Elektronik el freni alışınca büyük nimet ama araç saçma sapan bir arıza verip çalızmaz hale geldiğinde aracı olduğu yerde durdurmak imkansız. Kiralık bir aracımız vardı. Düz yolda giderken bir anda göstergede ne kadar lamba varsa yaktı ve stop etti. Aracı zar zor yolun sağına alıp durdurdum. Elektronik fren baktım tepki vermiyor. O ara bir ihtimal çalışır diye Start' basıyorum ama araçta hiç bir tepki yok. El frenini de çekemiyorum. Ayağım fren pedalında öylece kalakaldım. Freni bıraksam çok hafif meyil var araç kayacak. Neyse servisi arayıp bilgi aldım. Dediler ki araç çalışmıyorsa çekici ile buraya gelecek. Ama el freni için hiç bir önerileri yok. Çekici gelene kadar araçta bekledim. Etrafta taş falan da yok. Bir koşu alıp teker altına koyayım. Çekici tam geldiği esnada son bir defa daha Start'a bastım ve araç çalıştı. Doğru servise gittim. Aracın programını güncelleyip akşam teslim ettiler. Ondan sonra kullandığımız süre boyunca bir daha sıkıntı çıkarmadı. Ama hep düşünürüm ya dik bir bayırda bu olay başıma gelseydi diye...
Aynı sorunu neredeyse tüm bataryalı cihazlarda yaşadığım için artık hiç dikkat etmiyorum. Ne saati şarj ederken ne telefonu ne de dizüstü bilgisayarlarımı. Bir farkta görmüyorum açıkçası. Yine ortalama aynı sürelerde ömürlerini tamamlıyorlar.