Ben de bu gün yağı değiştirdim. Her zaman gittiğim kanala, angutun biri yağ dökmüş, sonra da temizlememiş. Servise yağ değiştirme parası vermeyelim derken ayakkabıları batırdık 😀 Allahtan en eski ayakkabılarımı giymiştim.
Bu arada Bosch markasını çok seviyorum, ürünleri çok kaliteli ama balata işini beceremiyor niyeyse. Farklı farklı araçlarda İki kere denedim, ikisinde de pişman oldum. Ferodo veya TRW öneririm.
@rasko Son 2 seferdir TRW kullanıyorum balataları çok sert ve ses yapıyor genelde. Bilmiyorum klonu da çok var böyle şeylerin o yüzden sorun markada da olmayabilir 🙂
@kgk Fren performansında sorun yok ama biraz kullandıktan sonra sertleşip ses yapmaya başlıyorlar. Ayrıca arka kısımlarında bulunan düz metal kaplama yerinden çıkıyor, sonra balata yuvasında takır tukur oynamaya başlıyor, bu olunca da yeni balata almaktan başka çare kalmıyor. Çok daha ucuz olan Delphi marka balatalarda bile böyle sorunlar yaşamadım.
@my_techno Ses mevzusu sadece balata ile alakalı değil. Kaliperlerin donanımlarının eskimesi, balatanın kalipere temas noktalarının yağlanmaması (çoğu servis yağlamaz), disklerdeki sorunlara kadar bir çok etken var. Bütün bunlar düzgün olduğu halde ses yapıyorsa bir şey diyemem ama ben TRW'de veya Ferodo'da öyle sorunlar yaşamadım.
Not: Senede 40 bin km civarı yapıyorum, parçacı arkadaşım var, parçaları resmi dispritörlerden aldırıyorum, işçiliği kendim yapıyorum.
@rasko Dediğin gibi sadece balatanın kendisi etken değil, örneğin kaliper pimlerini vs tek tek söküp temizledikten sonra tekrar uygun gresle yağladım fakat sonuç aynı 🙂 Disklerde de yamuk, çizik vs yok. Zaten ilk aldığım hafta bile bu sorun oluyor. Bir de son değişimde arkalar önden daha erken bitti 😅 İşçiliğini vs de kendim yaparım.
@ufkabakan Ferodo da TRW de birçok marka aracın orijinal balata üreticisi. "Alt marka" demek ne kadar doğru bilemem. ATE hakkında iyi yorumlar gördüm ama fiyatları çok uçuk (en azından burada) ve ben hiç kullanmadım. O nedenle bir öneride bulunamıyorum.
Öte yandan performans balata ayrı bir kategori, oraya girersek 50 tane butik marka sayabiliriz.
@rasko Hocam frenler yeni yeni ya şimdi benim, disk ve balata. Sanki hafiften az tutuyor gibi bir his var. Basınca tutuyor elbette ama ilk aşamalar az tutuyor gibi. Acaba henüz yatak yapmadığı için mi? İlerde düzelecek midir yoksa başka bir durum mu?
@kgk Alışması lazı pad ile disklerin. ilk bir kaç yüz km de bu tarz az tutma sorunu olabilir. Ek olarak ani sert frenden kaçının derler pad/balata değişiminden hemen sonra. Alışma sonrası performansı artar. Benim bilgim, deneyimim böyle en azından.
@rasko Volvo kendisi ATE ya da Galfer takıyor. Mercedes de yine E class S class larda ATE kullanılıyor diye biliyorum. Yine BMW de performans M serisi vs Brembo kullanıyor sanırım. Bu sebeple dedim üst kalite de alınacaksa bunlar seçilebilir. Ama dediğiniz gibi Ford da Ferodo üretimi pad kullanıyor. Şimdi Premium segment de bunlar tercih ediliyor diye ben de tercihimi bütçe dahilinde böyle seçmeye çalışıyorum.
