Haftalık Gündem Değerlendirmesi (9 – 14 Eylül 2013)
Türkiye'den ve Dünyadan Teknoloji Gündemi
- IFA videolarımız yayında.
- Apple iPhone 5C / 5S tanıtımı gerçekleşti.
- Twitter, halka açılıyor.
- Dell, özel şirket haline geliyor.
- Intel Developer Forum 2013 gerçekleşti.
- Intel’den yeni bir işlemci: Quark.
- IDF’de Bay Trail serisi Atom işlemciler de tanıtıldı. ASUS’dan Bay Trail kullanan tablet geliyor.
- Yenilenmiş Haswell, gelecek yıl 14nm üretim teknolojisiyle gelecek.
- Intel Google İşbirliği Haswell Chromebook
- AMD, IDF’te cips dağıttı
- Sony, yenilenmiş PS Vita’yı ve PS Vita TV oyun konsolunu tanıttı.
- Ülkemizden telefon satış sayıları
- Dünyada bilgisayar satışları
- Blackberry dağılmaya başladı.
- İddia: NSA ve GCHQ, piyasadaki şifreleme uygulamalarının hemen hepsini kırmış durumda.
- Öğrencilerin disiplin kuralları arasında artık bilişim suçları da var
- Vodafon Almanya hack mağduru. 2 milyon kullanıcının bilgileri çalındı.
- Samsung Tizen’i TV’lere koyabilir.
- Dolby teknolojilerinin babası Ray Dolby öldü
- Uzaya meraklı kurbağanın acı sonu
- Modüler telefon projesi: Phonebloks
- Wikileaks sunucusuna babasından gizli 33.000$ veren genç
Oyun Dünyasından
-Steam’de ortak hesap dönemi başlıyor.
- Beklenen oyunlardan Arma III çıktı.
- Humble Bundle’da yine güzel paketler var. Haftalık indirimde retro-shooter oyunlar.
- Yeni iPhone lansmanı sayesinde Infinity Blade 3’de gözüktü.
- Battlefield 4 sistem gereksinimleri açıklandı.
- Ouya dünyasında ciddi çatlamalar var.
Linkler
Doğrudan indirme (MP3) --- iTunes üzerinden takip --- Podcast RSS yayını
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS

Ahmet Yücel
Tam vaktinde! 🙂
Ohh be hemen başlıyorum
sushi
Samsung Galaxy S4 Active çıktı bi de :), incelemesini yapacak mısınız acaba?
can çorbacı
o zaten yapıldı kardeşim
sushi
ben mi göremedim acaba, tekrar arattım ama sadece çıkışıyla ilgili bi haber var.
Normal S4 incelendi, Active versiyonu değil.
gecikmesiz 😀
Merhabalar,
Gözüme çarptı yazayım dedim yukarıda "inceleme" bölümünde "i" ile "n" arasında içerisinde çarpı olan bir kare şeklinde sembol var. Bir hata olabileceğini düşünerek bildireyim dedim...
Kolay gelsin
HC
Evet, benim de dikkatimi çekmişti.
Ziyaretçi
Chrome dan kaynaklı sanırım firefox ile çıkmıyor ama chrome da çıkıyor.
bu uygulama hakkında yorumlarınızı merak ediyorum.eminim ilginizi çekicektir.herhangi bir telefon numarasının kime ait olduğunu buluyor.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adaffix.cia.glb.android&hl=tr
kendi rehberini paylaşmaman yarartına olur. 1,5 yıldır kullanıyorum çok işe yarıyor.
Kaan
Mickey mouse mini mouse dans ediyor 😀
Playstore indirim kampanyasini kaçir missiniz güzel indirimler var merak edenler bir baksinlar.
http://www.playstore.com/#!/kampanya/haftasonu_2kgames
Videonun sonunda üstü kapalı bana saymışlar resmen 😀
Teşekkürler...
Güvenlik Konusunda aynı kaderi paylaşıyoruz Levent abi yaşca kücük bi teknik servis olarak ah o müşterilerin şaçma sapan verileri gece saat 02:33 baya bi güldürdünüz beni teşekkürler gündem için
Ziyaretçi
nexus 7 2 🙁
Ziyaretçi
Sesli gündem de güzel fakat böyle olunca insan başka şeyler de yapıyor yanında ve dinlediğini anlamıyor. Video gündem olunca tüm dikkat sizde oluyor. Hem izliyor hem dinliyoruz. Eğitimde de görerek ve duyarak öğrenme en önemli öğrenme şekli. Yaklaşık %80 i akılda kalıyor bu şekilde. Sadece dinleyince maalesef aynı şeyi söylemek mümkün değil. Sürekli geri sarıyorum, kaçıyor çünkü.
