haftalardır, web site yayınlama maliyetlerini hesaplıyorum
cpanel local hosting+CDN cache mi? vs cloudflare pages ?
web site olayını 2010'larda frontpage döneminde bırakıp, yeniden başladım, gelişimim şöyle oldu:
1-başta daha basit düşünüyordum infinityfree'den hosting kullandım, 3 ayda bir yenilenen SSL'den dolayı canım sıkıldı, cpanele hosting aldım
2-birkaç ay sonra cloudflare pagesi keşfettim, htlm'ler ve sık kullanılan resimler pageste, diğerleri r2 depo'da olacaktı, fakat ddos saldrısıyla faturalar şişebiliyormuş, orda durup tekrar geri adım attım
3-siteyi tamamen pageste yayınlanabilecek şekilde kurmaya karar verdim, eğer r2 deposu açılmazsa, 5 dolarlık worker paketi alınmazsa, sistem tamamen ücretsiz katmanda kalıyor, örneğin günlük 100.000 worker istediğinden sonra worker isteği duruyor, faturalı sistemde anladığım kadarıyla durmuyormuş
4-worker kullanıcı başına istek harcadığı için, kullanmak bile istemiyordum...sonra aklıma geldi ya sitenin güncellenmesi için kapalı olarak kullanırsam? örneğin api çekiyor, json yazıyor, bir yere yüklüyor, kullanıcı başına değil, güncelleme başına worker harcanıyor
(SORU: worker, json dosyasını normalde kv'ye yada r2'ye falan yüklüyormuş, ama oda maliyetli, ben kıt kafamla acaba reserve cache olur mu diye düşündüm, ama oda faturalı...yada worker githup'tan pages projesini güncelleyebilir mi? şuan bilmiyorum)
5-diğer cdn'lerede baktım, bunny, netfly falan...hepsi kotalı
6- her pages projesinin 20.000 dosya limiti olduğu için, gittikçe büyübilecek haber, eğitim gibi konuları subdomainden ayrı pages projesi açacağım,ama sayfa sayısı çok şişmeden kullanıcı çekecek sayfaları, özellikle SEO için ana domainde tutacağım
7-fakat dil konusu olunca, en,tr,jap...her dili ayrı subdomainde açmak, seo'da sorun olmuyormuş
yazdıklarım içinde saçma bişey varsa söylersiniz
İşte neden gelişemediğimizin farklı bir hikayesi daha. Şunları ücretsiz sabit ip alıp, gizli kotaya takılmadan ev internetinden yapabiliyor olmalıydık ama bu güzel ülkede böyle şeylere maalesef izin vermiyorlar. Sonra da ülke neden gelişmiyor, gelişmez tabi ki...
Daha en basitinden NAS takıp, NAS'ın bulut yönlendirmesi olmadan NAS'a bağlanamıyoruz.
runonflux.io
Haber sitesi gibi bir şeyse hiçbiriyle uğraşmayıp blogspot açıp geçin. Sadece domain masrafınız olur bağlamak isterseniz.
hazır şablona çok gıcığım, ben resimli banner gibi duran alt sayfa bağlantılarıyla karman çorman bir site hayal ediyorum, yapay asistan kesinlikle karşı bu konuya ama :--)
(haber kısmı sadece sinema,film festival haberi)
CDN vs. milyon ziyaretçili sitelerin düşüneceği işler. Siz ilk gündem öyle trafiklere mi çıkacaksınız?
levent abi, kendime geleyim diye tokat attı -_+