• Keşfet
  • Videolar
  • Bloglar
  • İncelemeler

Mert Ayan
  • Kullanıcıyı engelle
  • Kullanıcıyı bildir

Kayıt tarihi: 12.05.2014
  • Mert Ayan @mert-ayan

    1080 Ti ile 2080 Ti arasında %30 peformans farkı var fakat fiyat farkı şu an %75. 980 Ti ile 1080 Tİ arasında ki performans farkı tam %75'di fiyat farkı ise sadece %10'du.

    1200 dolarlık 2080 Ti ile 4K 60 FPS’de oynadığın oyun RT açınca 1080P’de 30-60 FPS’e düşüyor. Ayrıca 2080 Ti’da 68 RT Core varken, 2080’de 46, 2070’de 36 var. Yani 2070 ile 2080 ile 1080P’de 30-60 FPS’i bile göremeyecekseniz.

    Ayrıca dünyada en çok satılan 50 ve 60 serisi kartlar 2060 ve 2050’nin RT’siz yani GTX olarak geleceği konuşuluyor. Nvidanın para vermediği hiçbir oyun yapımcısı 600-800-1200 dolara satılan 3 kart için RT ile filan uğraşmaz. Eğer bu kartlar RT’li gelse bile 64 RT corelu 2080 Tı’nın RT açıkken verdiği performans ortadayken 2050 ve 2060 ile 20 FPS bile alamazsınız.

    RT ON 1080P 30-60FPS : https://www.youtube.com/watch?v=3pR7xkS7jqM&amp=

    2070 ise tamamen ölü doğan bir kart olacak, çünkü nvida bugün twitter adresinden fiyatını açıkladı FE modeli 600 dolar, bu kartında fiyatı 2080 FE ve 2080 Ti FEde olduğu gibi Founders Edition fiyatından başlayacak yani en az 600 olacak(o nvidianın 500 dolar dediğine bakmayın hiçbir 2080 700 dolar veya hiçbir 2080 Ti 1000 dolardan satılmadı, nvidida fiyatlar FE modeli fiyatıdan başlar). Bu kartın performansı 1080 Ti'dan iyi olmayacğına göre üstüne şu an 1080 Ti 650 dolar olduğuna göre 2070'in ölü olmasının sebebi budur.

    Eee bu 2070'in RT avantajı var derseniz yukarıda anlattığım gibi RT açınca bu kartla anca 1080p'de 25 FPS alırsınız.

    Özet olarak RT geleceğin teknolojisi olabilir ama bu kartlar RT için kesinlike yetersiz, RT’i sevdiyseniz bile ikinci hatta üçüncü nesli bekleyin.

    Neden bu seride direk Ti modeli diye çıktı diye merak ediyorsanızda bunun nedenide RT çünkü 70 ve 80 modelinin RT için performansı yetmiyor, Ti çıkarmak zorunda kaldı.

    Sonuç olarak 2000 serisi hem fiyat hem performans olarak tamamen hayalkırıklığı, RT uğruna feda edilen bir seri oldu.

    26 Eylül 2018 - 00:41 Beğen 11
  • Mert Ayan @mert-ayan

    1200 dolarlık 2080 Ti ile 4K 60 FPS'de oynadığın oyun RT açınca 1080P'de 30-60 FPS'e düşüyor. Ayrıca 2080 Ti'da 68 RT Core varken, 2080'de 46, 2070'de 36 var. Yani 2070 ile 2080 ile 1080P'de 30-60 FPS'i bile göremeyecekseniz.

    Ayrıca dünyada en çok satılan 50 ve 60 serisi kartlar 2060 ve 2050'nin RT'siz yani GTX olarak geleceği konuşuluyor. Nvidanın para vermediği hiçbir oyun yapımcısı 600-800-1200 dolara satılan 3 kart için RT ile filan uğraşmaz. Eğer bu kartlar RT'li gelse bile 64 RT corelu 2080 Tı'nın RT açıkken verdiği performans ortadayken 2050 ve 2060 ile 20 FPS bile alamazsınız.

