Xiaomi kurucularından Lei Jun : Biz Xiaomi'yi başta yazılım firması olarak kurduk. Amacımız telefon firmalarına yazılımlarımızı pazarlamaktı, öncelikli hedefimiz MIUI adını verdiğimiz Android tabanlı işletim sistemimizi tüm dünyaya yaymaktı. Pek çok firma ile görüştük ama hiçbiri yazılımlarımızı kullanmayı istemedi. Umudumuzu kaybetmiştik. Bizde yazılımı kendimiz yayınlayalım isteyen telefonuna kursun diye bir mantelite ile hareket ettik ve yazılımı pek çok telefona uyarlayıp sunduk ama bu girişim istediğimiz gibi bir sonuç vermedi. Bu olayın bize bir artısı oldu sadık bir topluluğumuz vardı artık...

Firmayı nasıl büyütebiliriz diye düşünüyorduk bir atılım yapmazsak firmayı kısa zaman içinde kapatmak zorunda olduğumuz açıktı. Bizde zaten yazılımı üretiyoruz, donanımı yapmak ne kadar zor olabilir ki dedik. Ama bizim ne telefon üretecek fabrikamız nede üretimden anlayan nitelikli adamlarımız vardı. Bizde firmanın son sermayesi ile bir işe kalkıştık. Foxconn ile görüştük ve bizim adımıza performansı yüksek bir telefon üretmesini istedik. Foxconn ile telefon ve üretim konusunda anlaşmıştık. Ama eğer bu cihazı satamazsak firmanın batacağı kesindi bu gelişme ile...

Bizde bu cihazı nasıl satabiliriz diye düşündük elimizde MIUI ve güçlü donanımdan başka pazarlayabileciğimiz birşey yoktu. Aynı donanımdaki rakiplerden nasıl ayrılırız diye düşündük ve şöyle bir karara vardık. Cihazdan kar etmeyecektik. Zaten amacımız yazılımımızı kullandırmaktı telefon bizim için sadece araçtı. Bizde telefonun fiyatını minimum şekilde tutmak için elimizden geleni yaptık ve satışa sunduk. Gördüğümüz ilgi inanılmazdı, böyle geri dönüş hiçbirimiz hayal etmemiştik. Kısaca sizin bildiğiniz Xiaomi böyle doğdu diyebilirim. Cevap yeterli ise diğer sorunuza geçelim 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap