Marketlerden yaptığımız küçük alışverişler için kese kağıdı isteyelim.
Bakalım ne kadar çevreye duyarlılar, ne kadar para kazanma merakları var.
Örneğin 1 kilo zeytin 1 kilo peynir aldım. Bana bunu yoymak için kese kağıdı versin.
poşet istemiyorum...

Zeytin ve peynir koyacaksan poşete para almıyorlar bu arada.
Sadece zeytin kunulan poşete ( ince ) almıyorlar. İkisini beraber koyacağım zaman alıyorlar.
Neden bu masrafı kendisi karşılasın ki? Böyle bir zorunluluğu yok. Ayrıca kese kağıtları da yüzde yüz doğaya zararsız değil.
Ben şu anki uygulamadan memnunum. Çevremde gözlemlediğim poşet kullanımı en az yarı yarıya azaldı. Dolayısıyla niyet ne olursa olsun sonucun çevre için güzel olduğunu düşünüyorum.
Çevrenizdeki insanlar satın aldıkları malzemeleri neye koyuyorlar ?
@sms55 elde taşıyan da var benim gibi evden getirdiği bez çantalara koyan da. Bir kez alan bir daha almıyor dahası. Bir şekilde torba ayarlayıp geliyor sonraki alışverişine
@redmaner 1,5 liraya aldıkları bez torbayı 4,5 liraya satan market ile tartıştım.
Bu kanunun zerresi bile çevre için değil maalesef. Büyük marketler birilerini öyle kandırdı.
Yanlız ben parasal yönü olmadan önce de kese kağıdı taraftarıydım. Yani insanlara küçük alışverişleri için bir seçenek sunulsa, kese kağıdı mı? poşet mi? dense ben kese kağıdı derdim.
Sadece alışveriş için, yada dönüşte markete uğrarız diyenler için evden çıkarken file yada bez çantayı yanına almak mantıklı. Ancak iş dönüşü birkaç parça için markete uğrayan kişi için taşımaya birşeyler lazım.
Bazı fırınlar kese kağıdı ile ekmek veriyorlar. Gayet güzel.
Marketlerin de bir çözüm bulması lazım. Ancak onların bu günlerdeki asıl konusu " biz bir masraftan kurtulduk, müşteri ne yaparsa yapsın " şeklinde...
Kese kagidini gidip kagit geri dönüsüm merkezine verecek misin peki? Yoksa normal cöpe atip "ayirsinlar yaw" mi diyeceksin?
Koli ile alğığım ürünlerin kolilerini kağıt kutularına attım şimdiye kadar. Kese kağıdı almadım daha, bilemedim şimdi. Ancak kağıt, poşet kadar zararlı değil, dönüşümü de daha kolay.
Kısır döngü. Poşet kullanmayalım diye kağıt tüketimini arttırmak 🙄
Bir bakıma evet, doğru.
Ancak birde şöyle bir durum var, açıkta kilo ile satılan peynir, baharat gibi ürünlerin ambalajlanma mecburiyeti getirildi. Yani ürünü plastik ambalaja koy ama poşete koyma...
Selamlar.
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/acik-peynir-satisina-yasak-geldi-30178015
https://www.cnnturk.com/haber/ekonomi/turkiye/ambalajsiz-tavuk-satisi-yasaklanacak
https://www.haberler.com/artik-ambalajsiz-baharat-satilamayacak-4462689-haberi/
http://www.hurriyet.com.tr/yerel-haberler/balikesir/ayvalik/ayvalik-belediyesinden-kese-kagidi-kullanimina-40966596
Bugun ilk kez cebimde poşet götürdüm. Bı ara bez poşet almayı düşünüyorum.
Bunların kullanım ömürleri düşüktür. Yanımız da taşıyabileceğimiz kulanımı rahat dayanaklı, ömrü uzun farklı ebatlarda çantalar çözüm olabilir.