@kgk İlk zamanlarda gayet normal. Şehir içi kullanımda 300-400 km sonra düzelmesi gerekir. Düzelmezse kontrol etmekte fayda var. Bir de boyasız diskler rafta paslanmayı önlemek için yağ kaplı geliyor. Montaj öncesi bu yağın balata spreyi ile temizlenmesi gerekiyor. İnşallah temizlemişlerdir 😀
@ufkabakan Araç üreticileri genelde tek markada sabit kalmıyor, aynı araç bir fabrikada Ferodo ile çıkarken diğerinde ATE ile çıkabiliyor veya aynı fabrikada bile zaman içerisinde değişebiliyor. Eminim TRW ile çıkan bir sürü mercedes, bmw de vardır 🙂
@kgk O kadardan bir şey olmaz. Frenleri kızdırıp kor haline getirmediysen sorun yok 🙂
Hava filtresi, yakıt filtresi, polen filtresi ve yağ benim de değişti. Disk ve balataları da yeni aldım. Seninle birebir gidiyoruz 😃 ama bak arkadaş yukarda bosch balata iyi değil demiş. Sen araştırdın da mı aldın? Ben araştırmadım. Markadan dolayı aldım geçtim.
@kgk Araştırdım tabi canım, bu arabamda kullandığım 4. Bosch set, ne bi ses, ne bi sorun oldu... Hep öyle değil mi zaten, bazı ürünleri birileri beğeniyo, birileri beğenmiyo 🤷♂️ Zaten balatalar bitmek bilmiyo ki, balatalar ve diskleri aynı anda değiştireceğim ama kaç aydır bekletiyorum..
Arabasına ve servis geçmişine göre değişir ama bunların yanına bi yakıt filtresi lazım gibi. Öte yandan
-Triger seti (su pompası ve trigere bağlı çarklar, gergiler), eğer araçta triger yoksa zincir
-V kayışı,
-Alternatör ve marş motoru,
-Şanzıman yağı ve fren sıvısına bakılmalı
Bunlar içinde kısa süre önce servis görenler varsa elenebilir.
@kelboy Bir laf var, bakımsız araba intikamını yolda alır diye. Çok severim. 5 liralık alternatör kömürü bittiği için otobanın ortasında kalan insan tanıyorum 🙂
@rasko Doğru diyorsunun hocam, ben espri olsun dedim.. Benim arabamda yakıt filtresi ve şanzıman yağı değişmiyo, ömürlükmüş onlar.. Geçen sezon kasnak kırılmıştı, tüm set ve kayışlar değişti, diğer dediklerinize de serviste baktıracağım.. Teşekkürler..
@rasko Aynen hocam, ben yukarıdaki fotoğrafta illa ki değişecek parçaları almıştım, artık bilmediğim şeylere de servis bakar, halleder, biz daha napalım normal şoför olarak 🤷♂️😅
@kelboy Bazı arabalarda yakıt filtresi depoda, pompanın üstünde oluyor, ona yapacak bir şey yok ama dışarda hortumun üstündeyse değişmeli. Öte yandan "ömürlük yağ" diye bir şey yok. Bizim sanayi ustalarının uydurduğu bir kavram bu. Arabasına göre 80 bin ila 120 bin KM arası değiştiriliyor şanzıman yağı. Sizinki hiç değişmediyse değiştirmenizi tavsiye ederim. Manuel veya otomatik fark etmez.
@rasko Evet o dediğiniz lifetime filtre varmış ve şanzıman yağını da değiştirmiyoruz dedi Mercedes Servisi, ben yine arkadaşlar böyle böyle dediler diye sorarım..
Ben de bu gün yağı değiştirdim. Her zaman gittiğim kanala, angutun biri yağ dökmüş, sonra da temizlememiş. Servise yağ değiştirme parası vermeyelim derken ayakkabıları batırdık 😀 Allahtan en eski ayakkabılarımı giymiştim.
Bu arada Bosch markasını çok seviyorum, ürünleri çok kaliteli ama balata işini beceremiyor niyeyse. Farklı farklı araçlarda İki kere denedim, ikisinde de pişman oldum. Ferodo veya TRW öneririm.
