Gece gece aklıma takıldı biraz araştırdım ama bulmadım. Bu üretim teknolojisinde hergün bir haber çıkıyor. X firma bilmem kaç nanomete üretim teknolojisine geçiyor diye. Bu nanoteknoloji anlaşılan birgun sıfır olacak gibi o zaman ne olacak? Yani daha da küçük bir ölçü birimi mi gelecek yada orda sabitlenecek m? i ne değişecek bilgisi olan varmı?
Son bir saat içinde 106 ziyaretçi, 94 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Bildiğim kadarıyla silikon ile 1nm civarı en küçük üretim. IBM yaptı dite hatırlıyorum. Daha sonra grafen gibi alternatif malzeme arayışına gireceğiz. Bu arada x nm üretim tekniğinde bütün üretim x nm olmuyor. Kapılar vs genelde daha büyük oluyor.
10 nm için de daha küçüğü üretilemez diyorlardı 🙂
bir gün sıfır olmayacak, bir silikon atomunun boyu 0.2 nm civarında. üretim hataları ve toleranslardan dolayı da yakın gelecekte tam bir atom boyunda devreler görünmüyor. üretim maliyetleri de katılınca yakın gelecekte nm azalması duracak ve samsungun 3d vnand gibi üst üste dizilmiş transistorlu işlemciler görebileceğiz. nm azaltmadan ve boyutu büyümeden transistor sayısını arttırmanın 3n mantıklı yolu bu. ars technicanin güzel bir yazısı vardı.
https://arstechnica.com/gadgets/2016/07/itrs-roadmap-2021-moores-law/
Baklava usulü kat kat yaparlar bir yerden sonra bence
Cevizli mi fıstıklı mı ? 😂
@demoksil bol transistorlu