@koraytugay ben çok beğendim; LED farlar çok seksi bir görünüş vermiş ve motor-şanzıman eşleşmeleri şahane; 1.6 dCi 160 beygir EDC 6 ileri kombinasyonu var.
Ege'nin yazısına da yazdım, beğenmedim. Daha doğrusu, gösterge paneli ve şu Tesla'dan (ç)alıntı tablet hoşuma gitmedi. Gelsin, eller anlarız. Bir de, lansman için daha düzgün bir renk seçimi bulamamışlar mı 🙂
Aracın tasarımı güzel. Kendi ülkesinde belli başarıya ulaşır. Ancak ülkemizde şimdiye kadar gördüğümüz üzere; lüks Renault modellerinin büyük değer kaybı ve yedek parça sorunları bu araçta da karşımıza çıkacaktır. Belki modelin sportif görünüşü belli bir satış rakamına ulaştırır. Fiyatının benzer sınıftaki araçlara yakın olacağını ancak donanımının az olacağını şimdiden söyleyebilirim.
Samsung sm7 renault talisman. Nissan qasqai renault kadjar. Bunun gibi bir çoğunu sqyabilirim. Renault satın almalarla bir yere gelinir sanıyor ozgun tasarım yok
Müthiş otomobil bilgimizle bizim milletimiz yerden yere vuracak, o kesin. Ama ön yargıyı bir kenara bırakıp, tarafsız gözle bakınca D segmentinde başarılı olabilmek için yeterince şık bir araç görüyorum. İç mekan Avrupalı değil, daha çok Amerikalı araçların tarzında olmuş, tablet benzeri ekranın altındaki krom görünümlü butonların, Çin malı 100 liralık tabletlerden sökülmüş gibi durması dışında tasarımda "falso" denecek bir yön yok. Fakat VW (Audi) ve Ford'un muadil modelleriyle benzer çizgiler taşıdığı gerçek.
Renault tasarım anlamında kendini çok geliştirdi, Talisman de buna iyi bir örnek.
Türkiye'de 160.000 liradan başlaması imkansız, Passat, Mondeo ve diğer rakipleri gibi muhtemelen 80-85.000 lira civarından başlayacaktır.
Türkiye'de üst segmentlerde Renault başarısız, bu gerçek. Fakat bunun en büyük nedeni genel olarak D segmentinde liftback kasa ile yer alması. Latitutude ise geç geldiği ve devşirme olduğu için pek tutmadı. Ayrıca Türkiye'de D segmentinde başarılı olan marka sayısı çok az, Mondeo ve Avensis gibi araçlar bile başarılı denemeyecek durumda; Mazda 6 ve Accord gibi araçlar ise neredeyse hiç satılmadı. Bu markalar da mı D segmenti yapmayı bilmiyor? Talisman bence tutulacak. Özellikle 1.6 litre dizel motorlar (130ps ve 160ps) çok büyük avantaj, 130'luk bile oldukça iyi bir performansa sahip, 160'lık ise 2.0 litre dizellere gerek bırakmayacak, dolayısıyla vergi ve fiyat konusunda büyük avantaj. (D segmentine lüks demek de ayrı bir bilgi işareti!) Bagaj hacmi 608 litre imiş ki bu bile Türkiye'de önemli bir avantaj.
Otomobilden anlamadan yorum yapılmasa iyi olur ama işte bizim milletimizin huyu. Renault Nissan'ın hissedarı, yönetim Renault'nun elinde, yani Nissan'ın ortağı denebilir. Samsung Motors'un ise direk olarak sahibi diyebiliriz. Dolayısıyla hiç kimseden bir şey satın aldıkları yok.
Otomobil konusunda tamamen ön yargılı ve işkembeden konuşmak yerine, biraz okumak ve test etmek, deneyimlemek gerekiyor. Bugün Renault dediğiniz marka Avrupa'da satış listelerinde en üst sıralarda, Opel, Ford, VW neyse, Renault ve Peugeot da üç aşağı beş yukarı aynı...
Şu araç "yeni Insignia" diye duyurulsa, ülkemizdeki pek çok kişinin çok farklı konuşacağına eminim.
Hocam, Renault üst segmentte tutmaz. Sana 10 tane neden sayarım ama en önemlisi servisler.
