Uzun zamandır programlama işleri için kullanmak üzere bir klavye arıyordum. Sanırım buldum: Happy Hacking Keyboard Pro 2. İlk gözünüze çarpacak değişiklik büyük ihtimal Control tuşunun yeridir. Control tuşunun orada olması benim için iyi bir şey. Çünkü hem kullandığım GNU/Linux sistemi terminal odaklı bir düzende kullanıyorum, hem de programlama ortamı olarak Emacs kullanıyorum. Emacs'de birçok kısayol Control tuşu yardımıyla yapıldığı için sıkça kullanmak gerekiyor. Kullanırkende serçe parmağım çok bükülüyor. Aynı şekilde pencere yöneticisi olarak StumpWM kullandığım için onda da her şey Control tuşu ile yapıldığı için, o tuşun bu klavyedeki yeri benim için daha ergonomik olacaktır. İkinci önemli gördüğüm nokta: Taşınabilirlik. Hem boyutu itibariyle, hem de ağırlığı itibariyle taşınabilirlik için çok uygun. Tekrar belirteyim, bu klavyeyi, günlük kullanım ya da oyun için değil; programlama için tercih ediyorum. Henüz bunu alacak maddi gücüm yok fakat en kısa zamanda bütçe ayırıp almayı düşünüyorum. Hem mesleğim de bu yönde olduğu için uzun vadede iyi bir yatırım olacak gibi duruyor.

Emacs'i kesinlikle tavsiye ederim. Bambaşka bir dünya gerçekten. Daha önce GUI temelli editor/ide kullanan (ben dahil) için alışması zor ama alışınca da elin ayağın oluyor gerçekten. Üstün Özgür hocanın şu videosunu tavsiye ederim: https://www.youtube.com/watch?v=FsN3Yp05_aQ
Başlayacağın zaman da şu Türkçe klavuzu emacs içerisinde açıp ilerleye ilerleye öğrenebilirsin, ben de böyle öğrendim: http://acehreli.org/TUTORIAL
Amazon'da 241$
https://www.amazon.com/Hacking-Keyboard-Professional2-Compact-Printed/dp/B07K9V58DP/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1541803951&sr=8-1&keywords=B07K9V58DP&th=1
@erenhatirnaz oha
@xeon 5 kere filan dedim bende ilk gördüğümde 😀
@erenhatirnaz özgür yazılım sevdalısı birinin mac kullanması ayrı bir tuhaflık
@outrun Mekanik klavyeler ile ilgili çok fazla bilgim yok maalesef. Bu klavyeyi de tesadüf eseri keşfettim ama bakalım ileride ne olur. Göz koydum sadece 😀
@ozmo Bana da tuhaf geliyor ama kimseye de "sen özgür yazılımcı değilsin" diyecek konumda değiliz. Videonun başında kendisi de diyor: "Onun içindeki sadece özgür yazılımları kullanıyorum" diye. Ayrıca "bir görüşü ya da ideolojiye inanıyorum" demek, "onun koşulsuz şartsız her şeyini hemen yerine getireceğim" anlamına gelmiyor.
@bisikletliokur Bilemiyorum. Şimdilik aklımda bu klavye var da belki fikrim değişir, bakalım. Mesleğim de bu yönde olduğu için uzun yıllar kullanabileceğim, ergonomik bir klavye benim için iyi bir yatırım olacak.