Yani diyeceğim o ki, video gündem her türlü daha iyi. Öyle çift kamerayla uğraşmaya vs gerek yok. Direkt karşıdan çekim üzerine ses montajı yapılınca çok da uğraştırmaz gibi geliyor.
İyi yayınlar.
oguz
Aynen katılıyorum, haftalık değerlendirmeyi de görüntülü istiyoruz.
ben ise uzun haftalık gündemi videolu haftalık gündeme tercih ederim
creadatron
iyi yayınlar...keyfim yerine geldi teşekkürler 🙂
Battlefield 4; minimum gereksinimde 4gb ram istemiş, aynı zamanda 32 bit işletim sistemi denmiş, 32bit'te 4gb ram? Bende 32 win7 kurulu ve 2.99 unu görebiliyor sistem, benmi yanlış biliyorum acaba?
Doğru biliyorsunuz, 32 Bit'te 3 GB ramden fazlasını kullanamazsınız.
Kullanamazsınız demeyelim;
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension 🙂
http://www.chip.com.tr/haber/nerede-bu-4gb-ram_37092.html
Ben buna dayanarak söylemiştim.
LP
32-bit işletim sistemi en fazla 4GB belleği adresler. Herhangi bir yanlış yok.
Çağlar
Bugün otoseyir frankfurt auto show bölümü gelecek mi acaba?
Sorry Kermit, no moon launch for you.
teknoseyirfanclub
Güzel... +1
13:41
ASUS geçtiğimiz haftalarda 27 inç ProArt PA279Q modelini tanıttı. Son iki haftadır haftalık gündemlere bakıyorum ve buna hiç değinmemişsiniz. "Asus'un 24 inç pro art modellerini incelemiştik, daha önce 27 inç pro art yoktu bu ilk oldu" diye söyleyebilirdiniz. Herneyse ürün size gelince incelersiniz bizde izleriz. Hayalimdeki Pro Art olmuş.
Ahmet Yücel
O kadar çok teknolojik gündem var ki, detay değil tabii ki ama böyle ürünlere de yer verilirse, gündem 2.5 saatten aşşağı düşmez. 1 Hafta teknolojiyi takip edemedin, ama gelip bu yayını dinledikten sonra Teknoloi Dünyası'nda neler olup bittiğini anlayabiliyorsan işte bu değerlendirmedir 🙂 Zaten çokca monitör inceleniyor, kesin incelenir...
Ziyaretçi
vita tv önemli ps4 oyunlarını eğer konsola sahipseniz oynatabiliyor.İşe yara bi özellik bence çoğu kişinin odasında duruyor konsollar salondaki tv ye aktarma imkanı olucak.Gündem için teşekkürler...
Parmak izi konusunda o kadar geriye gitmenize gerek yok ben bir senedir motorola atrix kullanıyorum ve telefonu hep parmak izimle acıyorum tüm diğer kullananlar gibi o telefon çıktığında da bu güvenlik konusu hiç gündeme gelmemişti.
Hard disk ledi konusunda da LP ye katılıyorum, bugün biri bilgisayarınızdan veri indirse o led takır takır yanıp sönse kimsenin umurunda olmaz herkes windows defrag veya guncelleme yapıyor deyip geçer, bu kayıtsızlık yada güven ortamı sağlandı çoktan.
Bu arada murat gamsız a gündem dışı olarak bir uyarıda bulunmak isterim "ingiliz hükümeti james bond u gönderirse adamı uğraştirma ver gitsin" şeklinde bir ifadesi olmuş, bond un şöhretini göz önüne alacak olursak biraz talihsiz bir ifade olmuş 🙂 konu bond olunca daha bir dikkat etmek gerek malum 🙂
Yakınlarda Rc nitro videosu falan olsa ne güzel olur 🙂
YALCIN
Küçük ekranda infinity blade oynanmaz, tat vermez demişsiniz iPhoneda xcom kasan biri olarak kendimi bi garip hissettim.. 🙂
HÜSEYİN
ÇOK güzel olmuş
Ahmeta
Abi hep mobil hep mobil yeter artık sıkıldık hiç donanım yok eskiden hep donanım olurdu şöyle güzel bi Bilgisayar toplama video yapsanız çok güzel olur ama toplamayı kendiniz anlatarak yapsanız mesela her sitede en azından 1 tane var böyle ama sizde yok olsada teknoküp falan oda zaten hiç zevk vermiyor...
