ELITE DANGEROUS ODYSSEY
Artık bu dünya ile olan bağlantımız tamamen koptu. (En azından bir kaç saatliğine:) ) İçerisinde 400 milyar (yanlış okumadınız evet!!!) yıldız sistemi barındıran haritasıyla 2016 yılında karşımıza çıkan Elite Dangerous -ki kendisi 30 yıllık bir maziye sahiptir- "Horizons" eklentisi ile gezegenlere iniş izni vermişti bizlere bir kaç sene evvelinde. "Odyssey" eklentisi ise artık indiğimiz bu gezegen yüzeylerinde FPS modunda gezmemize, dolaşmamıza, keşfetmemize ve savaşmamıza olanak tanıyor. Devasa bir uzay simulasyonu olan Elit Dangerous bizim galaksimizi bire bir modelliyor gerçek boyutlarıyla ve gerçek haliyle. Horizons eklentisiyle gezegenlere inip SRV isimli kara araçlarımızla gezegen üzerinde özgürce dolaşabiliyorduk fakat aracımızdan inip gezegenlere yada istasyonlara ayak basamıyorduk. Artık bu durum tamamen değişti.
İSTASYONLAR: Eskiden istasyonlarda sadece ara yüz karşılıyordu bizi. Odyssey güncellemesi ile artık istasyonların içinde geziyor, npc'lerle konuşuyor, görevler alabiliyor, alış veriş yapabiliyor, gemimizi ve silahlarımızı geliştirebiliyoruz. Hatta istasyonlardan taksi kiralayıp yakın sistemlere bu şekilde seyahat edebiliyoruz.
SUITLER: Üzerimize giyindiğimiz kıyafetler oldukça önem arz ediyor çünkü aldığımız görevler bile kıyafetimizin özelliklerine göre şekilleniyor. Örneğin eğer aldığımız görev bazı kutuları yada kapıları zorla açmamızı gerektiriyorsa üzerinde "ARC CUTTER" adı verilen (Bir çeşit kaynak makinası) bir araç olan giysiyi satın almanız gerekiyor. Görev gereği ya da keşif sırasında biyolojik bir canlıyı taramak için ise başka bir suit satın almanız gerekmekte. Aynı anda envanterinizde birden fazla suit bulundurabiliyorsunuz ve bu suit leri geminizde ya da istasyonlarda değiştirebiliyorsunuz.
SİLAHLAR: Silah çeşitliği şu an için çok fazla değil ama yeterli seviyede diyebilirim. Gerek yarı otomatik tüfekler olsun gerek tabancalar olsun gerekse el bombaları olsun kullanabileceğiniz çeşitli silahlar mevcut oyunda. Bunun dışında enerji kapsülleri, zırh destekleyiciler ve sağlık kit leri de satın alabiliyorsunuz
CHRIS ROBERTS vs DAVID BRABEN: Birisi (Chris) Star Citizen'in diğeri(David) de Elite Dangerous'un geliştiricisi. İki oyun da birbirine benzer nitelikte olan uzay simulasyonu yapısında. 8 yıldır geliştirilen ve toplanan milyonlarca dolara rağmen hala çıkış yapamamış olan (pek çok kişiye göre bir dolandırıcılık girişimi halini almış) Star Citizen'in aksine Elite Dangerous uzay simulasyonu severlerin takdirini toplamaya devam ediyor. 90'lı yıllarda Amiga laramızda oynadığımız oyun gelişerek bu günlere geldi ve bunda David Braben'in vizyonun büyük payı var diye düşünüyorum.
SONUÇ: Bu dünyanın tüm sorunları ve dertleri sizi sardığında uzay geminize atlayıp galaksinin ücra köşelerindeki yitik bir uzay istasyonunda kahvenizi yudumlarken, istasyona iniş yapan gemileri izleyip, yorgun derin uzay pilotlarıyla sohbete dalmak ya da tozlu bir gezegenin hafif yüksek kayalık kesiminden ikiz kırmızı güneşlerini izlemek bir kaç saatliğine de olsa tüm tasalarınızı size unutturacaktır diye düşünüyorum.
Bir başka incelemede görüşünceye kadar hoşça kalın.
Commander Khan out.
Belki bu bahaneyle yeniden başlarım oyuna ama üşeniyorum birazcık, oyun çok geniş 😀
@salledacil O kadar mı kötü 😀 Optimizasyon sıkıntısı olduğunu okumuştum ama başka bişey duymadım
Ben bu oyunu eurotrucksimulator un uzay versiyonu olarak görüyorum, ve jump yaparken çok sıkılıyorum.