Bu çentik illa olacaksa dışa doğru olsun bari, ekrandan yemesin en azından. Karşınızda dışa çentikli Mate 20 Pro ve Galaxy S10+ 🙂 Hızlı ve kaba bir şekilde bunlar çıktı ancak üstünde uğraşılırsa düzgün bir şeyler elde edilebilir. Böyle de fikri ortaya atıyorum, artık firmalar düşünsün 🙂
#çentik #huawei #samsung

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • bitlikarinca @bitlikarinca

    Simetrik olursa sorun değil. Hatta aynı çıkıntı altta da da olsa, öne bakan hoparlör falan olsa ne bileyim?

    • Onay Kalkan @onay-kalkan

      S10+'da tam ortada ahize var, simetrik olursa çentik fazla büyük olacaktı. Altta olması da kadraj açısından çıkıntılı. Mevcut tasarımlarda çentik ekranın içine değil de dışına doğru olsa nasıl gözükürdü diye merakımdan böyle bir deneme yaptım 🙂 Firmalar sıfırdan ürünü buna göre tasarlarsa günümüzdeki çentikli telefonlarda daha kullanışlı olacağını düşünüyorum.

  • Mr. Can 2.0 @extreme

    Yahu olmasin arkadas olmasin ya incecik cervece olsun ne bu cerceve dusmanligi fizik kurallariyla savasmak nedir arkadas ya. En ufak carpmada gider orasi

  • trbasoglu @trbasoglu

    O kadarcık çerçevenin zararı yok. Hatta altta üstte az çerçeveli, stereo ses sistemli amiral gemisi bana çentiklilerden daha fazla hitap eder. Çentikli yada delikli ekran standart dışı olduğu ve yeni bir teknoloji olduğu için etkiliyor. Ama uzun süreli kullanımda çentiksiz, çerçevesiz, köşeleri yuvarlatılmamış bir ekranı tercih ederim. Xperia 1 büyük oranda bunu karşılıyor ama ekran oranı orada sorun olabilir. Sadece içerik gösterilmesi değil aynı zamanda cepte taşımak da sorun olabilir.

  • Cem @cemturgood

    Dışa doğru çektik demek bir bakıma çerçeve demek. Kulağı ters elle tutmak olmuş biraz açıkçası 🙂

    • Onay Kalkan @onay-kalkan

      İçe doğru çentik de aynı şekilde 🙂 Firmalar ekranın çerçeveye olan oranına kafayı taktığı için tam boy bir çerçeveye göre matematiksel olarak daha üstün, bir de ekran bütünlüğü korunuyor. En güzeli rahatsız etmeyecek incelikte düzgün bir çerçeve tabi ki anca o devire geri döneceğiz gibi gözükmüyor bu saatten sonra.

  • Coupe @coupe

    Dayanıklılığı azaltır.

  • Burak Yirmibeşoğlu @burak25

    Disa dogru olan kisim genel olarak telefonun fiziksel en mukavemetsiz yeri olacak. Bir kazada, ilk kirilacak kisim orasi olur. Olmayan sorunlara cozum aramak bunlar ya. Kim sikayet etti ilk basta da centik uretildi biri aciklasin...