Ziyaretçi
Bu istediğimiz parçaları biraraya getirip telefon toplama işi olursa Levent Pekcan telefon toplama videolar yapar, biz seyrederiz 🙂 Teleküp 🙂
Ziyaretçi
Bence nasıl Google Motorola'yı aldıysa Blackberry firmasını da Yandex veya Yahoo alsın...
Ziyaretçi
Bence disiplin yönetmeliği Gezi parkı protestoları göz önünde bulundurularak Lise ve Üniversiteler için değiştirildi..,
Ziyaretçi
İyi ki Vodafone değil O2 müşterisiyim. Son dönemlerde Vodafone'nin LTE altyapısına yaptığı yatırımlar yüzünden oraya geçmeyi düşünmeye başlamıştım ama bugüne kadar geçmemem isabet olmuş 🙂
Ziyaretçi
Kurbağa değil bu uzaydan atlayış yapan Felix Baumgartner fotoğrafı deseniz kimse anlamaz. Küçücük bir resim.
Muhammed
Htc One Mini ve S4 miniyi çok merak ediyordum. Sizden dinlemek güzel olur.
ahmet
haftaya bu konuya değinirsiniz inşallah http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/
Mehmet Özgür
Ayrıca şifreyi değiştirebilirz ama parmak izimizi asla !
Bu arada Dolby Laboratories'in kurucusu Ray Dolby, 2 gün önce hayata gözlerini yumdu ama pek fazla haberi çıkmadı ortalıkta.
Anlamadım sen dinlemeden mi yorum yapıyorsun? Adamlar zaten bahsetmiş burada.
Şimdi gördüm ve sardırıp tekrar dinledim. Kaçırmışım. Uyarınız için teşekkürler fakat üslubunuza biraz daha dikkat edin bence.
Levent abi Chromebook Türkiye'de satışta değil ama inceleyecek misiniz? Merak edilen bir konu gibime geliyor
Nikon d5200 ü inceleyecek misiniz?
hh
bence git markette kendin incele 🙂 hatta bende d3100 var onu sana satayım da canon a geçeyim 🙂
Haftalık değerlendirmede telefonlar ve fiyatlarının bahsi geçmişti. Vertu da Android Telefon Üretti, Dünyanın en pahalı cep telefonlarını üretmesiyle tanınan lüks telefon üreticisi Vertu da Android sektörüne el attı. Vertu Ti Fiyatı 6.700 Pound'dan (21.574 TL) Başlıyor.
Haydar
Programlarinizi çok begeniyorum ve yakından takip ediyorum. İçeriklerin sesini biraz daha yuksek yaparsaniz tabletten daha rahat takip edebilirim,teşekkürler...
Alp
Bana paranoyak diyeceksiniz ama...
Önce cep telefonu çıktı ve 3.dünya ülkelerinde bile yaygınlaştı.
Bunu bir şekilde dinleme cihazı olarak kullandılar, sonra fotoğraf makinası
özelliği eklendi cebimize dinleme cihazı yanına kamera soktuk.
Sonra telefonla yüz tespit edemediklerinden telefonun her iki yanına kamera koydular.
Sonra PC'lere biometrik yüz tanıma ve parmakizi ekleyerek biometrik yapımızı aldılar.
Sonra Telefonlarımıza GPS eklediler nerede oldupumuzu tespit ettiler.
Şimdi telefonlarda da fingerprint çıktı.
Bütünbunlar olurken, google hatımıza girdi maillerimiz okunur oldu,
Facebook çıktı birçok bilgilerimizi girip adamların ekmeğine yağ sürdük..
Son olarak akıllı televizyon ayağına salonumuza kameralı smart tv sokar olduk.
en basit notebook'a kamera , mikrofon hatta bazılarında gps özelliği entegre edildi.
Yani dediğiniz gibi bütün bunlarda NSA'in parmağı var. Global dünyada insanları etiketlemek için tutkularını çok iyi kullanıyorlar.