Bu Bluetooth kulaklıkları discord'ta niye hem kulaklık(yüksek kalitede) hemde mikrofon olarak kullanamıyoruz. Reddit'te bluetooth'un bant genişliği yüksek giriş ve çıkış sesini aynı anda kaldırmıyor gibi bir şey okudum.
Anker Q10 gibi üzerinde mikrofon olan bluetooth kulaklığı discord'ta çalıştırabilen(mikrofonu) oldu mu?
Edit: Mümkün değil diyorlar.
https://superuser.com/questions/930251/possible-to-use-bluetooth-headset-in-stereo-mode-with-mic
https://www.howtogeek.com/354321/why-bluetooth-headsets-are-terrible-on-windows-pcs/

Mikrofonlu Bluetooth kulaklıkları bağlayınca ses aygıtlarında iki farklı aygıt çıkıyor zaten (en azından benim kullandıklarımda öyleydi). Biri yüksek kalite ve sadece stereo ses alan aygıt, diğeri de mikrofondan ses de aktaran daha kalitesiz aktarım yapan aygıt. Varsayılan olarak ikincisini seçersen olması lâzım aslında. Kalite bayağı düşüyor ama, tavsiye etmem.
Evet handsfree olarak geçiyor bt kulaklıklarda. Anker'de onu seçince de gelmiyor ses. Mikrofon çalışıyor ben duyamıyorum. Zaten harici bir mikrofonum var ama sadece meraktan soruyorum. Kaliteli giriş ve çıkışı discordta çalıştırabilen var mı diye.
@serhanhepsen Ben şu ürünü (Sony Sbh20) kullanıyordum: Handsfree aygıtı varsayılan, CS: GO'da mikrofon olarak bu seçili, dizüstünün kulaklık çıkışından da normal kulaklık takılı. Bu şekilde hem iyi kalitede ses, hem de mikrofon kullanmış oluyordum (dizüstünün mikrofonu bozuktu). Oyundayken kulaklık da bu cihaza bağlıyken ses inanılmaz kötü geliyordu. Biraz araştırınca ben de aynı sonuca ulaşmıştım. Bant genişliği bölünme olayı ve gecikmeyi en aza indirgemek için o modda bitrate bayağı düşürülüyormuş. Bir yöntemi yok benim bildiğim. En son bluetooth sürümü kaç bilmiyorum şu an ama belki alcı ve verici iki cihaz da son sürümdeyse kalite kullanılabilir seviyeye getirilmiştir. Elimde şu an için uygun donanım olmadığı için denyemiyorum.
@alipektas Evet, bende bt kulaklık + boya m1 yaka mikrofonu kullanıyorum.
Kulaklık bt 5, alıcım 4. İkisi de 5 olunca olur mu bilimiyorum ama sanmıyorum. Zira araştırmalarım sonucunda çıkardı diye tahmin ediyorum. Belki bt 6 da sorun çözülür.
Eyvallah hocam.
Ben kullanabiliyorum. Kulaklık Sony wh-1000xm2
Ayarlarınız ne şekilde? Alıcınız bt 5 mi?
@serhanhepsen Herhangi bir ayar yapmadım fakat alıcım BT 5
@emreorhan Hocam mikrofonu kullanırken çıkış sesinin yüksek kaliteli ses olduğundan emin misin? Çünkü mümkün olmadığından bahsedilmişte attığım linkte. Hem kulaklığın hem alıcının Aptx desteklemesi gerekiyormuş ancak windows'ta aptx çalışmıyormuş anladığım kadarıyla.
https://superuser.com/questions/930251/possible-to-use-bluetooth-headset-in-stereo-mode-with-mic
https://www.howtogeek.com/354321/why-bluetooth-headsets-are-terrible-on-windows-pcs/
@serhanhepsen Handsfree de ikisi de fakat şikayetçi değilim.
@emreorhan Anladım. Ben diğer türlüsünü merak etmiştim. Araştırmalarıma göre mümkün değil.
Yanlışınız var bence. Bende xm2 var. Mikrofon açık iken handsfree moduna giriyor. Kulağınuıza gelen ses mono oluyor ve bitrate diplere düşüyor. Bluettoh protokolü ile alakalı
Hiçbir ekstra ayar yapmadan hem xiaomi mi sports hemde haylou gt1 kullandım
Size de sorucam , sesin handsfree'den değilde normal yüksek kaliteli mod'tan geldiğine emin misiniz?
Baya araştırıyorum. Yukarıda attığım linklerde yazılanlara göre teknik olarak şuanda mümkün değil diyorlarda.
