TeknoSeyir iOS Uygulaması v1 Part 1 - Soldan Menü Yapımı
Önce Soldan Menü yapımından başlayacağız.
İndirme Linki:
https://1drv.ms/u/s!AjioaLz20NkzvSBKJR7r7GTky7Eo
Proje Açma:

MenuViewController Eklenmesi:

Sağ Alttaki bölümden View Controller ekleyip Class ını MenuViewController yapıyoruz. ID lerini de MenuViewController olucak. New File ile yeni bir UIViewController kod dosyası ismi MenuViewController olucak şekilde ekliyoruz.
MenuViewController'a Button ve TableView Ekleme:

Button o kısma tıklandığında kapatmak için background'u Clear yapınca transparan oluyor.
TableView menü için.
Butonun boyutları yukardaki gibi olmalı. Eksik çektiğim göstermeyi unuttuğum bir şey varsa en üstteki link den indirip bakarsınız 😀

MenuViewController daki Butonun Arka Background'nun Clear (Transparan) Yapılması:

MenuViewController daki Butona AutoResizing Eklenmesi:

AutoResizing farklı ekranlara uymsaını sağlıyor. Hepsi seçili durumda. Sola sağa yukar aşşa dayalı ve genişlik ve yüksekliği de ekrana uydurucak. Sağındaki yer de bunun önizlemesi.
MenuViewController daki TalbeView'e AutoResizing Eklenmesi:

MenuViewController'a HeaderTableViewCell Ekleme:

TableView'in delegate ve datasource özelliğinin MenuViewController'a Verilmesi:

ViewController'a NavigationController Eklenmesi:

ViewController'ın Adjust Scroll View Özelliğinin Kapatılması:

ViewController'a WebView Eklenmesi ve Özelliklerinin Ayarlanması:


BaseViewController GradientView VKCheckBox ve Controllerda ki kodları linkteki projeden alırsınız.
İndirme Linki:
https://1drv.ms/u/s!AjioaLz20NkzvSBKJR7r7GTky7Eo
Ekran Görüntüleri:


Bu şekilde gözükmesi normal sonraki partlar da düzelicek.
O menunun adı hamburger menu diye biliyorum ben.
Android'te iOS, iOS'te Android bileşenlerinin kullanılmasını doğru bulmuyorum. İşletim sisteminin kendi bileşenleri kullanılmalı. Hem kullanıcı deneyimi daha iyi olur hemde performansı. 👍🏼
bu yorum Menü içinse iOS'te olan özellikleri kullanarak yapılıyor. VKCheckBox yerine Switch olursa doğrudan iOS'te olan bir özellikle yapılmış olurdu ama Switch'in boyutunu değiştirilmiyor. CheckBox kullanmak burda daha iyi oldu sanki ama yinede sonraki part da değiştirebilirim 😀
@miragessee Soldan açılan menü iOS'in tasarım rehberinde yok, bundan bahsediyorum. 🙂 iOS'in en çok öne çıkan özelliği olan tasarım bütünlüğünü bozuyor.
Rehber iyi, ona lafım yok. 🙂 Kullanmakta serbest herkes.
@ozgurg iOS'a yeni geçtim bende bir kaç uygulamaya baktım onlarda da vardı. Tasarımdan pek anlamadığım için iOS'a göre tasarım yapmada yardımlara açığım 😀
@miragessee Apple tüm yardımı vermiş. 🙂 https://developer.apple.com/ios/human-interface-guidelines/overview/design-principles/
Detaylarına girmedim ama Google gibi milimetresine kadar vermiştir. Aynısını yapacağım derken saçını başını yolabilirsin. 🙂
@ozgurg mükemmelsin