ÇÖZÜLDÜ: Sorun çözüldü güç kaynağı yetmemiş malesef "FSP FSP700-60AHBC" aldım mavi ekran hatası vermedi artık, ayrıca ekran da bazen anlık gidip gelmeler oluyodu hatta siyah ekran geliyordu onun sebebi de HDMI to DVI ara kablosunun muhtemelen kırık olmasıymış değiştirdim düzeldi.
----
Selam arkadaşlar sistemimi güncellemeye karar verdim ve bir MSİ Gaming X RX480 8GB aldım yalnız sistemde kullanmaya başladığımda ara ara CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT ve MACHINE_CHECH_EXCEPTION mavi ekran hatalarını aldım;
Sistemim;
Anakart; Asus P9X79
İşlemci: İ7 3820
RAM; 8GB 1600MHz (4x2)
Depolama: Transcend SSD 120gb + 1 TB Seagate 7200RPM
diğer: Asus DVD-RW, 12cm fan
Ekran kartı: MSİ Gaming X RX480 8GB
eski ekran kartı: Radeon HD 5450
PSU: Cooler Master rs-500-pcap-i3 (500watt)
-Hesapladığımda 425 watt en fazla çeker diyor cooler master hesap makinesi, güç kaynağımın 5 yıldır çalıştığını düşünürsek güç kaynağımın yetmeyeceği üzerine yoğunlaştım.
-Sizce ekran kartı ile diğer parçalar arasında uyumsuzluk olabilir mi? Çünkü eski kart ile gayet güzel çalışıyor.
-Sürücü sorunudur diye format attım fakat daha sürücüleri yüklemeden hata vermeye devam etti.
-Birde açılırken pc tam açılamayıp yeniden başlıyor bazen ve bazen ekrana görüntü gelmiyor, bir kararsızlık var.


Aynı işlemcili bilgisayara rx470 taktık çalışmadı nedense 😀 anakartta asus sabertooth x79
fazla mı yaşlı geldi acaba ama bi süre oyun oynamayı başarmıştım, keşke 1060 la deseydim şansımı diye düşünmeye başladım 🙁
@tooth valla arkadaşda msi rx470 aldı. Onda hiç ekran yok sana yine ekran gelmiş yarın bir gidip bakacağım olmazsa değişim yaparlarmı bilmiyorum.
@burakdogn ilerde upgrade edilir diye sağlam makine bakayım dedim onda da sistem türlü türlü oyunlar çıkarıyor sıfır parçaya bile güvenemiyor insan
@tooth Ram seçer anlarım da ekran kartı seçme olayı çok sama gibi geldi. Güç kaynağın ney bu arada
@burakdogn PSU: Cooler Master rs-500-pcap-i3 (500watt), belki ucuna yetiyordur, msi ın sitesinde 500w diyor ama adamlar herhalde yeni nesil anakartlarla ölçmüşlerdir ya da minimum parça kullanıyor olabilirler diye düşünüyorum.
@tooth güç kaynağından olabilir belki eskisi 20 w tdp iken rx480 150 watts değere sahip cd rom ve hdd çıkarıp bir dene 😀
@burakdogn şimdi rom ile win 7 kuruyorum bakalım bunda da patlarsa parça eksiltip deneyeceğim, bir kaç saat oyun oynamayı başarmıştım ucu ucuna yetiyorsa faydası olabilir.
Msi gaming app kullanıyor musunuz?
Onu kurup slient modda çalıştırdım yine hata vermeye devam etti güvenli modda kaldırıp devam etmek zorunda kaldım ama belirli belirsiz yine hata veriyor
@tooth Ben de aynı ekran kartında benzer hatalar alıyordum(açılırken kapanıp yeniden açılma gibi) bir kaç kez gaming app tam açıldığında görüntüde bozulmalar oldu. Bundan şüphelenip kaldırdım benim sorunum çözüldü. İnternette de bu yazılımdan şikayet edenler vardı sorunlu bir program galiba.