Airpods kesinlikle kullanılamıyor, gerçekten çok prpblem çekiyorum, sırf bu yüzden kendime Hyper X mix kulaklık açacağım.
Airpods u şu şekilde ayarladım buarada, sesim millete gitsin şeklinde, monitöründe hoparlöründen kişilerin sesini alabiliyorum
@acpcore İkisini aynı anda kullanmadığın sürece yaptığınız gibi çeşitli çözümler var. Alacak arkadaşlar bilsin ona göre alsın diye bir araştırmak istedim. Hepsiburada.com'da vs çok şikayet varda bu konuda , kulaklığın suçu sanıyorlar. Bt kulaklıklara has bir durum millet farkında değil.
@serhanhepsen hocam peki hyper x mix de kablosuz bir kulaklık, gerçi kablo da takabiliyorsun, bu konuda bir problem yaşar mıyım acaba?
@acpcore Yaşarsın hocam, anker q10'da da kablo takabiliyorsun ancak kabloda mikrofon, bass up vs özellikler çalışmıyor. Yani muhtemelen sende de kablolu da mikrofon çalışmayacak.
Bu sorun bütün bluetooth kulaklıklara has bir durum. Kısaca bant genişliği yetmiyor.
@serhanhepsen Wifi kulaklık ise aynı sorunlar olmaz.
@emreorhan Wifi kulaklık bambaşka bir kategori, kendi dongle'ı olan ürünlerde böyle bir sıkıntı olmadığı zaten makalelerde söyleniş. Ben standart bt kulaklıklar için konuşuyorum.
@serhanhepsen arkadaşlar bu yorumlarınız çok etkili oldu, çok teşekkür ederim. Artics 1 wireless kulaklığı aldım itopyadan. wireless kulaklık. Hyper x in de yarı fiyatına gelmiş oldu, 699tl'ye. bu kulaklık ile problem yaşamayacağımı düşünüyorum.
@acpcore Rica ederim. Muhtemelen yaşamazsın hocam, yine garanti vermiyim de 😀
@serhanhepsen eyvallah çok teşekkür ederim, yukarıda anlattığım kullanım şeklinde yaşadığımız problem, arkadaşlarım oyunun sesini farklı yerden aldığım için oyun sesini duyuyorlardı ve bu bariz bi problemdi. Umarım artics de bir problem yaşamam dediğim gibi, gelsin yorumlarımı yazarım. Buarada discord u bugin ilk kez iş için kullandım, ekran paykaşımı vs ve eğitim için de çok iyiymiş
Sorunu çözümü oldu mu? @serhanhepsen
Anlayamadım hocam? BT kulakluklarda ozel pahalı bir dongle hariç bunun çözümü yok. Alp hocama mı sormak istedin acaba yanlışlıkla beni etiketledin?
@serhanhepsen Konuyu siz açtığınız için sizi etiketlemiştim ama isterseniz onu da etiketliyelim 😂😁 @acpcore
@muhammet-aktas 2 adet çözümü var. 2 si de pahalı. Ya pahalı özel bir dungle. Ya da wifi kulaklık. Onlarda pahalı.
@muhammet-aktas problemim çözüldü 🙂
@acpcore Nasıl çözdün peki? Çözümü açıklayabilir misin? 🍬😍
@serhanhepsen Özel dongle kastın nedir hocam? Mesela benim anakartın zaten Bt özelliği var ve onun haricinde başka bir BT dongle takıp mikrofonu da oradan mı tanıtayım?
@muhammet-aktas Hocam buradan bir arkadaş deneyimlemişti. Yanlış hatırlamıyorsam şu aşağıdaki dongle.
https://www.amazon.com/Sennheiser-BTD-Network-Adapter-504578/dp/B011CM4SKC/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8
Normal BT protokolü ve bant genişliği hem yüksek kalitedeki ses girişini ve çıkışını aynı anda kaldıramıyor. Bazı telefonlardaki yüksek sıkıştırmaya sahip codeclerle bu iş oluyor ama hem kulaklığın hem cihazın desteklemesi gerekiyor. Windows 10 da bu codecler yok. Haliyle normal bt ile bu iş olmuyor. Buradan bir arkadaşın iddaasına ve deneyimlerine göre(Ona da tesadüfen hediye gelmiş sanırım) yukarıdaki dongle'ın kendi protokolü sayesinde bu iş çözülüyormuş. Ama fiyatı 800 tl miydi neydi.
@serhanhepsen teşekkürler 👋🏻