Eskiden fiyat yerine fiat diye mi geçerdi yoksa baskıda mı hata olmuş ?
Not : kitabın basım tarihi 1951

Eskiden fiyat yerine fiat diye mi geçerdi yoksa baskıda mı hata olmuş ?
Not : kitabın basım tarihi 1951

Son bir saat içinde 132 ziyaretçi, 14 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
klavyede "y" basmıyo belki 🙂
Eskiden fiat olarak yazılırdı. 80 lerden kalma kitaplarda falan öyle yazıyor.
öyleydi
eskiden farklıydı. "Yapılmaya" değil "Yapılmağa" olarak yazılıyordu mesela, bazı eskiler hala bu şekilde konuşur.
Ben de gördüm “fiat” şeklinde çok örnek eski kitaplarda.
eski alfabe ile yazımından kaynaklı. bazı kelimelerin böyle farklı farklı yazılışları var. zamanla oturmuş çoğu kelimenin latin alfabesine adaptasyonu. f'den sonra i sesi vermek için de oluyor y; y okunsun diye de...