Temas halinde olduğum yakın bir arkadaşım Covid pozitif çıktı. Test yaptırmak istiyorum ancak kimse ne yaptığını bilmiyor. İl sağlık müdürlüğünü aradım, başka bir numara verip onu aramamı söyledi. Verdiği numarayı aradım yanıt yok. Devlet hastanesini aradım, randevu alman gerek dedi, randevuyu nereden nasıl alırım? Sigortam yok, test için para alınıyor mu? diye sordum, danışmaya aktarıyorum sizi dedi, telefon kesildi. İnternet zaten çöplük. Tam bir bok çukuruna dönmüş ülke.
Şimdi ben herhangi bir hastaneye gidip test yaptırabiliyor muyum? Randevu mu almam gerekiyor? Süreç tam olarak nasıl işliyor? Bilen arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim.
Özel hastaneler randevusuz yapıyor ama tabi ki ücretli. Devlet hastanelerinde normalde ücret yok ama sizin sigorta varsa ücret alabilirler. 184 diye COVID hattı vardı ama hâlâ aktif mi emin değilim orayı arayabilirsiniz. Eve gelip test yapabilirsiniz.
https://twitter.com/politicturk/status/1240370744707747841?lang=en
184 hattının durumu bu 🙂
Her hastane yapmıyor. İnternetten bakabilirsin aslında test yapan hastaneleri.
Hiç bir belirti yoksa cogu hastane yapmıyor malesef. En basitinden ateşin olması gerek. Soracaklar cunku sana.
Acil servisine gidiceksin hastanenin.
İstanbuldaysan Atatürk havalimanı içinde hastane acıldı orası yapıyor.
Atatürk Hava Limanı'nın içinde değil üstünde maalesef!
insan corona değilse acilde olur üst üste insan kütlesi.
bir tanıdığımız 750 liraya yaptırdık testi hiç semptom göstermeden özelden. welcome to türkiğ
edit: daha ucuza da yapılıyormuş.
oha o kadar pahalı mı ya
yaptıran yakınımız bayağı. ona koymaz pilot 😀
@cestlavie Ankarada Koru Hastanesi 200TLye antikor testi yapıyor ama diğer hasteneler daha fazla istiyor olabilir.
Pcr ücretsiz, biz bir ücret almıyoruz (özel hastane) acil serviste. Fakat sigortanız olmadığı için size ücret çıkar. Yerinizde olsam herhangi bir şikayetiniz yoksa bir yere başvurmayın.
https://twitter.com/politicturk/status/1240370744707747841?lang=en
Arkadaşınıza geçmiş olsun. İnşallah size ve başkalarına bulaşmamıştır. Sağlık çalışanı ya da uzmanı değilim. Normal vatandaş olarak yazıyorum:
https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-rehberi.html
Buradan temaslı takibi kitapçığına bakınız. Buradakilerden hangi sınıfa girdiğinize göre size işlem yapılacak, bakanlığın talimatı bu yönde. Yakın temaslıysanız yapılacaklar, yakın olmayan temaslı iseniz yapılacaklar yazıyor.
Yetkilendirilmiş test merkezleri de burada, ilinizdekilere ulaşmaya çalışın, sorunuzu sorun:
https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/haberler/yetkilendirilmis-covi-d-19-tani-laboratuvarlari.html