arkadaşlar bu telefonlarda şarj meselesini sormak istiyormu. benim merak ettiğim bir telefon 25 watt şarj yapabiliyor bunu daha yüksek veya daha düşük şarj edersek bataryaya zarar verirmiyiz hızlı şarjı kapatıp? yani orjinal adaptördeki amper değeri mi olması lazım yoksa watt değeri mi ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • CimAdam @cimadam

    25 üstü edemezsiniz muhtemelen devre kesici tadında bir şey vardır herhalde yoksa çok patlama vs haberleri duyardır, alt kısımda sorun olmaz ama zaten kullansanız da kullanmasanız da belirli ömürleri var çok takılmadan devam edin istediğiniz gibi( aşırı kullanım hariç tabii)

  • Tarık @xahve

    Şarj olayı öyle herkesin düşündüğü gibi bir şey değil, fazla verdim diye bir olay da tam olarak yok. Çünkü elektrik dediğin şey öyle çalışmıyor. Sen bir gerilim sağlıyorsun ve telefon o gerilimden kendi istediği kadar akım çekiyor, bu akımı kendi direnci ile belirliyor.
    Senin yapabileceğin tek şey 25 Watt'ın altında çıkış veren bir adaptör kullanmak olacaktır. Bu sayede telefon istese bile 25 watt'a çıkamaz çünkü data pinlerinden aldığı bilgi ile biliyordur ki adaptör 18 watt'tan fazlasını veremiyor.
    Hızlı şarj destekleyen bir telefon için
    Her gün %100'e kadar hızlı şarj edersen pili 2-3 senede bozulur.
    Her hün %100'e kadar 10 Watt ile yavaş şarj edersen pili 4-5 yıl gider.
    Limit koyup %80'in üstüne çıkartmadan 10 Watt ile şarj edersen 5-6 yıl dayanır.
    Olay bundan ibaret.

  • gokhans @gokhans

    Telefonda koruma devresi vardır üstüne çıkmaz zaten şarj cihazında en fazla o kadarını verir. Farklı adaptör denersen uyumluysa 25 verir uyumlu değilse 10w verir. Batarya zaten o şarj hızına göre üretiliyor ve her türlü eskiyor. Kafaya takılacak durum yok.

  • alemdar11 @alemdar11

    eyvallah çok teşekkür ederim yok evet hızlı şarj yapınca şarjı çabuk bitiyor ama ben hızlı şarjı kapatıyorum hep . çıkış amper değeri önemli mi fazla gelir mi gelip bozarmı ?

  • leventp @leventp

    Telefon kendisi yönetir şarj meselesini. İsterseniz 1000 Watt şarj cihazı kullanın, bir şey değişmez.

  • Deniz Fidan @deniz-fidan

    Voltaj değeri aynı olduğu sürece şarj aletinin verebileceği akımın yüksek olması önemli değil telefon ihtiyacı olan kadarını çeker. Ama şarj aleti çok az akım verebiliyorsa tabiki yavaş şarj olacaktır.

  • cgdincer @cgdincer

    Keşke okullarda temel bilimler öğretilse. Yaşadığımız dünyanın temel işleyiş kurallarını öğrenmeden eğitim verdik diyorlar.