Çin'de 2027'den itibaren elektrikli ve/veya gizlenmiş kapı kollarına sahip araç satılamayacak. Hem aracın dışından hem de içinden mekanik olarak elle açılabilecek kapı kolları olacak. Yasa bir aracın yaptığı kazada elektronik kapı kollarının açılamaması yüzünden bir ailenin araç içinde yanması üzerine yürürlüğe alındı. Benzer kazalar Amerika'da da defalarca yaşandı ve Tesla'ya bu konuda sayısız dava açıldı. NHTSA bu konuda soruşturma yürütse de Amerikan kongresi soruşturmanın tamamlanması beklenmedi, elektronik ve gizli kapı kollarının yasaklanması için hazırlanan yasa taslağı şu an kongrede. Benzer bir yasak Avustralya'da da görüşülüyor. AB'de henüz resmi bir adım atılmış değil. Çin yine en mantıklıları çıktı 🤦♂️ Tabi bu yasaklar halihazırda üretilmiş araçları kapsamıyor. AB ve Amerika'da belki geri çağırmaya zorlayabilirler ama pek sanmıyorum. Bu araçları şu an kullananlar için sıkıntılı bir durum.
Not: Tesla'nın ve ucuz Çinlilerin aksine, bazı lüks araçlarda olası bir kazada aracın elektrik verememesine karşın önlem olarak elektronik kapı kollarının ayrı yedek motorları var. Kaza anında bu yedek motorlar devreye girip kapıları otomatik açıyor. Bunlar güzel önlemler olsa da o parçaların da kaza anında hasar alıp devreye girememe riski her zaman var. Yine bazı araçlarda içeriden gizlenmiş mekanik acil açma kolu var. Yalnız bu da aracın içindekiler bilinç kaybı yaşamışsa anlamsız oluyor. Sonuç olarak dışarıdan ve içeriden mekanik kapı kolları mutlaka zorunlu olmalı. Sırf modaya uyup her şeyi elektriğe bağlayacağız diye insanların canını tehlikeye atıyorlar. Motoru elektrikle çalışsın aracın tamam da araçtaki mekanik her haltın elektroniğe çevrilmesi gerekmiyor ya.
Garip bir elektrikli araç kullanıyorum. Her yeri mekanik bu tip otomobillerde biraz tuhaf hissettiriyor ama bir yandan da rahatlık her şeyin fiziksel dönütle çalıştırılması diyebilirim.
Her şeyin elektronik olması bana göre de değil. Mekanik tuşlardaki hissiyat ve pratiklik dokunmatik ekranlarda yok. Güvenlik kısmı apayrı zaten. Motoru elektrikle çalışan ancak geri kalan her şeyin mekanik olduğu araçları tercih ederim. Dokunmatik ekran multimedya odaklı olmalı sadece.
@protego aracın ekranı da özünde sadece kablosuz olarak Android Auto ve Apple CarPlay yansıtmak için kullanılıyor. 😀
@umtk O da fazla az olmuş 😀
Elektronik el freni de bana güvensiz geliyor.
Elektronik el freni alışınca büyük nimet ama araç saçma sapan bir arıza verip çalızmaz hale geldiğinde aracı olduğu yerde durdurmak imkansız. Kiralık bir aracımız vardı. Düz yolda giderken bir anda göstergede ne kadar lamba varsa yaktı ve stop etti. Aracı zar zor yolun sağına alıp durdurdum. Elektronik fren baktım tepki vermiyor. O ara bir ihtimal çalışır diye Start' basıyorum ama araçta hiç bir tepki yok. El frenini de çekemiyorum. Ayağım fren pedalında öylece kalakaldım. Freni bıraksam çok hafif meyil var araç kayacak. Neyse servisi arayıp bilgi aldım. Dediler ki araç çalışmıyorsa çekici ile buraya gelecek. Ama el freni için hiç bir önerileri yok. Çekici gelene kadar araçta bekledim. Etrafta taş falan da yok. Bir koşu alıp teker altına koyayım. Çekici tam geldiği esnada son bir defa daha Start'a bastım ve araç çalıştı. Doğru servise gittim. Aracın programını güncelleyip akşam teslim ettiler. Ondan sonra kullandığımız süre boyunca bir daha sıkıntı çıkarmadı. Ama hep düşünürüm ya dik bir bayırda bu olay başıma gelseydi diye...
Tek adam rejimi, diktatörlük vb. işleri hızlandırabiliyor ve bu iyi yönde olduğu zaman (en azından biz öyle düşündüğümüzde) güzel birşey.