Samsung Galaxy Gear Fit 2

Akıllı saatler pahalı ve pil performansları yetersiz olduğu için bu cihazı aldım. Aslında bir fitness bandı ama bildirim özellikleri de akıllı saatleri aratmayacak düzeyde. İncelemede cihazdan bahsederken saat diyeceğim. Tizen işletim sistemi ile çalışıyor, yani Android Wear değil. Üzerinde bir mikrofon veya hoparlör yok, yani telefon görüşmesi, sesli komut ve sesli Google araması gibi özellikleri yok. Zaten bence gerek de yok, saate konuşarak komut vereceğimi ve görüşme yapacağımı hiç zannetmiyorum.
Tasarım
Cihazın Large ve Small olarak iki tipi var ama bu sadece kayış uzunluğunu değiştiriyor, gövde aynı. Biraz yanıltıcı bir isim olmuş bence. Benimki Large versiyon. Oldukça sade ve minimalist tasarlanmış. Gövdesinde Samsung logosu yok, sadece kayışın tokasında çok küçük şekilde yazıyor marka adı. Gövdesi ve kayışı mat siyah, daha doğrusu çok koyu bir gri gibi. Gövde plastik ama ekranın etrafındaki çerçeve aluminyum. Kayış yumuşak bir malzemeden yapılmış ve yüzeyi kadifemsi. Bu doku sayesinde cilde yapışmıyor ve rahatsızlık vermiyor. Sağ tarafında biri ana ekran (home) diğeri de geri olmak üzere iki tane buton var.

Kurulum
Kurulumu bence gerektiğinden karmaşık. Açılınca telefona Samsung Gear uygulamasını yükle diye uyarı veriyor. Onu yükleyince telefon sonra Gear Fit2 Plugin, S
amsung accessory services, S Health yükle falan diyor. Belki Android biraz sınırlıyordur ama bence tek bir uygulama kurunca işlem bitmeli. Ama her adımda yönlendiriyor, kurulumda bir şeyleri eksik veya yanlış yapma ihtimali pek yok. Cihaz sadece Samsung’un S Health uygulaması ile veri paylaşabiliyor anladığım kadarıyla. Google Fit ile birlikte kullanma imkanı yok. Ama S Health oldukça güzel bir uygulama, atılan adımlar, uyku takibi, nabız vs herşey uygulama içinde derli toplu şekilde gösteriliyor. Hatta fitness takibine meraklı olan herkese S Health’i bir denemesini tavsiye ederim, marka model farketmeden her telefona kurulabiliyor. Tabi telefon üzerindeki sensör sayısına bağlı olarak bazı özellikler kullanılamayabiliyor, örneğin nabız ölçme. Bu arada cihazı S Health ile kullanmak şart değil, tek başına da kullanılabilir ama fitness verisi telefona aktarılmamış olur.
Samsung Gear uygulaması üzerinden cihaz yönetiliyor. Yüklü saat yüzleri arasından seçim yapmak, saat içindeki listede uygulamaların sırasını değiştirmek gibi işler buradan yapılabiliyor. Saat yüzü değişikliği saatin kendi arayüzünden de yapılabiliyor.
Yalnız çok sinir bozucu bir durum var. Saat yüzleri ve uygulamalar Galaxy Apps üzerinden yapılıyor ve ben şu anda Birleşik Arap Emirlikleri’nde olduğum için Galaxy Apps arayüzü Arapça! (Burada nüfusun sadece %15-20’si Arap halbuki) Araştırdım, dil seçimini SIM kart diline göre yapıyormuş ve değiştirme yolu yok. Başka bir ülkede yerel SIM kart kullanan kişiler Samsung telefonların içinde gelen Galaxy Apps ile de bu sorunu yaşıyormuş, yani durum saat için yüklenen markete özel değil. Ücretli uygumaların fiyatı yerel para birimi ile ve muhtemelen istenirse ülkeye göre markete kısıtlama getiriliyor olabilir. Ama bunu başka şekilde de yapabilirlerdi. Neyseki uygulamaların isimleri ve açıklamaları İngilizce çıkıyor çünkü başka dilde isim ve açıklama verilmemiş uygulamalara belli ki.