    Özet olarak RT geleceğin teknolojisi olabilir ama bu kartlar RT için kesinlike yetersiz, RT'i sevdiyseniz bile ikinci hatta üçüncü nesli bekleyin.

    RT ON 1080P 30-60FPS : https://www.youtube.com/watch?v=3pR7xkS7jqM&

    15 Eylül 2018 - 00:07 Beğen 4
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Yanlış yönlendirici bir video olmuş, bir kere hairwork 980 altı kartlarda kesinlikle kapatılmalı kaldı ki millet 980'de bile kapatıyor çünkü 20-25 FPS fark ettiriyor asla buna değmeyecek bir özellik.

    Ayrıca HBAO+ fark ettirmiyor demişin kesinlikle 8-9 FPS fark ettiriyor ki bu diğer ayarların 1 fps etki etmesine kıyaslarsak inanılmaz FPS'ye etki eden bir ayar.

    Bir tüyo vereyim post poreccesde ki ayarlar menüde kalsanız bile fps'ye ne kadar etki ettiğini görebilirsiniz yani oyuna geri dönmek zorunda değilsiniz menüde anlık olarak FPS'ye yansıyor.

    Ayrıca nvidia çalışanları terrain quality ayarlarının doğru çalışmadığını söylemiş, bunu lowda tutun demişler. Mod yapımcıları ise shadow quality ayarının etki etmediğini lowda tutabileicğini söylenmiş.

    Ayrıca bu oyunda FPS olayı çok sıkıntılı, GTA 5 30-40 FPS arası gayet akıcıyken bu oyunda sanki 30-40 FPS arasında 10-20 FPS de oynuyorsun gibi hissiyat veriyor, 30'a düşen FPS oyunu çok fazla baltalıyor.

    03 Haziran 2015 - 13:21 Beğen 1
  • Mert Ayan @mert-ayan

    İşte sorunda brurada zaten bu videoyu izleyen biri ne yapmalı kesin bir şekilde söylenmiyor, ucu açık olmuş. Eski bir sistemi olan bir kişi bu videoyu izleyip nasıl bir sonuca varabilirki. İzleyip şunu yapmalıyım diyemez.

    Nvidia sponsorlu bölümlerden biri sırf laf olsun torba dolsun(nvidia ile yapılan anlasmadan dolayı 1 video daha olsun) diye yapılmış.

    Şu nvidia sponsorluğunda yapılan tüm videoların kalitesi yerlerde.

    -

    ''Oyuncu bilgisayarı nedir, nasıl kurulur?''

    Bir önceki videoda aynı bu şekilde. Murat abi, levent abiye ramle ilgli gayet iyi bir soru sormuş(2x4 mü almalı 8 mı almalı diyerek) levent abi soruyu hangi açıdan sorduğunu anlamamış bile. Ayrıca o videoyu izleyen biri hiçbir fikir edinemez. 1000w almayın diyor meslea sen 1000w almayın dersen adam sana 900 mu alayım der. Gerçekden işe yarara bir video olmasını istiyorsan tek ekran kartı kullanıyorsanız 600-650w her sisteme yeter, bunları alın gibi kesin ibareler kullanılmalı.

    Ne bilim teknopatı izledikden sonra artık diğer sitelerin yaptığı içerik hiç kaliteli gelmiyor, laf olsun torba dolsun diye yapılmış videolar.

    23 Şubat 2015 - 14:58 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Test yöneteminiz yanlış, Eski bir sisteme yeni ekran kartı takılırsa ne oluru ölçmek için aynı ekran kartını bir e7500lü sisteme birde i5 4690'lı sisteme takip benchmark yapacaktınız ve tabloları koyacaktınız.

    Bu yaptığınız video ile CPU'nun 960'a ne kadar darboğaz yaptığını nasıl anlayabilirim ki? Tabiki 960, 460'dan daha fazla performans vercektir burada asıl önemli olan ne kadar darboğaz yaptığını görüp ona göre sistemi değiştirmek yada sadece vga upgrade etmek olmalıdır.