Bende Latitude vardı, 3 sene kullandım. Servisler kamyon servisi gibi. Sonra Doğuş Oto'ya gidiyorsun, o beğenmediğimiz Doğuş Oto'dan Polo aldık, sanki üst sınıf araç almışsın gibiydi süreç. Bugüne kadar, Peugeot, Renault, Ford markalarını daha çok sıfır aldık, hiç birinde böyle bir iyileştirilmiş süreç yoktu. Latitude alıyorsun, servise gidiyorsun cam sileceklerini değiştirmek için "silecek yok stokta" deniyor. Silecek yahu bu, "niye" diyorsun "abi bu araba ithal, parçaları zor geliyor" diye cevap alıyorsun. Adam kendi içinde bile bunu kabullenmiş.
Veysel bu kafa biraz da satışlar düşük olduğundan böyle. Talisman ile iyi bir satış rakamı yakalarsa servislerin tutumu da değişecektir.
Renault'ya toz kondurmaz pozisyona düşmek istemem ama ben şu ana kadar servislerden de çok memnunum diyebilirim. Mesela "İyi niyet garantisi" diye bir uygulama var ki, ben bugüne kadar Türkiye'de benzer bir uygulama duymadım. Bakımları serviste yaptırdığınız sürece, aracın garantisi bitmiş bile olsa pek çok arızayı ücretsiz çözüyorlar. Ben de bu uygulama ile 4 yıllık aracımın pek de aşınmamış olan direksiyon ve vites topuzunu değiştirttim. Ki direksiyon komple değişiyor ve 500 lira gibi bir maliyeti var. Yine forumdan takip ettiğim kadarıyla bu uygulama ile yürüyen aksam ve iç aksamda pek çok onarımı ücretsiz yaptıran kullanıcılar var.
VW servisi ile aralarındaki diğer farklar ne biraz örnek verirsen ben de Ankara'daki Renault servisleriyle karşılaştırabilirim.
@koraytugay ben çok beğendim; LED farlar çok seksi bir görünüş vermiş ve motor-şanzıman eşleşmeleri şahane; 1.6 dCi 160 beygir EDC 6 ileri kombinasyonu var.
Citroen C-Elysee'den halice görünüyor.
öndeki ablem biraz fazla buyk onun haricinde ben cok beyendim
Beğendim sanırım ama içini de görmek lazım.
@spectrum içi böyle Veysel Abi.
Ege'nin yazısına da yazdım, beğenmedim. Daha doğrusu, gösterge paneli ve şu Tesla'dan (ç)alıntı tablet hoşuma gitmedi. Gelsin, eller anlarız. Bir de, lansman için daha düzgün bir renk seçimi bulamamışlar mı 🙂
içi biraz volvo yu andırmış
Aracın tasarımı güzel. Kendi ülkesinde belli başarıya ulaşır. Ancak ülkemizde şimdiye kadar gördüğümüz üzere; lüks Renault modellerinin büyük değer kaybı ve yedek parça sorunları bu araçta da karşımıza çıkacaktır. Belki modelin sportif görünüşü belli bir satış rakamına ulaştırır. Fiyatının benzer sınıftaki araçlara yakın olacağını ancak donanımının az olacağını şimdiden söyleyebilirim.
3 beyaz dan 3 fransız dan uzak duracaksın arkadaş
Samsung sm7 renault talisman. Nissan qasqai renault kadjar. Bunun gibi bir çoğunu sqyabilirim. Renault satın almalarla bir yere gelinir sanıyor ozgun tasarım yok
Eşşeğe altın semer vur eşşek yine eşşek. Renault'un ülkemizde ki lüks araç denemeleri her daim hüsranla sonuçlanmıştır. Bu da yeni kurban.
Latitude ta pek tutmadı gibi
Müthiş otomobil bilgimizle bizim milletimiz yerden yere vuracak, o kesin. Ama ön yargıyı bir kenara bırakıp, tarafsız gözle bakınca D segmentinde başarılı olabilmek için yeterince şık bir araç görüyorum. İç mekan Avrupalı değil, daha çok Amerikalı araçların tarzında olmuş, tablet benzeri ekranın altındaki krom görünümlü butonların, Çin malı 100 liralık tabletlerden sökülmüş gibi durması dışında tasarımda "falso" denecek bir yön yok. Fakat VW (Audi) ve Ford'un muadil modelleriyle benzer çizgiler taşıdığı gerçek.
