Bu bölüme nasıl geldiğimi sormayın ama böyle bir kod çalışabilir mi?
n nasıl n/2 oluyor?
BTK eğitiminde çıktı karşıma. Böyle basit hatalar oldu mu eğitimde kalanından da şüphe ediyorum.

Bu bölüme nasıl geldiğimi sormayın ama böyle bir kod çalışabilir mi?
n nasıl n/2 oluyor?
BTK eğitiminde çıktı karşıma. Böyle basit hatalar oldu mu eğitimde kalanından da şüphe ediyorum.

Son bir saat içinde 105 ziyaretçi, 9 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
N’nin yarısını al demek istemiş işte. Konsola 10 girdiğinde n=5 olacak yani.
Niye çalışmasın ki n'i ikiye bölüp yeni n değerini o yapıyor.
Bir sorun yok, matematik değil sonuçta bu. n ye değer atama
Matematik değil mi?
@lterlemez yani matematikte ki eşit eşit değil. Onun kontrolü = = le oluyor. = burada değer atamak için komut. Tabi düşününce hepsi matematik 1 ve 0
@johan28: Aynen.... it is not 🚀 science, just 🧮...
Programlama sürecinin adımları atılır iken, problem çözme alamasında problemin konvansiyonel yöntemler ile (ki burada kalem, kağıt oluyor) çözümlenmesi gerektiği de söylenir. Bu iki fayda sağlar, birincisi çözüm adımlarının anlaşılması ve kodlanmış algoritmanın doğru sonuçları verip vermediğinin karşılaştırmalı kontrolüdür.
n=5
n={int} 5/2 {2.5'tan 2}
t=2*(2+1)=6
X={1,2,3,4,5} => X_çift={2, 4} => topla(X_çift)=6
Ardışık tek ve çift sayıların toplamı konusu örnek alınmış: Çiftler için 2n=5 için n*(n+1), tekler için 2n-1=5 için n^2...
kullandığı n=n/2, değişken ismi ve bellekten tasarrufTabi ki 5 girmeyecektir kullanıcı; 4 girip, 2+4; 8 girip, 2+4+6+8 sonucunu görecektir.
Kodda sorun gozukmuyor, once bolme islemini yapip sonra sonucu N degiskenine yaziyor.
= assignment operatörüne eşittir diyene -100 veriyordu profesörümüz. Mantıklı geldi şimdi 😄
gebze teknik mi?
Kod derlenir, Belki n değişkeni tam sayı olduğu için bölme işlemi tek sayılarda sorun çıkartabilir. CiftSayilarinToplami3 de tam olarak ne yaptığını açıklamıyor. Bence amacını bilmeden çalışır çalışmaz denmez.