Arayüz
Arayüz çok akıcı, bir yavaşlama veya teklemeye hiç rastlamadım. Kolunuzu saate bakmak için kaldırdığınızda ekran açılıyor, bu işlev neredeyse hiç sektirmeden düzgün çalışıyor.
Arayüz tamamen dikey çalışıyor. İlk Gear Fit gibi yatay çalışma durumu yok ki o zaten kullanışsızdı. Sonradan ona da dikey mod gelmişti. Üzerinde gelen saat yüzlerini renk, stil ve gösterilecek bilgi tipi (tarih, adım sayısı vs) ile kişiselleştirmek mümkün. Bazı üçüncü parti saat yüzlerinde de bu imkan olabiliyor.
Cihazın normalde görünen saat ekranında sola kaydırınca bildirim ekranı geliyor. Biriken bildirimlerin hepsine bakmak ve temizlemek mümkün. Saat ekranının sağ tarafında 7 tane daha ekran, daha doğrusu widget var. Kalori, egzersiz, adım sayar, nabız, kafein sayacı, içilen su sayacı, ve bir tane de kendi ekleyebileceğiniz ekran. Buraya çıkılan kat sayısı, arkadaşlarınızla kıyaslama yapabileceğiniz “together” gibi şeyler eklenebiliyor. Bu arada tüm widgetlar interaktif. Dokununca atılan adım detayları, o günkü en yüksek, en düşük ve son nabız ölçümü falan görülebiliyor.
Ekranın her zaman açık kalmasını sağlayan bir mod var. Ama normal saat yüzünü aynen göstermiyor. Her saat yüzünün kendine özgü ve çok daha az piksel kullanan bir sürekli açık kalma modu var.

Parmakla ekranın üst kısmında aşağıya kaydırınca Android’deki bildirim ekranı gibi bir ekran geliyor. Burada üstte bağlantı durumu ve pil göstergeleri var. Hemen altında parlaklık ayarı ve rahatsız etme (do not disturb) modu için ikon var. Onların altında da müzik kontolü ikonu.
Müzik kontrolü telefondaki veya saat üzerindeki müziği dinlerken şarkı geçişi ve ses ayarı yapabiliyor. Spotify veya herhangi bir müzik çalan uygulama ile sorunsuz çalışıyor. Telefona bağlı bluetooth kulaklıkla müzik dinlerken de fonksiyonlar çalışıyor. Bu cihaz için Spotify uygulaması çıkmış ama heryerde yok, benim bulunduğum yerde de yok. Türkiye hattımı takıp denedim, mağaza Türkçe oldu ama orada da Spotify yok. Spotify ile playlistler saate indirilip kullanılabiliyormuş. Spor yaparken telefonu taşımamak için çok iyi olurdu. Bu arada saatin 4 GB’dan kalan depolaması 2 GB civarında. Spora uygun çok uzun olmayan bir liste saatte tutulabilir(di).
Bir de telefondaki şarkıları saate aktarmak mümkün. Bunu bluetooth ile gönderdiği için baya uzun sürüyor. WiFi ile bağlıyken aktarma yapmıyor. Daha sonra saate bir bluetooth kulaklık bağlayıp dinlemek mümkün.
Ekran
Kenarlardaki boşluklar azaltıldığı için öncekine göre daha güzel görünüyor cihaz. Çözünürlük 216x432 ve kavisli AMOLED. Kavisli ekranın en anlamlı kullanımı bu tür saatlerdir sanırım. Renkler canlı ve grafikler gayet keskin. Piksel yoğunluğu oldukça yüksek, gözle piksel seçmek zor ve yazılar çok net bir şekilde gösteriliyor.
11 kademe parlaklığı var. Ben 5-6 civarlarında kullanıyorum ve öğlen güneşinde bile okunabiliyor, özellikle açık renkli bir saat yüzü olursa. Daha koyu olanlar için 2 kademe kadar artırmak daha iyi olabiliyor. Güneş altında bildirimdeki detaylı yazıları falan okumak için en üst seviyeye çıkarmak mümkün ve o seviyede sadece 5 dk kalıyor.
