Unity Photon Multiplayer/Networking tecrübelerim

Merhabalar Teknoseyir takipçileri,

Şu sıralar, Android markette iki yıl süredir bulunan bir oyunumda Google Play Oyunlar(GPG)  kullanan multiplayer kısımlarında bazı sorunlar olmasının yanı sıra ios marketine de açılmak istediğimden ve GPG'nin iOS desteği olmadığı için farklı multiplayer servislerine olan arayışlarım başlamış oldu. Bu süreçte, daha önce #LegendsofSoccer projemde kendim server yazmıştım ancak projeyi basitleştirip sonrada beklediğim ilgili görmeyince iptal ettiğim için, server kiralama gereksinimi duymadım. Nodejs ve socket.io ile bir sunucu yazmayı ve digitalocean'dan bir server kiralayıp orada koşturmayı düşünürken, ücretsiz alternatifleri araştırmaya koyuldum ve bunun ile ilgili de bir gönderi(bkz.) yazmış ve alternatifleri sormuştum. O sırada da Firebase'in Realtime database servislerini kullanmayı denemiş ama ortada match-making yani eşleştirmeyi yapacak bir üçüncü entity olmadığı için sorun olmuştu. Sizlere ve networkingle uğraşan birkaç kişiye danıştıktan sonra firebase'in sadece veritabanı hizmeti ile bu işin olmayacağına karar verdim ve kullandığım motor olan #Unity 'nin UNET multiplayer altyapısını denemeye karar verdim. Ancak kaynaklar oldukça yetersiz ve bir takım eksiklikler ve örnek kıtlığı olduğunu gördüm. Ayrıca benim geliştirdiğim oyun daha ziyade Turn-based ama gerçek zamanlı oynanan bir oyundu. Bu noktada arayışlarıma devam ederken, Exit Games'in Photon çözümüne denk geldim. Unet ile aynı sınırlamalara sahipti ücretsiz paketinde bu çözümde. Bunun yanında Asset Store'dan indirip incelediğimde oldukça tatmin edici sayıda örnek demoları olduğunu gördüm. Bunlardan biri de taş kağıt makas oyunuydu ve bu oyun tam istediğim şeyi yapıyordu. Bunu örnek alarak yaklaşık iki gün gibi bir süreçte olayı kaparak, kendi sistemimi yazdım ve uyguladım. Şu an da multiplayer backendini tamamladığım için arayüzü tasarlamakla uğraşıyorum. Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki, UNET'in üzerinden 2 yılı aşkın süre geçmiş olmasına rağmen, Photon çok ama çok daha kolay, güçlü ve stabil bir çözüm sunuyor. Bu nedenle orta çaplı projelerinizde Photon kullanmanızı öneriyorum. Ancak surviv.io gibi anlık 5-10k oyuncunuz olursa tabiki kendi sunucunuzu yazmanız ve soket ile haberleşmeniz sizin için daha mantıklı bir çözüm olacaktır diyor ve yazımı sonlandırıyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Tüm blog yazılarını gör