    23 Şubat 2015 - 02:16 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Ben teknoseyiri ilk çıkan tozlu raflar abit incelemesinden beri hergün takip ediyorum ve sana %100 katılıyorum, teknoseyirin eski havası artık kalmadı. Hele şu yeni siteye geçildikden sonra içeriğin kalitesi düştü, eski tadı tuzu yok. Ben ts'yi incelemleri kaliteli filan diye izlemiyorum, muhabbeti ve kimsenin yapmadığı incelemer yaptığı için, kimsenin değinmediği noktalara değinde için izliyordum artık o ortamı bulamıyorum ve eskiden tsden aldığım zevki şu an kafa ayarından alıyorum.

    14 Şubat 2015 - 16:17 Beğen 4
  • Mert Ayan @mert-ayan

    1 GB rami keşke ilk başda söyleseydiniz direkt kapasaydım...

    Telefonun max değeri 450 TL.

    30 Ocak 2015 - 14:57 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    aka çerçeve

    29 Ocak 2015 - 14:47 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    860m ve 5200 TL gerçek bir f/p ürünü...

    27 Ocak 2015 - 14:26 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Bu kart tek kelime ''fiyasko''.

    Millet 970'in performansını gördükden sonra ve 8800GT gibi f/p ürünü beklerken, GTX 760'den ''max %10'' daha peformanslı, GTX 770'ı asla geçemeyen bir kart için ''800 TL'''ye satacaklar. Buna 800 TL verceğinize gidip 200 TL daha koyun 970 alın arada çok fazla performans farkı var. He 970'e paranız yetmyiorsa gidip 760 veya 280, 285, 280x alın her türlü daha iyi bir f/p ürünü alacaksınız. F/P'ı geçtim 280x ve 285 hem daha ucuz hem daha performanslı. GTX 960'ın olması gereken fiyatı 600 TL'dir.

    İlk defa nvidinan 70 serisi bir kartı 60 serisinden daha fazla f/p ürünü oldu ve 60 serisinin bu kadar kötü bir f/p oranına sahip olduğu başka bir kart olduğunu hatırlamıyorum. 400 TL'ye satılan GTX 460'lardan nerelere geldik...

    Ayrıca coil whine sorunu olamaması için iyi olmuş diyemeceğim çünkü zaten olmaması gereken bir sorun.

    22 Ocak 2015 - 16:58 Beğen 5
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Ben gerçekden anlamıyorum, 900 serisi çıkalı kaç ay oldu hala CW sorununu düzeltmiyorlar yada düzeltemiyorlar, adam bir ekran kartına +1000 TL veriyor bide sorunlu kart alıyor, bunun azı yada çoğu yok sorun var mı var. Neden biri sıfır ürün alıpda sorunlu birşey alsın ki?

    19 Ocak 2015 - 14:30 Beğen 1
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Özellikle levent abinin aynı isim ile satılıp içeriği farklı olan ürünlere ne kadar çok kızdıgını biliyorum fakat videoda hiç bu tepkisni belirtmemiş.

    26 Aralık 2014 - 16:19 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Oled tv yi incelemeyecek misiniz?

    25 Aralık 2014 - 04:01 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    OLED incelemsi yalan oldu galiba kaç haftadır incelemesi yok

    15 Aralık 2014 - 00:42 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Kasa fonksiyon, havalandırma olarak güzel fakat tipi çok kötü. Sanki server veya bankada ki özel PC'lere benziyor gibi.

    12 Aralık 2014 - 13:56 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    OLED incelemsini bu sene yayınlayacak mısınız?

    11 Aralık 2014 - 17:22 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Şu an piyasda ki tüm GTX 970'lerde CW(coil whine) sorunu az yada çok var, benim kartımda yok diyen test etmeyi bilmiyor. GTX 980'lerinde çoğunda mevcut. Ne kadar son kullanıcıyı doğrudan etkilemesede aslında büyük bir fiyasko oldu. Adam 0 ses istediği için gidip STRIX, TF5 alıyor bu seferde bubin ses yapıyor. Ayrıca şu an herhangi bir sorun yaşatmasada ileride o bubin yaşlanınca ne olacağı bilinmez, ses artabilir bellkide kullanılmaz durumu gelip kartı doğrudan etkileyebilir. Ayrıca bunun 2. el satış fiyatıda var kimse gidip cw'siz kart varken cw'li karta aynı fiyatı vermeyecek.

