BlackFriday bu sene umduğumuz gibi geçmedi şok indirimler ya türkiyeye gelmiyordu ya alınan vergi ile tadı kaçan ürünlerdi yada prime üyeleri size fırsat ürünlerini bırakmıyolardı. Bazı beklenen ürünler ise gram indirime girmedi.Örneğin ben sokakta kullancağım iyi bir overear kulaklık almak için pusuya yatmıştım 🙂 fakat adam akıllı bir ürün indirime girmedi ya tasarımda yada sesinde sınıfta kalmış modeller indireme girdi. Markalar iyi fakat ürünler kötü satılmamış pahalı ürünler örneğin bose soundtrue marka ve ses iyi ama tasarımdan ve büyüklüğünde sınıfta kalmış bir kulaklık hemde en kötü rengi ile satıştaydı.Beats solo 80 dolara düştü fakat alamadım çünkü prime üyelerden sıra bize gelmedi. Anlayacağınız ürün yönünden fiyat yönünden kötü bir blackfridaydi. Bir diğer sorun ise amazounun sitesi 10 bin tane kategori açılmış. Yine aynı örneği vereceğim ama kulaklıklar 20 farklı kategoride var bide buna deals lighttning deals gibi kategoriler eklenince kulaklıkları 100 kategoride iyi bir kulaklık bulmaya çalışıyorsunuz. Örnek verecek olursam beatsin wireless kulaklığı 130 dolardan 80 dolar inmiş indirime girmiş kulaklılar bölümünde gözükmüyordu. Ancak beats diye aratınca aşşagıda bir yerde şans eseri gördüm. Yani belkide ne ürünler kaçırdım haberim yok. Site bu yüzden rezaletti sınıfta kaldı. Bir diğer konu ise vergi. Tamam anladık 80 dolar üstü %20 vergi var. Abi 90 dolarlık oyuncak alıyorum 18 dolar vergi gelmesi lazım. Sen bana ne kadar diyorsun 42 dolar 🙂 bir sorun olduğunu sandım amazon chatine yazdım. Bu durumum dogal olduğunu her üründe farklı olduğunu söyleyince benim sinir katsayım daha da yükseldi. Ve o ürüni almaktanda vazgeçtim. He bir sorun daha vardı yan taraftan ship to turkeyi sectigimde baktıgım ürünlerin bazılarında hala does not ship turkey yazıyordu. Anlayacağınız filtrelemede çöp. Ama değişik malzemeler gerçekten çok uygun diyelim türkiye 150 tl olan bir termos amazonda 15 dolardı. Türkiye 120 tl olan bir kalemi amazonda 10 dolara satın aldım.Kısacası fırsatlar en azından teknoloji alınında kötü site çöp denecek kadar kötü vergiler kafasına göre yazılmıştı. Yinede bir kaç ürün almadan geri duramadım. (Bu arada çok uygun fiyata 200 tllik kulaklıklarla boy ölçüşecek bir ürün var xiaomi hybrid onuda gearbessten aldım fiyatı 17 dolar 🙂 )
#akış #HaberinizOlsun #amazon #blackfriday

2014 republic of gamers ailesinin göz bebeği asus gtx 780 directcu ll ile karşınızdayım.
Oyuncu pc si deyince akla ilk gelen donanım ekran kartıdır malum bu kartla istediğiniz oyunu rahatça oynayabilceksiniz 🙂 Gördüğünüz gibi ekran kartı gayet şık. Gelelim neden nvidia neden bu kartı aldım neden emsali olan r9 290 varken hemde daha ucuzken neden bu kart 🙂
Bende diyorumki nerden biliyorsun almadığımı 🙂 Zaten paylaştığım diğer bir incelemede r9 290'ı incelemiştim ama arada sırada aldığım siyah ekran hatası beni amd'den soğuttu ve ürünü iade etttim. Amd kartları gerçekten güçlü fakat desteği ve programları olarak daha gelişmesi gerek. Neyse gelelim konumuza kart gerçekten çok sağlam günümüzdeki oyunların tamamını 1080 p ultra ayarlada oynayabilirsiniz...
Teknik Özellikler
Çekirdek Hızı 941Mhz
Ram Özellikleri
RAM Kapasitesi 3 GB
Bellek Hızı 6008MHz
Ekran Kartı Markası NVIDIA
Bellek Tipi GDDR 5
Bellek Arayüzü 384 Bit
Bağlantı Özellikleri
Display Port Var
DVI Var
HDMI Var
Ayrıca nvidianın geforce experince programı gerçekten muazzam oyun kayıdı fps ölçümü twitch ve oyun optimizasyonu yapabiliryorsunuz. Bir not düşersem amd destekli oyunlar amd kartları 5 6 fps yüksek fps alırken nvidia desteki oyunlarda nvidia 15 20 fps daha çok alıyor. Buda haksız rekabet 🙂

