Arkadaşlar herkese merhaba,
Galaxy Note 5 için root veya rom atınca knox warranty:1(Garanti dışı) oluyormuş diyorlar.
Bu konu hakkında birkaç sorum olacak;
1- Knox uygulamasını kaldırıp root veya rom atarsak yine know warranty:1 yani garanti dışı kalma durumu oluyor mu?
2- Bu arada sammobile dan indirilen orjinal samsung stock romlarını yüklerseniz know warranty kodu değişir mi? (değişmez diyen de olmuş aksini söyleyende)
3- Yine Galaxy Note 5 'te; Volume Down + Home + Lock Tuşlarıyla Recovery modu ile atılan hard reset knox warranty olayını etkiler mi ve wipe factory reset(hard reset) olayıyla telefonun önbelleği de silinir mi yoksa ayriyeten onuda silmek gerekiyor mu ?
Kesin bilgili kişilerden yorumlarını bekliyorum.Çok çelişkili konular olduğu için herkes farklı bir şey söylemiş.
Bunuda belirterek bu sorulara sizlerin değerli cevaplarını bekliyorum.
[Güncelleme:Cevaplar]
1- Bu işlemler Knox sayacını 0x1 yapar, garanti durumu servisin insafına kalır, isterse garanti dışı sayar.
2- Orijinal ROMlar, başka ülke için yayınlanmış bile olsa Knox sayacını ilerletmez. Zaten root vs yapmadan kolayca yüklenir.
3- Knox’u etkilemez, telefonun ayarlarından yapılan hard reset ile aynı şeydir. Telefonun ayarlarına falan erişemeyince kullanmak için konmuş bir alternatif yöntemdir.
@gamsizm #akış #TeknoYardım #HaftalıkGündemeMalzeme

#akış #TeknoYardım
1 ve 3. soruların cevabını kesin olarak vereyim,
1-Uygulama kaldırmayla hiç bir şey değişmiyor, bootloader ile alakalı bir durum, sayaç 0x1 olur yani. Ancak garanti dışı kalması durumunu bilemiyorum.
3-Stock recovery ile factory reset knox sayacını etkilemez.
Cevabınıza ve ilginize çok teşekkürler.Ancak wipe factory reset(hard reset) olayıyla telefonun önbelleği de silinir mi yoksa ayriyeten onuda silmek gerekiyor mu ?
önbellek derken tam anlayamadım ama wipe cache diye ayrı seçenek olması lazım recoveryde 🙂
Evet tam olarak merak ettiğim kısım wipe factory reset atınca ekstradan wipe cache yapmaya gerek varmıdır telefonun kökten sıfırlanması için ?
yoktur bildiğim kadarıyla system hariç her şeyi siliyor stock recoverydeki factory reset
Telefonun ayarlarından atılan tamamen fabrika ayarlarına döndürme hard reset görevimi görüyor soft reset mi ?
Bu son sorumdu ilginize teşekkürler. 🙂
bu soruyu tam bilemedim 😁 daha bilgili arkadaşlar cevaplasın bu soruyu, ne demek hocam umarım yardımcı olabildim 🙂
Önemli olan cevap vermekti sizde bunu yaptınız zaten çok teşekkür ederim.Artık 2.soruyu da başka bir tecrübe yaşamış insanımız anlatır diye umuyorum. 🙂 Bu arada yine teknoloji sohbetleri yapabiliriz facebook üzerinden isterseniz ekleyebilirsiniz.(http://www.kisa.link/3aw)
1- Bu işlemler Knox sayacını 0x1 yapar, garanti durumu servisin insafına kalır, isterse garanti dışı sayar.
2- Orijinal ROMlar, başka ülke için yayınlanmış bile olsa Knox sayacını ilerletmez. Zaten root vs yapmadan kolayca yüklenir.
3- Knox'u etkilemez, telefonun ayarlarından yapılan hard reset ile aynı şeydir. Telefonun ayarlarına falan erişemeyince kullanmak için konmuş bir alternatif yöntemdir.
Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim hocam.Bu arada Knox warranty olayının Teknosa,Vatan bilgisayar,Bimeks gibi markalarından örneğin Teknosanın insiyatifinin iyi olması vatanın kötü olması gibi satın alınan yer garantiyi etkiletebilir mi yani teknomarketlerin bu insiyatifte etkileri varmıdır?
Bir de Hard reset önbellek temizliği(wipe cache)'ni de içerir mi ?
İlginize teşekkürler saygılarımla..
Bunların bir inisiyatif kullanabileceğini sanmam, karar resmi Samsung servisinin. Hard reset cache'i de siler. Telefon son güncelleme ile kutudan çıkmış gibi olur.
Hazır kutudan çıkmış demişken eski telefonumdan kalan bir tecrübeyi paylaşmak istiyorum.Yine ayarlardan atılan hard formatı atmama rağmen telefon ilk günki gibi performanslı çalışmıyordu.Bunun sebebi acaba zamanla ısınan donanımların eskimesinden dolayı mı yoksa gerçekten ayarlardan atılan hard format yetersiz mi kalıyor ? Bu soruyuda yorumlarsanız çok sevinirim..
Yaşlanma kolay kolay etkilez bunu. Kurduğun uygulamalar falan da etkiler, kullanıyorsan hafıza kartının kalitesi ve durumu da. Mesela facebook sürekli daha da ağır bir uygulama haline geliyor, hem performansı hem pili olumsuz etkiliyor. Ben bir süre önce kaldırdım rahat ettim.
Note 5 de facebook yerleşik olarak geliyor ve kaldırılmıyor ne kadar devre dışı bırakmaya çalışsamda arkaplanda yine çalışabiliyor.Bu durum root kullanmaya itiyor ancak onuda knox warranty yüzünden yapamıyoruz.Acaba sizin telefonunuz nedir veya izlediğiniz yol nedir ?
Bu arada Orjinal romlar knox warranty etkilemez dediniz ama mesela ben note 5'e note 6 çıkınca onun romunu kurarsam knox sayacında bir değişim olur mu veya s7 romu kursam(odin ile) ?(Malum knox sayacı değişince telefon derin uykuya girmiyor samsung pay gibi servisler çalışmıyor.)
(Sorularla sizi sıktıysam kusuruma bakmayın.Gerçekten şüpheli sorular merak eden arkadaşlara yardımcı olması için soruyorum.)
Öncelikle bir telefona başka bir telefonun ROM'unu kuramazsın. Daha yeni modelin ROM'undan alınan özelliklerle yapılmış Custom ROM'lar var ama o da zaten önce root vs ister ve Knox gider. Devredışı bırakınca arka planda çalışan uygulamanın kendisi değil de bir plugin olabilir, performansı çok etkilememesi lazım. Ben şu an HTC One M8s kullanıyorum ama daha önce bir süre Note4 kullandım, o şu an eşimde ve bir performans sorunu yok. Tabi facebook yüklü olmasa daha performanslı olur ama bu haliyle de güçlü donanım nedeniyle sıkıntı yaratmıyor. Pil performansı etkileniyor tabi ki, o ayrı.
Tamamdır hocam teşekkür ediyorum zaman ayırdığınız için kolay gelsin.Bu yazdıklarınız merak eden arkadaşlarada güzel bir rehber olmuştur diye düşünüyorum.Sağlıcakla kalın. 🙂