Isınınca donup kapanan eski notebookuma termal macun yenilemekten bıktığım için macun yerine alüminyum folyo koydum şimdi sitres testi yapıyorum bakalım işe yarayacak mı ? 🙂
Edit: kaliteli macun önerisi olan varsa bide onu deneyeyim.
Edit2:
12 dakika oldu durdurdum, bir iyi bir kötü haberim var.
- İyi olan pc donup kapanmadı testi geçti.
- Kötü olan ise işlemci sürekli throttling yapıyor galiba aida64 te %100 yükte gözükmesine rağmen görev yöneticisinde %48 i geçmiyor 🙂

İddia ediyorum işe yaramayacak 🙂
12 dakika oldu durdurdum, bir iyi bir kötü haberim var.
- İyi olan pc donup kapanmadı testi geçti.
- Kötü olan ise işlemci sürekli throttling yapıyor galiba aida64 te %100 yükte gözükmesine rağmen görev yöneticisinde %48 i geçmiyor 🙂
@gamsizm abi sen ne diyorsun bu konuda sistem kararlılık testinde işlemcinin bu kadar throttling yapması normal mi?
Yalnız folyo iletken olduğu için riskli değil mi? Biraz kumarı var o işin sanki. 😀
İletken olmasında sıkıntı yok. Ayrıca tam işlemci ve soğutucu arasına sığacak kadar kestim dışarı taşmadı.
Şuan teknoseyir buz kesti 🙂
Termal macun olarak ne kullanıyorsunuz ?
Marka olarak hatırlamıyorum ucuz biseydi.
Pratikte maccun kullanmamak ile sizin yaptiginiz arasinda bir fark yok.
Thermal Grease (Macun) anlami, sogutucu ile islemci arasinda bosluksuz bir birlesim olusturmak.
Isi transferindeki kayiplari minumuma indirmek 🙂
Sıkıntı macunda değil, sıkıntı soğutma bloğunun işlemciye temasında muhtemelen. Ya vidalar tam sıkılmıyor ya da sıkılsa bile boşluk kalıyor. Bir yöntem olarak araya bakır plaka koymak işe yarayabilir, ya da termal pad koyun.
Marka model olarak tavsiyen var mı ?
Mastergel serisi iyidir
Noctua.
Noctua nh-1, 2014 ten beri 4790k ile kullanıyorum performansı 5 derece falan fark etti 4 sene de.
(Tamamiyle teorik bilgimle ve deneyimimle konuşacağım) Herhangi bir sorun teşkil etmeyebilir ama anakarta veya herhangi bir iletkenle temas ettirirseniz işlemcinin, soketin, anakartın yanma ihtimali çok çok yüksek. Nereden mi biliyorum? Çünkü eski laptopumun el koyulan kısmını alüminyum folyo ile kaplamıştım ve bilgisayarım sürekli reset atıyordu. Sonra tekrardan içini açıp folyoyu tutmaya çalıştığımda elim yanmıştı. Aslında reset atmasının sebebi sıcaklık değil elektriği iletmesiydi. Devre elemanları birbiriyle temas edecek yer bulduğu için kısa devre yapıp resetleniyordu. Sonra ne mi oldu? Hemen bir şey olmadı. Daha sonra anakarta gömülü harici GPU'yu yaktım. Dediğim gibi riskli iş. Diğer devre elemanlarıyla temas ettirmeyin. Tahminimce bu uygulama işlemcinin ömrünü kısaltır ama bilgisayarın çalışmasını bir nebze olsun sıcaklığın azalmasını sağlayabilir.
Teşekkürler gayet açıklayıcı olmuş, en iyisi kaliteli bir macun deneyeyim.
@tekin224 Rica ederim. Bence de en kısa zamanda kaliteli bir macun işinizi en sorunsuz ve garanti yöntemle çözecektir 🙂