@rasko Son 2 seferdir TRW kullanıyorum balataları çok sert ve ses yapıyor genelde. Bilmiyorum klonu da çok var böyle şeylerin o yüzden sorun markada da olmayabilir 🙂
@rasko becerememekten kasıt ne? Ben hiç bilmiyorum. Tutmasında falan sorun yoktur umarım.
@kgk Fren performansında sorun yok ama biraz kullandıktan sonra sertleşip ses yapmaya başlıyorlar. Ayrıca arka kısımlarında bulunan düz metal kaplama yerinden çıkıyor, sonra balata yuvasında takır tukur oynamaya başlıyor, bu olunca da yeni balata almaktan başka çare kalmıyor. Çok daha ucuz olan Delphi marka balatalarda bile böyle sorunlar yaşamadım.
@my_techno Ses mevzusu sadece balata ile alakalı değil. Kaliperlerin donanımlarının eskimesi, balatanın kalipere temas noktalarının yağlanmaması (çoğu servis yağlamaz), disklerdeki sorunlara kadar bir çok etken var. Bütün bunlar düzgün olduğu halde ses yapıyorsa bir şey diyemem ama ben TRW'de veya Ferodo'da öyle sorunlar yaşamadım.
Not: Senede 40 bin km civarı yapıyorum, parçacı arkadaşım var, parçaları resmi dispritörlerden aldırıyorum, işçiliği kendim yapıyorum.
@rasko Dediğin gibi sadece balatanın kendisi etken değil, örneğin kaliper pimlerini vs tek tek söküp temizledikten sonra tekrar uygun gresle yağladım fakat sonuç aynı 🙂 Disklerde de yamuk, çizik vs yok. Zaten ilk aldığım hafta bile bu sorun oluyor. Bir de son değişimde arkalar önden daha erken bitti 😅 İşçiliğini vs de kendim yaparım.
@rasko ATE, Galfer ve Brembo pad öneriliyor üst kalite olarak. Ferrodo ve TRW bir tık daha alt marka durumunda değil mi?
@ufkabakan Ferodo da TRW de birçok marka aracın orijinal balata üreticisi. "Alt marka" demek ne kadar doğru bilemem. ATE hakkında iyi yorumlar gördüm ama fiyatları çok uçuk (en azından burada) ve ben hiç kullanmadım. O nedenle bir öneride bulunamıyorum.
Öte yandan performans balata ayrı bir kategori, oraya girersek 50 tane butik marka sayabiliriz.
@rasko Hocam frenler yeni yeni ya şimdi benim, disk ve balata. Sanki hafiften az tutuyor gibi bir his var. Basınca tutuyor elbette ama ilk aşamalar az tutuyor gibi. Acaba henüz yatak yapmadığı için mi? İlerde düzelecek midir yoksa başka bir durum mu?
@kgk Alışması lazı pad ile disklerin. ilk bir kaç yüz km de bu tarz az tutma sorunu olabilir. Ek olarak ani sert frenden kaçının derler pad/balata değişiminden hemen sonra. Alışma sonrası performansı artar. Benim bilgim, deneyimim böyle en azından.
@rasko Volvo kendisi ATE ya da Galfer takıyor. Mercedes de yine E class S class larda ATE kullanılıyor diye biliyorum. Yine BMW de performans M serisi vs Brembo kullanıyor sanırım. Bu sebeple dedim üst kalite de alınacaksa bunlar seçilebilir. Ama dediğiniz gibi Ford da Ferodo üretimi pad kullanıyor. Şimdi Premium segment de bunlar tercih ediliyor diye ben de tercihimi bütçe dahilinde böyle seçmeye çalışıyorum.
