#AliExpress'ten 2 sene önce aracımın torpidosundaki kalorifer üfleme ızgaralarını sipariş etmiştim. O zamanlar 1 takım fiyatı kargo + vergiler dahil 85$'dı. Türkiye'de bulamamıştım. Bir takım sipariş ettikten 1 hafta sonra yedek olsun diye bir takım daha sipariş ettim. Türkiye gümrüğüne 1'er hafta arayla girmişlerdi. Sonrasında birileri maille ulaşıp bu aldığım ürünlerin gümrükte birleştirildiğini, toplam rakamın sınırı geçtiğini dolayısıyla ek gümrük işlemleri yapılması gerektiğini söylemişti. Ben de neden birleştirdiklerini, 5 adet hakkım olduğunu, birleştirilmiş olsa bile vergi ve kargo ücretinin dahil edilmemesi gerektiğini ve bu durumda sınırı geçmeyeceğini belirtmiştim. Fakat beklenildiği gibi kimse "hee biz hata yaptık, peki düzeltiyoruz." demedi. (https://teknoseyir.com/durum/1724445) Paketleri birleştirip gümrükte takılmasını sağlıyorlar, beyanname, ordino vs. masraflara da gelince paket başı ayrı ayrı hesaplıyorlar. Öyle de şark kurnazı bunlar. Ben de doğal olarak Davaro filminde Şener Şen'in dediği gibi yaptım. (https://youtu.be/--0tDkldDyw?t=19) Tabii AliExpress 'ten de paramızı alamadık. 2 sene sonra bugün biri WhatsApp 'tan bu ürünlerin ve paketin resmini atıp, almak isteyip istemediğimi sordu. Ürünleri 1300 liraya aldım. Gününde uğraşsaydım bu paraya anca vekalet verirdim. Beni birilerinin arayıp bu ürünler için bir şeyler isteyeceğini biliyordum da 2 sene sürmesini beklemiyordum 😀 Üç kuruş daha koparabilmek için nelerle uğraşıyorlar. Bu adamların nasıl aldıkları, para verip vermedikleri de bir muamma tabii.

BeğenFavori PaylaşYorum yap