Renault tasarım anlamında kendini çok geliştirdi, Talisman de buna iyi bir örnek.
Türkiye'de 160.000 liradan başlaması imkansız, Passat, Mondeo ve diğer rakipleri gibi muhtemelen 80-85.000 lira civarından başlayacaktır.
Türkiye'de üst segmentlerde Renault başarısız, bu gerçek. Fakat bunun en büyük nedeni genel olarak D segmentinde liftback kasa ile yer alması. Latitutude ise geç geldiği ve devşirme olduğu için pek tutmadı. Ayrıca Türkiye'de D segmentinde başarılı olan marka sayısı çok az, Mondeo ve Avensis gibi araçlar bile başarılı denemeyecek durumda; Mazda 6 ve Accord gibi araçlar ise neredeyse hiç satılmadı. Bu markalar da mı D segmenti yapmayı bilmiyor? Talisman bence tutulacak. Özellikle 1.6 litre dizel motorlar (130ps ve 160ps) çok büyük avantaj, 130'luk bile oldukça iyi bir performansa sahip, 160'lık ise 2.0 litre dizellere gerek bırakmayacak, dolayısıyla vergi ve fiyat konusunda büyük avantaj. (D segmentine lüks demek de ayrı bir bilgi işareti!) Bagaj hacmi 608 litre imiş ki bu bile Türkiye'de önemli bir avantaj.
Otomobilden anlamadan yorum yapılmasa iyi olur ama işte bizim milletimizin huyu. Renault Nissan'ın hissedarı, yönetim Renault'nun elinde, yani Nissan'ın ortağı denebilir. Samsung Motors'un ise direk olarak sahibi diyebiliriz. Dolayısıyla hiç kimseden bir şey satın aldıkları yok.
Otomobil konusunda tamamen ön yargılı ve işkembeden konuşmak yerine, biraz okumak ve test etmek, deneyimlemek gerekiyor. Bugün Renault dediğiniz marka Avrupa'da satış listelerinde en üst sıralarda, Opel, Ford, VW neyse, Renault ve Peugeot da üç aşağı beş yukarı aynı...
Şu araç "yeni Insignia" diye duyurulsa, ülkemizdeki pek çok kişinin çok farklı konuşacağına eminim.
Hocam, Renault üst segmentte tutmaz. Sana 10 tane neden sayarım ama en önemlisi servisler.
Bende Latitude vardı, 3 sene kullandım. Servisler kamyon servisi gibi. Sonra Doğuş Oto'ya gidiyorsun, o beğenmediğimiz Doğuş Oto'dan Polo aldık, sanki üst sınıf araç almışsın gibiydi süreç. Bugüne kadar, Peugeot, Renault, Ford markalarını daha çok sıfır aldık, hiç birinde böyle bir iyileştirilmiş süreç yoktu. Latitude alıyorsun, servise gidiyorsun cam sileceklerini değiştirmek için "silecek yok stokta" deniyor. Silecek yahu bu, "niye" diyorsun "abi bu araba ithal, parçaları zor geliyor" diye cevap alıyorsun. Adam kendi içinde bile bunu kabullenmiş.
Veysel bu kafa biraz da satışlar düşük olduğundan böyle. Talisman ile iyi bir satış rakamı yakalarsa servislerin tutumu da değişecektir.
Renault'ya toz kondurmaz pozisyona düşmek istemem ama ben şu ana kadar servislerden de çok memnunum diyebilirim. Mesela "İyi niyet garantisi" diye bir uygulama var ki, ben bugüne kadar Türkiye'de benzer bir uygulama duymadım. Bakımları serviste yaptırdığınız sürece, aracın garantisi bitmiş bile olsa pek çok arızayı ücretsiz çözüyorlar. Ben de bu uygulama ile 4 yıllık aracımın pek de aşınmamış olan direksiyon ve vites topuzunu değiştirttim. Ki direksiyon komple değişiyor ve 500 lira gibi bir maliyeti var. Yine forumdan takip ettiğim kadarıyla bu uygulama ile yürüyen aksam ve iç aksamda pek çok onarımı ücretsiz yaptıran kullanıcılar var.
VW servisi ile aralarındaki diğer farklar ne biraz örnek verirsen ben de Ankara'daki Renault servisleriyle karşılaştırabilirim.