Bizim TS'de dekor olarak kullandığımız çiçeğin cinsini bilen var mı? Ölüyor da kurtarabilir miyiz bakacağız.
Son bir saat içinde 159 ziyaretçi, 88 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Hocam Plant.net uygulaması ile fotoğrafını çekip öğrenebilirsiniz.
Bir resmini koyabilirseniz bakarız duruma @gamsizm Bir de ne oluyor çiçeğe, belirtiler neler. Mümkünse saksının da resmini çekin, saksı ufak geliyor olabilir
@manikdepresif Şurda son sağlıklı hali var. https://teknoseyir.com/msi-nightblade-mi2-020eu-oyun-sistemi-incelemesi Yapraklarının hepsini dökttü.
@gamsizm yanlış görmediysem bu çiçekten bizde de var yerini yadırgadığı zaman sittin sene daha yeşillenmiyo döküyo yapraklarını. yerini falan mı değiştirdiniz yada aşırı rüzgar falan mı aldı. sorayım bizim valideye bi çözümü vardır muhakkak. bizde de kurumuştu bi ara arka balkona aldım kendine geldi
@gamsizm yapraklar yeşilken mi döküldü, yoksa önce sararıp kuruyup sonra mı döküldü?
@manikdepresif Yeşilken.
@gamsizm Görebildiğim kadarıyla saksısı boyut olarak iyi. Öncelikle güneşli bir yere alın, pencere önüne gibi. Daha sonra toprağını yemi bir toprakla değiştirin. Bu arada kök budaması da yapın. Toprak değiştirince can suyu vermeyi unutmayın. Toprağına da bir paslı çivi sokun. Hastalık olduğunu sanmıyorum, bunlarla büyük ihtimal kurtulur
@yhackup Direk güneş sevmez, ancak mutlaka bol ışık ister
Salon bitkilerinde zararlı ve hastalık ihtimali daha azdır (Özellikle tek yetiştirilenler). Bu sebeple sorun genelde çevresel etkenler veya kültürel işlemlerdir. Çevresel etki olarak sıcaklık ve ışıklanma en önemlileridir. Kültürel işlem olarak saksı, toprak, gübreleme, sulama en önemlileridir. Genelde ışıklanma, gübreleme ve sulama en çok hata yapılanlardır.
@gamsizm Çiçeğin adı benjamin di galiba hatırladım. Yerini değiştirip bakım prensiplerini uygularsanız düzelir. Bizim de başımıza gelmişti çok sevgi, bakım ve özen isteyen bir çiçektir kendisi.
http://www.ciceklerinbakimi.com/benjamin-cicegi-bakimi-4.html
http://www.bitkibakimi.com/cicek/182-benjamin-bitkisi-bakimi-ve-yetistirilmesi-hakkinda-genel-bilgiler.aspx
Evet ben de öyle hatırladım şimdi.
@gamsizm Ön balkondan arkaya aldık biz bakımsızlıktan kurumuştu. Şöyle hafif güneş alan bir yere koyup toprağını filan değiştirmeyi deneyin abi. Özel gübresi falan var bunun toprağında ki mineral ve vitamin oranı düştüğü için bazen trip atıyor bu çiçek 😀
aslında çok dayanıklıdır yerini sevmediği zaman öyle bi trip atıyor ki akıllara ziyan 🙁 ben evde 40 sefer yer değiştirdim en sonunda balkonun bir köşesini sevdi bıraktım kendine geldi. Tüm yapraklarını dökmüştü. Çok bakım istiyor haftada bir çevirmen lazım, suyunu ölçülü vermen lazım, toprağını takip etmen lazım, gübresiydi, rüzgarıydı, ışığıydı 😀 ama çok zevkli iş be 😀
Her hafta bir yaprağı gidiyorsa "Lumia" cinsi bir çiçek olabilir 🙂 🙂
Murat abi selamlar sana bir türlü face ve diğer yerlerden ulaşamıyor mesaj yazamıyorun bir sorum olacak nasıl ulaşabilirim yani özeldeb
Benjamin Ficus... Hava akımını ve rüzgarı sever, sıcak havayı sever en büyük düşmanı KLİMADIR... Yukarıda neler yazıldı okumadan hızlıca yazdım...
Direkt üzerine güneş vurmadan bol ışık ister yani ışık alan bir odanın iç köşesi gibi, en çok ışık ve su ile sıkıntı yaşar, bitkinin sulamasında saksının altında ki tabakta su kalmaması önemlidir, bitki saksısında iki üç parmak kadar su payı olması bu kısmın su ile doldurulup suyun alttan süzülmesi beklendikten sonra tabaktaki suyun boşaltılması, yada saksı boyunun üçte ikisi kadar su dolu bir kapta on dk bekletildikten sonra çıkarılıp suyu süzülmesi sulama için sağlıklı yöntemlerdir, klima kesinlikle üzerine vurmamalı mümkünse klimalı odada durmamalıdır besleme senede bir yada iki kere verilebilir azot ağırlıklı veya kompoze gübre kulllanılabilir, Hepsinden önemlisi bitkiye nem yapmak şarttır. Bir sprey püskürtücü (temiz bir camsil şişesi de olur, bu iş için olanı alsanızda olur) ile mümkünse her gün ıslatılmalıdır. Bitkinin tüm yaprak yüzeyine 1 kere su gelecek şekilde yapılabilir. Bitkiyi daha sağlıklı ve dayanıklı yapan uygulama budur. Ayrıca bitki düzenli yaprak döker endişeye gerek yoktur mühim olan bitkinin çıplaklaşmamasıdır. Kışında ısıtmanın kapalı olduğu zamanlar dikkat etmek gerekir, özellikle hafta sonları bitki üşüyebilir. Acele şekilde yazıyorum sorularınız olursa alta yazın cevap vermeye çalışırım. Ayrıca Murat Abi bitki kurursa haber ver teknoseyirin gönüllü bitkisel sponsoru olurum.
@le_roi Kurudu 🙁