat Dardanel bu olayın gündeme geldiğini bildiği için konservenin üzerine bir kod yerleştirmiş.
Sitesinden o kodu sorgulattığın zaman balığın adını, cinsini, nerde tutulduğunu v.s. gösteriyor.
Şöyle bir de not düşeyim.
Diğer markalarda gerçekten gerek kokusu gerekse tadı açısından zehir yiyormuş gibi hissettiriyor ama Dardanel deki hissiyat sanki balığı yeni tutmuşlar kutuya koymuşlar gibi. Ve o içindeki koruyucu su da en ufak ilaç tadı falan da gelmiyor.
Çiçek gibi kokuyor resmen.
Ton balığını normalde sık sık tüketen bir insan değilim haftada 1 veya 2 kere tüketiyorum.
Onu da düşük kalorisine oranla yüksek proteinli olduğu için ve tüm diyetlerin dostu olduğu için.
Aparatif bir besin.
Sık tüketmedikçe ve kaliteli olanlardan aldığınız sürece bir zararı olacağını sanmıyorum.
Fabrikasına 200 metre mesafede oturuyorum sen bide bana sor kokusunu Zaten balığıda hiç sevmem 🐟 Neyseki her gün olmuyor koku 😄
@melih-atmaca O sıkıntı ya.
Balık hakkaten kokan bir besin ama işte herşeyin pahalısı iyi derler ya.
Öyle bir şey bu da. Resmini attığım ürün için konuşacak olursam çiçek gibi koktuğunu söyleyebilirim.
Konserve Ton balığını Dardanel'den iyi yapan yok. Ama Yıldız Holding'e geçip geçmediğini tam bilmediğim için satın almalarımı azalttım. Konserve balık konusunda, diğer bir iyi firma TAT; ton balığı iyi değil, çok lime lime ve biraz tatsız. Açıkçası ne yediğinizi anlamıyorsunuz ama 4 farklı şekilde (sade, acılı, domates soslu...) satılan uskumru filetosu çok iyi. En azından bir kez deneyin, fiyatı da makul.
@lterlemez Bunu deneyeceğim en kısa sürede.
Peki sade, acılı ve domates soslu olanlar arasında favorin hangisi?
Bir de fiyatı ne kadar ortalama?
Son olarak kılçık falan var mı?
@lterlemez Ha bide yağ içinde mi yüzüyor yoksa su içinde mi?
@temp; Sade favorim, konservede ilavelerden pek hoşlanmıyorum ve her yerde kullanamıyorum, kendi zevk anlayışımdan dolayı. https://images.app.goo.gl/zhz1QP4uwHR3ZuUYA ; Su var ama çok değil.
@temp; Kılçığa rastlamadım henüz ama garantisini veremem, muhtemelen. Kriz muhabbetinden önce 9 liraydı, sanırım 11-12 lira civarı şu an....
https://images.app.goo.gl/uacBEvQjt4uznM5x8
Pilav ile, havuç salatası ile, patates kızartması (fish&chips tarzı) ile çok güzel gidiyor.
Geçen gün, söylemesi ayıptır, benim gibi üşengeç adam oturdu ve patates kızarttı, pirinç pilavı yaptı. Yanına da uskumru fileto sade açtı ve yedi....
Bim,A101,Şok ve Migros marka ton balıklarını dardanel üretiyor. Bunların hiçbiri tek parça ton balığı değil, yerken parçaladığım için çok önemli görmüyorum şahsen. Ben migros light alıyorum. Genel tüketimimiz 2 lavaş arası ton, kaşar,turşu, domates,zeytin ve mısırlı tost.
@ademalp Migros un light olanı f/p olarak iyi ama tadı kusmuk gibi.
Yukarda tesmini koyduğum üründen deneyin fark çok bariz.