Paylaş Paylaş

Real Flight ile helikopter kullanmayı öğrenin

Helikopter aldıysanız, sakın ilk denemeyi aldığınız helikopter ile yapmayın yoksa sonu hüsranla sonuçlanır. Onun yerine Real Flight yazılımını kullanarak kendinizi eğitip, kazasız bir uçuş gerçekleştirebilirsiniz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Furkan

    Sert 3D uçuşlarda dahi ortalama bir single rotor collective pitch helikopter 4dk ve üzerinde uçuş süresi sunmakta. 2 dk çok kötümser bir değer olmuş Can bey 🙂

    • Can Akbulut @can

      2-3dk. makul süre. 4dk'ya çıkarsanız ya piliniz şişer ya da yakıt biter. 🙂

      Tabi burada idle up konumundaki kafa turu, pitch ayarları ve helikopterin boyutu da önem arzediyor. Ne olursa olsun gerçekten "sert" yapılan 3D uçuşları en fazla 3dk. sürer.

    • Furkan

      Heli sınıfına göre tavsiye edilen standart kapasitede pillerle bile 4dk normal bir süre sert 3d uçuşlarda. Hücre başına voltaj 3.7 - 3.8 arasına civarında bitiyor hemde uçuş. Yani bahsettiğiniz gibi pil şişmesi durumunu bırakın, uçuş güvenliği için tehlike yaratacak sınırların dahi dışında.

      Çok uzağa gitmeye gerek yok, youtube daki 3d videolarına ve video açıklamasındaki donanım açıklamalarına dikkat ederseniz standart kapasitede piller ile ortalama 4dk civarında sürdüğünü göreceksiniz çoğu gerçekten sert 3d uçuşun. (standart kapasiteden kastım 500' lük bir heli için 2800-3000 mAh 6S mesela)

      tabi 3500 rpm kafa turu ve +/- 14 derece pitch ayarları gibi extrem durumlardan bahsediyosak o ayrı.

    • Can Akbulut @can

      Youtube videoları zaten birçok modelcinin başını yakan faktör 😀 Bahsettiğiniz voltaj değerleri modelin motoru durduktan sonra alınan ölçümde okunur. Yük altında 3.3V altına düşebiliyor hücreler. Ve piller şişiyor. 🙂 +/- 11 derecede 2000rpm'de oluyor üstelik...

      Risk almak oluyor 4dk civarı. Yani imkansız değil ama en fazla iki kez yaparsınız, sonraki uçuşun sonunda yere istem dışı inersiniz. 😀

    • Furkan

      Havada uçan 1000 dolarlık 2 pervaneli oyuncağımı 20 dolarlık sahte 15-25C discharge rate li lipolara bağlarsam tabiki dediğiniz tehlike mevcut.

      Gerçek iç direnci düşük ve yüksek discharge değerine sahip büyük kapasiteli lipo pillerin yük altındaki voltaj değerlerindeki oynamanın da çok ufak oranlarda olduğu gerçeği var.

      Kaldıki Ben gerçekten 3d uçmak istiyorum diyen birinin herşeye rağmen güncel kaliteli ESC ler ile uçuş esnasındaki sistemin bütün voltaj ve yük değerlerini kademe kademe test edip tam olarak güvenli eşiği bulması ve bunu ara sıra tekrar edip pillerin performans kaybına uğrayıp uğramadığını da izlemesi gerekir. (Daha üst seviye vericierde, ek modül ile uçuş esnasında anlık olarak voltaj sıcaklık vb gibi okumaları da verici üzerinden takip etmek mümkün)

      Tabiki bilinçsizce, RTF alınmış bi kit ile bu bahsettiğiniz koşullar tehlike arz eder. İşin teknik yönünü fazla anlamadan ben 3d uçuyorum diyen birine 2-3 dk uç bırak sen kardeşim denilebilir o ayrı 🙂

    • Can Akbulut @can

      Nabza göre şerbet hadisesi. 🙂 Zaten işin tekniğine o kadar hakim olabilen kullanıcı kaç dakika uçması gerektiğini başkasına sormaz. 😉

  • lawnmower @lawnmower

    Helikopteri yere çakarak "simülatörü amorti etmek" güzel olmuş. 🙂

  • Cengiz Erdoğdu @monkdevil

    Can bey merhaba, bu similasyonların araba için de olanı var mı? Eşim araba kullanmayı öğrenmek istiyor. Bu konuda önereceğiniz bir set var mı, yoksa eskisi gibi klasik yöntemlerle mi devam edeceğiz 🙂

    • Can Akbulut @can

      Klasik yöntem en iyisi. Bu simülatörü gerçekçi yapan şey, gerçek modeli de dışarıda elinizde kumanda ile otururken, ayakta dikilirken, yürürken kullanıyor olmanız. İçine binilen şeylerin simülasyonu hep eksik kalıyor. NASA ölçeğinde aletler üretiliyor zorunlu hallerde 😀

      Araba kullanmayı öğrenmede en garantili çözüm öncelikli teorik brifingde neyi niçin yapması gerektiğini öğretmek. Yani debriyaja basması gerektiğini söylemek bir şeydir ama debriyajın ne işe yaradığını anlatırsanız onun zihnini özgür bırakmış olursunuz.

