Bitcoin madenciliği konusunda pek konuşulmayan bir konu.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/17/bitcoin-big-oil-environment-energy
Bitcoin madenciliği konusunda pek konuşulmayan bir konu.
https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/jan/17/bitcoin-big-oil-environment-energy
Son bir saat içinde 218 ziyaretçi, 67 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Bunu ara ara dile getirdiler ama para madencilerde bastırıp konuyu dağıtıyorlar.
btc madenciliği hep vardı. kart sorunu yaşatan eth madenciliği. bu haberleri küçük çaplı buluyorum.
Direkt Çin deseler daha doğru olur. Yoksa bitcoin çevreyi kirletiyor veyahut arabalar kirletiyor vs boş muhabbet.
Evet bitcoin ve ether'inde çok enerji harcadıkları doğru fakat piyasada çok çok çok az enerji harcayanlarda mevcut, olay tamamen hype denilen şey yüzünden oluyor. İnsanlar teknolojisine veya kullanım kolaylığına bakmadan gözleri kapalı para kazanma hırsı ile arz talep oluşturuyorlar. Üstelik yazdığım sebepten dolayı madenci tekelinden de çok bahsedilmiyor.
Bunun sorumlusu doğrudan Çin'dir, doğrudan belirtemeyen de yuvarlak cümlelerle herkesi suçluyor. Aynısı iklim zirvelerinde de oluyor, maçası Çin'i suçlamaya yetmeyen gelişmekte olan ülkeleri (biz dahil) tabiatı çok kirletmekle suçluyor, bir bakıyorsun Türkiye Çin'in %1'i kadar karbon salınımı yapmıyor. Bu mafya ülkeden herkes korkuyor artık