Fatih projesi hala devam ediyor.Yakın zamanda yapılan ihale ile önümüzdeki 3 yıl içinde yeni tahtalar kurulacakmış. Fakat tahtalar için etkileşimli kitap (Z kitap) ve etkileşimli içerik yok.Tabletler ile tahtanın bağlantısı yok.Dolayısıyla öğrencilere tablet dağıtılıyor fakat ders içinde etkili kullanılamıyor.Tahtalar da bir nevi projeksiyon gibi kullanılıyor.Yani bizde de haberde bahsedilen durum var.Tabletler ve tahtalar için uygun içerik yok.Ne yazık ki fatih projesi amacına ulaşamadı.
Tabletler dağıtılıyor.Ama en büyük eksiklik tabletlerde derslere yönelik z-kitap diye adlandırılan etkileşimli içerik olmaması.Ne MEB'den ne de özel sektörden içerik hazırlama yönünde bir çalışma da yok. O yüzden projenin başında dağıtılması planlanan milyonlarca tablet dağıtılsa da sonuç değişmiyor. Şimdiye kadar o tabletler eğitimin içinde kullanılamadıysa bundan sonra da kullanılmaz. Tablete uygun eğitim içeriklerini oluştursalar gerisi kendiliğinden gelecek aslında.