#AliExpress'ten 2 sene önce aracımın torpidosundaki kalorifer üfleme ızgaralarını sipariş etmiştim. O zamanlar 1 takım fiyatı kargo + vergiler dahil 85$'dı. Türkiye'de bulamamıştım. Bir takım sipariş ettikten 1 hafta sonra yedek olsun diye bir takım daha sipariş ettim. Türkiye gümrüğüne 1'er hafta arayla girmişlerdi. Sonrasında birileri maille ulaşıp bu aldığım ürünlerin gümrükte birleştirildiğini, toplam rakamın sınırı geçtiğini dolayısıyla ek gümrük işlemleri yapılması gerektiğini söylemişti. Ben de neden birleştirdiklerini, 5 adet hakkım olduğunu, birleştirilmiş olsa bile vergi ve kargo ücretinin dahil edilmemesi gerektiğini ve bu durumda sınırı geçmeyeceğini belirtmiştim. Fakat beklenildiği gibi kimse "hee biz hata yaptık, peki düzeltiyoruz." demedi. (https://teknoseyir.com/durum/1724445) Paketleri birleştirip gümrükte takılmasını sağlıyorlar, beyanname, ordino vs. masraflara da gelince paket başı ayrı ayrı hesaplıyorlar. Öyle de şark kurnazı bunlar. Ben de doğal olarak Davaro filminde Şener Şen'in dediği gibi yaptım. (https://youtu.be/--0tDkldDyw?t=19) Tabii AliExpress 'ten de paramızı alamadık. 2 sene sonra bugün biri WhatsApp 'tan bu ürünlerin ve paketin resmini atıp, almak isteyip istemediğimi sordu. Ürünleri 1300 liraya aldım. Gününde uğraşsaydım bu paraya anca vekalet verirdim. Beni birilerinin arayıp bu ürünler için bir şeyler isteyeceğini biliyordum da 2 sene sürmesini beklemiyordum 😀 Üç kuruş daha koparabilmek için nelerle uğraşıyorlar. Bu adamların nasıl aldıkları, para verip vermedikleri de bir muamma tabii.

Toplu ihaleyle gümrükte takılan ürünleri bir yere satıyorlar büyük ihtimalle. Onlarda işe yarayacak ayrıca satabilecekleri ürünleri ayırıp geri kalanları da paket üzerinden ilgili kişiye ulaşıp satmaya çalışıyorlar.
Aslında bakarsan ürünleri paket bilgileri ile satıyorlarsa KVKK'ya aykırı. Alan kişide o bilgilerle sana ulaşıp tekrar sana satmaya çalışıyorsa yine KVKK'ya aykırı. Tabi kim s***r KVKK'yı orası ayrı. (Kusura bakmayın bu durumu daha iyi anlatan bir kelime yok)
Pazarlık yaptığınızı düşünüyorum. Büyük ihtimalle 500 deseniz bile vereceklerdi belki. Nabza göre şerbet misali.
2500'den açtı pazarlığı.
Rezillik ya...
tezgaha bak ya
Murat Gamsız videosunda bunu anlatıyordu. Aynı satıcıdan aynı ürünü alırsan bunu yapabiliyorlar. Biraz ara verip öyle alsaydınız keşke.
https://youtu.be/I-PdxAY657c
aylık 5 adet hakkım var diye düşünüp aldım. iş patladı. tecrübe oldu.
@m-menguc Gerçi aynı satıcıdan farklı ürün alınsa da galiba birleştirebiliyorlarmış. Yani bir ay içinde aynı satıcıdan 2 ürün aldınız diyelim, o ürünlerin toplam fiyatı şu anda 30 euro'yu geçtiğinde yine sıkıntı olabiliyormuş diye anladım ben.
@anil_ ben bir şey almamanız için daha ne yapmalıyız diyorlar diye anladım 😀 aliexpress defterini kapatalı 2 sene oldu. alırsam amazon'dan alıyorum. iş patlasa bile amazondan paramı alırım (şimdilik). yurtdışından gelen eş dost olursa onlara söyleriz. 70'li, 80'li yıllarda böylemiş herhalde. yaşı yeten abilerimiz bilir 😀
@m-menguc tabiki alamancı tanidik arardik.😂😂 bazen onlarda ufak kazık atarlardı
@m-menguc Biraz şansa bağlı iş evet. 😀 Zaten 30 euro'ya düşürülmesinden belli, dışarıdan bir şey almayın demelerine gerek yok.
Milletin malını paran ile sana tekrar satıyorlar.Ülkenin hali bu şu an.