Raspberry Pi 3B üzerinde Window Maker pencere yöneticisi. Raspberry Pi OS Lite ile temiz kurulum yaptım. Sistem programlarını (ayarlar, dosya yöneticisi, uçbirim vb.) XFCE ve Mate'den ödünç aldım. Boşta RAM tüketimi 250 MB civarında geziyor. Gayet hafif 90'ların Unix'lerine benzer bir sistem oldu.
#raspberrypi #Linux #windowmaker
Gameboy oyunlarını büyük ekranda oynamak bana güzel gelmediği için PowKiddy V90 aldım. Cihaz, Gameboy Advance SP'yi referans alınarak tasarlanmış ancak malzeme kalitesi çok iyi hissettirmiyor. Kutudan çıkan microsd kart içinde çeşitli oyunlar ve Linux işletim sistemi bulunuyor ve ayrıca cihaza custom firmware kurabiliyorsunuz. Ben MiyooCFW custom firmware kullanmayı tercih ettim. Gameboy, NES, MegaDrive emulatörleri iyi çalışıyor. SNES emülasyonunda takılmalar yaşanabiliyor. 2D PSX oyunlarını oynatabiliyor, 3D oyunlar çok düşük FPS'de çalışıyor. Cihaz, eski Nokia BL-5C formatında klon batarya ile geliyor. Benim deneyimlerime göre tek şarj ile kullanıma bağlı olarak 3-4 saat götürebiliyor. Çift hoparlör mevcut ama ses genel olarak oldukça cılız. Ayrıca 3.5 mm kullaklık çıkışı da yer alıyor. Cihazı yazılım üzerinden kapatmadan fiziksel anahtardan kapatırsanız dosya sistemi bozuluyor ve bir sonraki açılış uzun sürüyor. Bir diğer eksi nokta ise TYPE-C şarj girişine bağladığınız kablonun diğer ucu TYPE-A olmak zorunda, aksi halde şarj gerçekleşmiyor. Tüm bunlara rağmen gameboy oyunlarını oynamak ve özel firmwareler ile kurcalamak için güzel bir cihaz.
#Miniİnceleme #GameBoy #RetroGaming

#RaspberryPi ve #Arduino ile Alexa destekli #StarWars robotu
https://www.youtube.com/watch?v=H4KK212-Jss
Hey Robot Fans! Today, we make our very own Amazon Voice Services controlled L3-37 from the Star Wars Movie SOLO. This video is also useful f0r anyone who wa...
Radeon Ayarları 16.7.3 güncellemesinden sonra böyle bir hata aldım. Bununla karşılaşan oldu mu?
icewm fluxbox vs olmaz mıydı acaba? hatırladığım kadarıyla antix, dsl 150mb altında ram kullanıyorlardı. gerçi systemd olmadığı için de olabilir o.
Window Maker da saydıklarınız gibi oldukça hafif bir wm, 20 MB civarında RAM kullanıyor. Ben XFCE ve Mate'den paketler kullandığım için RAM kullanımını artırdı. Yoksa kesinlikle bu sistemi daha az RAM kullacak şekilde kurmak mümkün.
epeydir linux kullanmadım uçbirim açık olan htop mu o ise baya gelişmiş
Programın ismi btop. htop'un biraz süslüsü