@raistlin-2 aynen zaten açılınca etkili oluyor sadece, bir ayar kaydı yapmıyor donanım profiline kapalı iken program ekran kartı normal ayarlarında çalışıyor, çok müdahale edebildiği için karta eline yüzüne bulaştırması normal
hocam ms nin sitesinden indirdiğim orjinal imajdı ama yenisi çekip bi denesem iyi olacak belki update gelmiştir.
Psu yu degıs hocam
"FSP FSP700-60AHBC 700W Aktif PFC Güç Kaynağı" -240 TL. alacağım sanırım, ekran kartı taksiti ile birlikte çok yakışacağını düşünüyorum 🙂
@tooth ben de degıstırmek zorunda kalmıstım asus 450w rx470e yetmıyordu mavı ekran yıyordum devamlı. Sımdıden hayırlı olsun.
@retotul msnin sitesinden direk belleğe çekeceğim, Birde arkadaştan orjinal win7 diski alıp kurulum yapmayı düşünüyorum. Sonuçları buradan paylaşacağım
Bios son sürüm kullanıyorum 4701, birde 4801 versiyon beta var ama o 128gb bellek takviyesini içeriyor diye beta yüklemek istemedim.
az önce win7 kurdum mavi ekran aldım 🙂 makine ısındıktan sonra aldım muhtemelen ekran kartı fanlara yüklendiğinde fazla güç çektiği için sorun çıkarmaya başlıyor olabilir. gibi geldi
İşlemci 130w TDP li ekran kartıda yük altında 150-180w arası yiyor. Psu 12v kanalında kac A veriyor bir bakın etiketinde yazar. Muhtemelen psunun sorun cıkarıyor. Clock watch dog timeout hatası genelde voltaj yada güç yetmediğinde ortya cıkıyor.
Muhtemelen 360 bile artık tam veremiyordur. FSP FSP700-60AHBC almayı düşünüyorum takınca belli olacak
@tooth Sorun güç kaynağı %90
Benim sistem; Phenom II X4 925, 16 GB Kingston Savage (4x4GB), 2GB MSI Rx460'dan oluşuyor. Gerçi 460 ekstra güç kablosu istemiyor ama 420W Gigabyte PSU ile çalışıyor, W7 kurulu...
RX480 nin msi modelinde 8 pin giriş istedi PSU da olmadığı için çevirici ile bağladım. ama çeviricide bir yere kadar. anakart 2011 yerine 1151 olsaydı ve yeni nesiller daha az tükettiği için yetebilirdi. birde güç kaynağım 80 PLUS değil üstelik zamanla verim kaybı da oluyor.
Bence buradan bir kontrol edin: http://www.cizgi-rma.com/calculator
431 Watt çıktı - ben http://www.coolermaster.com/power-supply-calculator/ üzderinden hesaplamıştım onda da 425 watt çıkmıştı. muhtemelen PSU sorunu var
@retotul hocam windows 7 kurduğumda mavi ekran hatası aldım güç kaynağı konusunda hemen hemen eminim
Arkadaşlar Sorun çözüldü güç kaynağı yetmemiş malesef "FSP FSP700-60AHBC" aldım mavi ekran hatası vermedi artık, ayrıca ekran da bazen anlık gidip gelmeler oluyodu hatta siyah ekran geliyordu onun sebebi de HDMI to DVI ara kablosunun muhtemelen kırık olmasıymış değiştirdim düzeldi. İlginizden ötürü hepinize teşekkür ederim.
Geçmiş olsun, biraz pahalı bir çözüm olmuş ama zaruriyetten artık....
@lterlemez 600 watt alacaktım aslında ama 20 tl fark vardı aralarında almışken 700 watt alayım dedim 80 plus serfitikası yok ama verimlilik konusunda %85 verimlilik sağladığını belirtmiş firma FSP ye güveniyorum fiyat/performans ürünü olduğunu düşünüyorum tavsiye ederim