Pil
Benim kullanımımda, ki henüz hiç spor yapmadım bununla, 3 güne yaklaşıyor pil ömrü. Eğer her gün spor yapılırsa hele bir de GPS kullanılırsa 2 günü ancak bulur sanırım. Sürekli açık mod kullanılırsa GPS kapalı iken bile ancak bir gün gidiyor.
Şarj olması 90 dakika civarı sürüyor. Şarj etmek için bir dock ile geliyor. Saat her iki yönde de bu dock üzerine konabiliyor ve mıknatıs ile yerinde tutuluyor. Kutudan adaptör çıkmıyor. Dock’un kablosu sabit ve bağlantı yeri narin duruyor. Kabloyu sabitlemek yerine micro-USB olsaydı hem kopma riski olmazdı hem de çantada vs taşımak daha kolay olurdu bence. Hatta dock yerine saatin kendisi kadar bir şey olsaydı daha iyi olurdu zira saatin dock üzerinde görülebilecek şekilde durması çok da anlamlı değil. Uyku takibi de istiyorsanız zaten bir ara şarj edip gece takılı bırakmak lazım.
Bildirimler
Cihaz Android’in bildirim sistemine çok iyi entegre oluyor. Bu konuda beni şaşırttı, Android Wear olmadığı için kısıtlı bir entegrasyon olur diye düşünmüştüm. Ama telefonda yüklü her uygulamadan bildirim alabiliyor. Hangi uygulamalardan bildirim istendiği tek tek seçilebiliyor.
Bildirim geldiğinde cihaz titriyor ve kolumu kaldırıp bakınca bildirimi gönderen uygulamanın ikonu oluyor ekranda. Her uygulamanın kendi ikonu da telefondan çekiliyor anlaşılan, desteklenmeyen bir uygulamaya rastlamadım. Ekrana dokununca da bildirimi açıyor. Uygulamayı telefonda gösterme, bildirimi temizleme ve uygulamayı engelleme seçenekleri çıkıyor. Bildirim temizlenince telefondan da gidiyor. Whatsapp bildirimi gelince ilk görünen ikonun altında gönderenin adı da çıkıyor. Açınca mesaj okunabiliyor. Gmail’de de mail okunabiliyor. Saat üzerinde birşey yaparken bildirim gelirse üstten kayarak geliyor ve ekranın sadece bir kısmını kaplıyor.
Telefonun ekranı açıksa bildirimleri vermiyor. Bu iyi olmuş, telefonu zaten elde kullanırken bir de saat titreyip dursa sinir bozucu olurdu.
Bu bildirim konusu başta gereksiz gibi görünse de faydalı olduğu senaryolar var. Örneğin ofiste whatsapp yazışması yaparken telefonu sessize alıp etrafı rahatsız etmeden gelen mesajlardan haberdar olabilmek bir tanesi. Kalabalık ve gürültülü bir yerde yürürken bazen telefonun sesini de titreşimini de fark etmediğim olabiliyor, öyle durumlarda da faydalı. Bir de bir toplantı halinde falan mesaj gelirse saate bir göz atarak telefona bakmak gerekip gerekmediğini anlamak mümkün.
Fitness Özellikleri
Cihazın asıl marifeti fitness takibi ve bu konuda oldukça iyi. Nabız ölçümünü kendim de nabzımı sayarak kontrol ettim, doğru görünüyor. Adım sayma da tutarlı çalışıyor. Belli bir hızda yürürseniz 10 dakika kadar sonra titreyerek uyarıyor ve adım sayar ekranda belirerek “Healthy pace, keep up” (Sağlıklı hız, devam et) diyor. Durunca da atılan adım sayısı, yakılan kalori ve süre bilgisini içeren bir özet veriyor.
Egzersiz widget’ı üzerinden koşu, yürüyüş, hiking, bisiklet, merdiven tırmanma aleti, egzersiz bisikleti, eliptik, koşu bandı vs bir çok tipte aktivite seçip hedef belirleyerek ölçüm başlatılabiliyor.