      Trafiğimiz, yollarımız halen tehlikeli. O yüzden gardı iyi almak, iyi hazırlanmak lazım. Hayırlı olsun. 🙂

    • wustti @wustti

      arabada simülasyon işe yaramaz bence de çünkü araba kullanırken belli hissiyatlar var. bu modelleri kullanırken smülasyon da olsa gerçek te olsa elinizdeki kumanda hissiyatı aynı olur. ama arabada durum farklı. direksiyon hissiyatı, vites değiştirirken ki hissiyat, fren-gaz-debriyaj hissiyatları yani bunların hepsinin gerçek olarak tecrube edilmesi gerekir bence 🙂

  • Mert103 @mert103

    Can Reyiz video başlarken bakışın bitiriyor beni 🙂 Çok güzel program olmuş teşekkürler

  • Fintaro

    Bu simulasyon serisi Türkiyede ilk herhalde çoğu kişiye rehber olabilecek bilgiler var içerisinde.

  • ömer

    hocam merhaba ben trex 450 orjina align marka alıcam 850 liraya nediyorsunuz öğrenemek istiyorjm bu işi

    • Can Akbulut @can

      İkinci el helikopter almak riskli bir iştir. Doğru yapılmayan tamir, değiştirilmeyen küçük bir vida helikopterin havada kontrolünü kaybetmenize sebep olabilir. Satan arkadaş sizin yanınızda uçurup sert manevralar yapmadığı sürece emin olamazsınız. Tamir maliyetleri ve baş ağrısı üzerine ekleneceğinden dolayı çoğu kez sıfır kit alıp model dükkanına toplatmak daha ucuza gelir. Özellikle başlangıç aşamasında. 😉

  • ec038 @ec038

    helikopter uçururken akrobasi nasıl yapılır, önce alınması gereken -öğrenme amaçlı- helikopter hangisidir, 6 kanal marka mı alınmalıdır yoksa parça parça alıp toplamak mı mantıklıdır ??? çok mu oldu 😀

    • Can Akbulut @can

      Helikopter akrobasisi esasen belli başlı hareketlere dayanır. Öncelikle helikopteri çeşitli açılarda hover tutmayı öğrenmeli, sonrasında hareketlenmeye başlamalısınız yavaş yavaş. Simülatör şart. Simülatör yanında 4 kanallı koaksiyel iç mekan helikopteri de kıllanılabilir bütçe müsait ise...

      Özellikle yani başlayacaksanız model mağazasına gidip sıfır kit alıp montajını/ince ayarını modelciye yaptırmalısınız. Otomobillerin hata affetme oranı helikopterden çok daha yüksektir. Dolayısı ile özellikle başlangıçta profesyonel yardım şart.

      Birçok insanın tahmin ettiğinin aksiine modelin ölçeği büyüdükçe kullanmak kolaylaşır. Düşüp kırma safhalarını simülatörle aşıp koaksiyel helikopter ile göz antrenmanı yaparsanız sonrasında bütçenizin elverdiği en büyük akrobasi helikopterini alıp simülatörde yaptığınız hareketleri stres altında tekrar öğrenirsiniz 😉

      Kit modeller için uygun ekipman zaten bellidir, çok fazla alternatif olmaz. Kumanda setini veya şarj aletini ikinci el alabilirsiniz.

  • Can Akbulut @can

    Sürekli pratik, disiplinli idman ve motivasyon 😉 Ben aylardır hiç elime almamıştım ne helikopteri, ne de simülatörü; o nedenle videoda görülen tic-tac veya kaos gibi manevralara hiç bulaşmadım 😉

    Sınırları bilip risk almamayı öğrenmek aslında model helikopterciliğin püf noktası.

  • six

    Can Bey helikopterlerin gerçeğini kullanırken sakın Özkan Bey'e vermeyin 🙂

  • Oyun Parkur

    Helikopter her zaman favorimdir.

  • adnan yaman

    Rc araçlarda rodaj yapımı videonuzu bekliyoruz...

  • ROOTKIT

    Helikopterler her zaman ilgimi çekmiştir. Uçurması en zor ve dikkat isteyen araç olduğundan doğru düzgün kullanabilmek için simülatör edinmek şart gibi görünüyor. Hobiye başlamayı bende çok istiyorum. Şu an ki hedefim;

    Temel bir başlangıç yapıp, THK'nın 6 kanallı simülasyon kumandalarından alıp simülatörde çalışmak. İlerleyen dönemlerde de iyi bir kumanda ve T-rex 500 vb gibi büyük bir helikopter almak.

    Özellikle büyük boy olan; ( 50-90 )'lık diye tabir edilen helikopterlerin pallerinin çıkardığı ses mükemmel. İnsana ayrı bir zevk veriyor. Tabi bu modellerin uçuş süresinin çok kısa olması ve yedek pil alınsa bile 150-200$ pil başına para vermek kötü yanlarından.

  • berkay

    nitro yakıtlı rc arabaların video sunu sabırsızlıkla bekliyorum.

  • Yavuz Selim

    MJX F45 4 kanallı bi helikopter aldım, dün ve bügün 1 saat önce bahçede biraz uçurdum. Uçuş esnasında beni ençok zorlayan gaz ayarını sabit tutamamam. Mod 2 kullanıyorum ve gaz çubuğunun olduğu yer aynı zamanda sağa sola gitmesini sağlayan yer (siz daha iyi bilirsiniz) Helikopteri sağa sola yatırmam gerektiğinde gaz çubuğu kontrolden cıkıyor 🙂 ya gaz kesiyorum yada yükseliyorum. Gazı sabitlense daha kolay kontrol edebileceğim 🙂 Birde helikopteri sabit tutma cok zor, Acilen bi simulator almam lazım.

  • raif

    bu similasyonun adı ne