@kgk İlk zamanlarda gayet normal. Şehir içi kullanımda 300-400 km sonra düzelmesi gerekir. Düzelmezse kontrol etmekte fayda var. Bir de boyasız diskler rafta paslanmayı önlemek için yağ kaplı geliyor. Montaj öncesi bu yağın balata spreyi ile temizlenmesi gerekiyor. İnşallah temizlemişlerdir 😀
@rasko İnşallah 😀
@ufkabakan Vallla hocam bir iki deneme yaptım düşük hızda, sert fren şeklinde. Umarım bir şey olmaz onlardan 😀
@ufkabakan Araç üreticileri genelde tek markada sabit kalmıyor, aynı araç bir fabrikada Ferodo ile çıkarken diğerinde ATE ile çıkabiliyor veya aynı fabrikada bile zaman içerisinde değişebiliyor. Eminim TRW ile çıkan bir sürü mercedes, bmw de vardır 🙂
@kgk O kadardan bir şey olmaz. Frenleri kızdırıp kor haline getirmediysen sorun yok 🙂
@rasko Yok canım o kadar 😀
Epey ağırdı. Bosch olduğu kadar bosch olmadığı da kesin 😃
Diskler o kadar ağır ki o kutu yerinden kalkmıyor. Teker aslında ne kadar da ağır. Lastik, jant, disk, balata.
Benim bakım seti de hazır ama eksikler vardır illa ki, 150 bin km için başka neler almak lazım arkadaşlar..
Hava filtresi, yakıt filtresi, polen filtresi ve yağ benim de değişti. Disk ve balataları da yeni aldım. Seninle birebir gidiyoruz 😃 ama bak arkadaş yukarda bosch balata iyi değil demiş. Sen araştırdın da mı aldın? Ben araştırmadım. Markadan dolayı aldım geçtim.
@kgk Araştırdım tabi canım, bu arabamda kullandığım 4. Bosch set, ne bi ses, ne bi sorun oldu... Hep öyle değil mi zaten, bazı ürünleri birileri beğeniyo, birileri beğenmiyo 🤷♂️ Zaten balatalar bitmek bilmiyo ki, balatalar ve diskleri aynı anda değiştireceğim ama kaç aydır bekletiyorum..
Arabasına ve servis geçmişine göre değişir ama bunların yanına bi yakıt filtresi lazım gibi. Öte yandan
-Triger seti (su pompası ve trigere bağlı çarklar, gergiler), eğer araçta triger yoksa zincir
-V kayışı,
-Alternatör ve marş motoru,
-Şanzıman yağı ve fren sıvısına bakılmalı
Bunlar içinde kısa süre önce servis görenler varsa elenebilir.
@rasko Hocam çok masraf çıktı, daha fazla yazmaa 😅
@kelboy Bir laf var, bakımsız araba intikamını yolda alır diye. Çok severim. 5 liralık alternatör kömürü bittiği için otobanın ortasında kalan insan tanıyorum 🙂
@rasko Doğru diyorsunun hocam, ben espri olsun dedim.. Benim arabamda yakıt filtresi ve şanzıman yağı değişmiyo, ömürlükmüş onlar.. Geçen sezon kasnak kırılmıştı, tüm set ve kayışlar değişti, diğer dediklerinize de serviste baktıracağım.. Teşekkürler..
@kelboy Bu arada yazdıklarım kontrol listesi sadece. "Bunların hepsi değişmeli" demiyorum. Kontrol edilecek, gerek görülürse değiştirilecek.
@rasko Aynen hocam, ben yukarıdaki fotoğrafta illa ki değişecek parçaları almıştım, artık bilmediğim şeylere de servis bakar, halleder, biz daha napalım normal şoför olarak 🤷♂️😅
@kelboy Bazı arabalarda yakıt filtresi depoda, pompanın üstünde oluyor, ona yapacak bir şey yok ama dışarda hortumun üstündeyse değişmeli. Öte yandan "ömürlük yağ" diye bir şey yok. Bizim sanayi ustalarının uydurduğu bir kavram bu. Arabasına göre 80 bin ila 120 bin KM arası değiştiriliyor şanzıman yağı. Sizinki hiç değişmediyse değiştirmenizi tavsiye ederim. Manuel veya otomatik fark etmez.
@rasko Evet o dediğiniz lifetime filtre varmış ve şanzıman yağını da değiştirmiyoruz dedi Mercedes Servisi, ben yine arkadaşlar böyle böyle dediler diye sorarım..