Powercolor R9 290 Pcs+
Oyun ve pc donanımın kalbi ekran kartları bügüne kadar neler görmedikki her sene yeni kartlar farklı farklı modeller ve şekiller. Bazen uçak mı uçaracağız dediğimiz ekran kartları oldu ve serinin son halkaları Amd tarafından R serisi ekran kartları geldi.Kısaca inceleyeceğim ürün Powercolor pcs+ r9 290. Ekran kartları arasında üst segme bir ekran kartı. Bunun üzerinde 290x kalıyor aile bütçemizi zorlayıp alacağımız. 295×2 anlatmıyorum bile hayali sistem için güzel bir kart.
Oyun deneyimini yüksek kalitede iyi bir para ödeyerek amd tarafından alacağıız kart r9 290 nvidia tarafında ise gtx 780 performans olarak amd’nin oyunlardaki sponsurluğunu ve mantle’ı düşünürsek çoğu oyunda fps olarak 2 3 fps önde gel gelelimki bu kart gtx 780’den 200 tl kadar daha ucuz.
Amd’nin bu fiyat politakasından dolayı seçimim r9 290’dan yana kullandım.
Özellikler;
4 gb- 512 bit direct x 11.2
Çekirdek hızı 1040 mhz
Bellek hızı 5400 mhz
Gddr5
hdmi dissplat port dviport
Power cooling system özel soğutma.
Kişisel deneyimlerime geçecek olursak kart büyük bir kart bunu almak için ilk önce güzel soğutmalı iç hacmi büyük bir kasa almak gerekir. Ben diğer yazımda belirttiğim boyutu büyük 6 fanlı Gigabyte sumoy tercih ettim. Power olarak amd sistesinde 750 w önermiş ama iyi bir 550 600w la çalışmıyor değil.Isı olarak 6 fanlı kasada boşta 35 derece (Ağustosun 5’i ve çatı katı:) )
Yükte ise 65-72 derece arası değişkenlik gösteriyor. Sese gelecek olursak kart 3 fanlı yavaş devirde dönüyor kartın büyük ve 3 fanlı olması sizi korkutmasın.Yükte ise biraz ses çıkıyormuş hopörlorü kapatınca öğrendim. 🙂 Oyun oynarken sesleri kapatıp oynuyorsanız ve supersonıc kulaklarınız varsa size önermediğim bir kart.Performans bakamından gtx 780’den aynı hakta bazen daha iyi fakat kişisel sitemim 1300 tl verdikten sonra crysisda full ayarlarda 30 fps’nin altını görünce insan üzülüyor paranın hiç değeri kalmamış. Neyse geçelim yazılım konusun ey amd şirketi her şey çok güzel ismin var logon var kartın var, performansın var da neden adam akıllı yazılımın yok ? Yazılım konusunda pek başarılı olduğunu söyleyemeceğim ilk başta sürücüler geç çıkıyor.Ve bazen sorunu çözmek için çıkmış olsa bile sorunu çözmüyor. Gaming evold desen kaç saat oyun oynadığımı öğrenene kadar bilgisayarı yoruyor. Bazı arkadaşlar siyah ekran sorunu alıyolarmış demiyeceğim çünkü bizzat kendim aldım.Garantiye gitti yapıldı geldi.Amd her konuda nvidia ile kafa kafaya fakat yazılım konusunda departmanını misyonunu vizyonunu revize etmesi gerekir bu iş böyle olmaz. Fakat 1 2 sorun yaşadığım için kartın hakkını yemiyeceğim. Kart çok sağlam bir kart vram değeri 3’lü fan soğutması ve manttle desteği ile birlikte nvidia kartlardan oyun performasnı açısında daha uzun ömürlü olacağını düşünüyorum.

Gigabyte Sumoy
Bilgisayar donanımı denince akla gelen markalardan biri gigabyte. Ama kasada pekde parlak bir ismi yok . Kasa denince akla corsair, coolermaster gibi markalar geliyor akla hemen bütçemize göre bir corsair yada coolermaster kasa alıyoruz. Ben bu hegomanyadan kurtulmak için diğer kasalarıda iyice araştırmak istedim. Ve Gigabyte Sumoy kasasından karar kılıp aldım. Kasayı gerçekten çok sevdim nedeni üzerinde giriş olarak bir eksiği yok ve malzeme kalitesi çok iyi görüntüsü gerçekten hoş bir kasa. Ve sessizliği serinliği gerçekten çok iyi şu güne kadar daha hiç 70 dereceyi göremedim 🙂
Özellikler;
6xfan (2xtop fan 140 mm 2x front fan 140mm 1x Reair Fan 1400 1yan kapak fanı 200mm)
Ön panelde 2x usb 3.0 2x usb 2.0 mikrofon kulaklık girişi sd kart girişi.
Power tuşu, reset tuşu led açma kapama tuşu. Top front reair low stop high ayarlı fan kontrolcüsü. Ön, power, yan kapak ,mesh kapak.
Kasa içi siyah boya kablo saklama 3 cd room 4 hardisk 3 ssd girişi. Çıkartak çekmeceler.
35 cm vga girişi ortadaki çekmece çekilerek 42 cm vga genişliğine ulaşılabiliyor.
Fanlar lowda az mavı ışık verirken highda ışıklar daha canlı şekilde gözüküyor.Led aç kapa düğmesi ile isteğe bağlı olarak ışıklar kapatabiliyor. Malzame kalitesi iyi bir kasa içerisinde 700w modüler güç kaynağı ile gelen gayet yeterli bir psu.
Kısacası malzeme kalitesi fiyatı, 6 fanlı fankontrolcüsü ile tam bir oc yada gamer kasa…

#akış