    GTX 970 ve 980 almak isteyenler yeni PCB'li 2. partiyi beklesin. Dediğim gibi hepsinde CW sorunu var.

    Şu sorun AMD kartlarda olsaydı şu an ortalık yıkılıyordu, yok AMD kartlar yanıyor, bozuk vs. diyerek Nvidia olunca kimsenin sesi çıkmıyor.

    Bu arada benim komponentlerim en iyi, özel, military class cart curt diyen tüm firmalar patladı hepsinde CW var işte.

    CW nedir diyenlere; http://www.youtube.com/watch?v=9yGtg-8zV8Y

    09 Aralık 2014 - 00:40 Beğen 2
  • Mert Ayan @mert-ayan

    İndirim olmadan, çeksiz filan, teknosa gibi yerler için konuşuyorum; Şu an 40inc 4K'lar 1800-1900 TL, 50 inch 4k'lar 2500-2600TL'den satılıyor. Fiyatlar çok düştü. Fakat 4K TV kullanan biri olarak söyleyim paranız varsa kesinlikle OLED alın. OLED'in FHD'si samsungun en iyi UHD tv'sinin 4K'sından daha iyi gösteriyor.

    06 Aralık 2014 - 13:37 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Murat abi sınırsız bütçesi olmamasına rağmen kendine sistem toplayınca en baba anakartı almıştı, cana sadece parçaları üstüne takabilceğin düzeyde anakart almış :). He birşey demiyorum ikiside mantıklı ama komik olmuş:).

    Ayrıca ucuz diyerek kingston SSD almakdan vazgeçin, Hyperx fury seriside vaad ettiği hızlarını veremiyor, kingston'un dediği 500/500 değeri 500/100 verebiliyor. Vatanda ki yorumları okursanız anlarsınız. V300'e zaten hiç girmiyorum, o SSD tam bir felaket 450/450 diye satılıyor 250/200 ancak veriyor. Bu çöpler yerine aynı fiyata Corsair 120GB LS alın gerçek değeleri veriyor.

    05 Aralık 2014 - 12:50 Beğen
  • Mert Ayan @mert-ayan

    Ooooo.... OLED TV incelemesi geliyor, alırım bir dal.

    28 Kasım 2014 - 13:05 Beğen
  • Durum (1)
  • Yorum (37)
  • Takipçi (15)
  • Takip edilen (1)

Teknoseyir gündemi

#WhatsApp#ttmobil#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVites

Öne çıkan videolar

Haftalık Gündem Değerlendirmesi #789

3

Acer Nitro V 16 AI: 180Hz Ekranda Oyun Keyfi!

Yurtdışından alışveriş yaparken gümrükte takılmamanın yolları

1.074

Unuttuğunuz Windows şifrenizi sıfırlayın

85

Haftalık Gündem Değerlendirmesi #788

4
Tümünü gör

Öne çıkan bloglar

Mini İnceleme: Kiwi Buz Makinesi (Kim-4792)

17

Şekilli MSN Nickleri

18

Baştan Sona Tüm Marvel Filmleri

1

Sokaktan Sahiplenebileceğiniz Kedi Cinsleri ve Karakterleri

17

Vivo X200 FE Kullanıcı Değerlendirmesi

11
Tümünü gör

Öne çıkan incelemeler

Need for Speed Most Wanted 2012

4

Mirc Chat Sohbet

12

Thinkpad T460s

23

Asus Pen

25

Bimcell Nedir ? Başvuru Nasıl Yapılır? Çekiyormu?

2
Tümünü gör

Son bir saat içinde 134 ziyaretçi, 17 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.

  • © 2026 TeknoSeyir
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Kullanım Koşulları
  • Gizlilik Politikası
  • Sosyal Ağ Kuralları
    RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
    Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından sağlanmaktadır.
Secured By miniOrange

Giriş yap

Aşağıdaki servisleri kullanarak hızlı giriş yapabilirsin
Şifremi unuttum