Koşu vs durumunda GPS ile konum takibi yapabilen bir cihaz ama bunu denemedim. Dubai’nin Ağustos sıcağında koşamam açıkçası 🙂
Eğer 50 dakikadan fazla hareketsiz kalırsam uyarı veriyor ve hareket etmeyi öneriyor. Bazen işe dalıp uzun süre oturduğum oluyor farkına varmadan. Bu uyarı özelliği güzel ve kalkıp bir dolaşmanın faydalı olduğu zaten hep söylenen birşey. Bu özellik S Health yüklü olan telefonlarda da var aslında ama tabi ki telefonu masada bıraktığımız durumlarda gereksiz yere uyarı verdiği olabiliyor. Daha önce Note 4’te bunu görmüştüm ve kapatmıştım.
Diğer
Saatte WiFi da var. Telefondaki WiFi ağ adlarını alıyor ve aynı ağa bağlanabiliyor. Bu durumda örneğin ev içinde telefondan uzaklaşınca WiFi üzerinden bağlantı seçeneğine geçerek bağlı kalabiliyor. Ağ şifresini girmek için tuşlu telefonlardaki gibi bir klavye çıkıyor. Ekran çok küçük olsa da bu klavyeyi kullanmak çok da zor değil, tabi anca ara sıra böyle şifre girmek için kullanılabilir. Yalnız WiFi ile bağlanınca telefondaki uygulamanın saat yüzü değiştirme dahil bazı fonksiyonları devre dışı kalıyor. Bildirimler gelmeye devam ediyor ama 1-2 saniyelik bir gecikmeyle.
Ekran açıkken avuçla kapatınca kapanabiliyor. Ön yüzde bir ışık sensörü falan var ama görünmüyor. Yada bu belki ışık değil de proximity sensörü falan olabilir çünkü otomatik parlaklık ayarı yok cihazda, bu ışık sensörü olmadığını düşündürüyor. Yada çok basit ve sadece ışık olup olmadığını ölçebilen bir sensör olabilir.
Home tuşuna basınca uygulamaları gösteren ekran geliyor. Bu tuşa iki kere basınca seçilen bir uygulama açılabiliyor direk. Seçenekler arasında parlaklığı kısa süreliğine en üst seviyeye getirme de olsaydı iyi olurdu.
Sonuç
Cihazı çok beğendim ve beklentilerimi aştı diyebilirim. Özellikle düzgün çalışan bildirim sistemi bence önemli bir artı. Bunun yanında tempolu yürüyüşleri otomatik olarak takip etmek gibi hoş özellikleri var. Cihaz yanlara doğru daha geniş olsa bence çok daha güzel olurdu. Gerçi o zaman fitness için biraz kaba kalırdı ama ben kullanırdım yine de. Pil kapasitesi de artmış olurdu ve büyüyen ekrana rağmen kullanım süresi uzardı. Belki Fit 3’ün böyle gerçekten bir large versiyonu olur. Böyle bir saati tereddütsüz şekilde Android Wear yerine tercih ederim. Başta yazdığım gibi saat üzerinde Google’da arama, telefon görüşmesi falan yapabilmek bence gereksiz ve zorlama şeyler. Tek yıldızı da tuhaf market sınırlamaları ve daha iyi olabileceğini düşündüğüm dock nedeniyle kırıyorum.
Anladigim kadariylan telefon gorusmesi yapilmiyor peki Samsung Iconx ile birlikte yapabilirmiyim
İncelemenize bayıldım. Çok açıklayıcı ve tam olması gerektiği gibi olmuş. Umarım daha nice ürünler incelersiniz. Bende çok yakın bir zamanda almayı düşünüyorum, malum diğer akıllı saatler çok pahalı ve dediğiniz gibi bataryaları çabuk bitiyor. 🙂
Gear fit3 daha adı bile duyulmamışken bence hala alınabilir ve güncel bir saat.
Peki bütün telefonlarda duzgunce calisiyor mu mesela huawei uygulama yuklemede felan bir sıkıntı oluşur mu
Hala kullanıyor musunuz? Tam olarak böyle bir ürüne ihtiyacım var da 🙂
Kordon çıkarırken yanlış yöne çekip aşırı zorlayınca bağlantısını kırdım bir kaç ay önce. Gayet güzel çalışıyordu, memnundum.