ASUS Modemlere 5651 Kanun Gereği Log Tutma Özelliği
Sürekli Araştırma ve Geliştirme İçerisinde olan ASUS Network takımı Türkiye 5651 sayılı kanun gereği olan Log tutma işlevini gerçekleştirmek üzere yeni bir beta güncelleme yayımlamıştır. İlk etapta DSL-N17U modeli için kullanıma sunulan özellik, ileriki güncellemelerle diğer belirli modellere de sunulması beklenmektedir.
#akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • PCMODTR @pcmodtr

    5651 yasal log konusunda büyük bir eksikliği doldurmuşlar lakin log kayıtlarını cihaz nerede tutuyor malum 5yıl uzun zaman ve 5651 içeriği biraz yoruma açık gibi mac lan ip diye uzayıp gidiyor bende draytek modem var usb belleklere log alıyorum bir dönem mikrotik ile remote log kaydı alıyordum

  • Tekprens T @28deniz

    PCMODTR hocam. Mikrotik haplite rb941-2nd var bende. 5651'e göre log tutmak istiyorum ama hiçbir yerde bilgi bulamadım.Yardımcı olma ihtimaliniz varmı bana acaba

    • PCMODTR @pcmodtr

      ben eskiden hobi olarak uğraştım çok fazla derin bilgim yok lakin log çekip imzalama programını kullanmışlığım var bu rb941-2nd cihazını ile ağ paylaşımı mı yapıyorsun yoksa wifi dağıtımı mı hotspot kullanıyormusun

  • Tekprens T @28deniz

    Hocam kendi kafemde hotspot olarak kullanıyorum. aynı zamanda birde router bağladım onun üzerinden wifi olarakda veriyorum

    • PCMODTR @pcmodtr

      log almak için bence bütün dağıtımı hotspot üstünden yap router hotspot yayınını mı dağıtıyor. lan üzerinden de hotspot yapabiliyorsun mikrotik yasal log tutma remote log gönderimi ile yapılıyor yani sürekli açık bir pc ye ağ üzerinden log gönderiyor pc gelen logları imzalama programının klasörüne yol gösteriyorsun oda zaman damgası ile imzalıyor remote log mikrotik üstünde logging bölümünden yapılıyor ve bilgisayara da mikrotik syslog yazılımı ile çekiyorsun onun dışında ban sınırlama kota koyma gibi özelikleri de var ben çok uzun zamandır ilgilenmiyorum cihazı açıp bilgilerimi tazelemem lazım ama yinede bir sıkıntı olursa yaz bakarız

  • Tekprens T @28deniz

    Cihazın hız sınırı olayını kullanıyorum. Çok detaylı bir cihaz . Sadece 5651 yasasına uygun formatı mikrotik üzerinden nasıl hazırlıyorum onu halledemedim hocam. İp adresi başlangıç saati bitiş saati mac adresi formatında bir log istiyor tib. http://tib.gov.tr/dokumanlar/Ornek_Dahili_IP_Dagitim_Logu.txt bu adresteki formatı nasıl elde edebilirim acaba?

    • PCMODTR @pcmodtr

      mikrotik loglarını bu şekilde düzenlemiyor onun için ayrı log kaydı yapan yazılımlar var cihaz siralı şekilde satırlar işliyor cihazın hareketlerine göre merpazar ile daha önce yaptığım görüşmelerde 5651 uygun ve yeterli olduğu söylendi lakin dediğim gibi logları istediğin gibi düzenleyen farklı yazılımlar var hatta görmüşsündür paket sistemleri var pc ile logları yakalamayı başardın mı? sabit ip,sabit mac,ve DNS bunları sağlarsan tutarlı loglar elde edersin senin bu kafe internet kafe mi yanı pc'ler sabit mi

  • Tekprens T @28deniz

    İnternet cafe evet. İpler sabit. Ben wifi kullananların loglarını almak istiyorum hocam. Cafe pclerinin loglarını filtre proogramım tutuyor

  • Tekprens T @28deniz

    Bu videonuzu inceleyeceğim. Diğer videonuzuda en yakın zamanda bekliyorum hocam. Yardımınız için çok teşekkür ederim.

    • PCMODTR @pcmodtr

      bu gün biraz baktım baya bir şey değişmiş hotspot kurmaya çalışıyorum kurunca log bölümünü incelerim ona göre bir video yapmaya çalışırım kaynak havada kalmasın belki başkalarının da işine yarar lakin biraz uzayacak gibi bu mikrotik yazılımına fazlaca hakim arkadaşlar var TR de lakin sır gibi saklıyorlar olayları ben ilk aldığımda ilk kurulum desteği istemiştim onlarda bana bir video var gönderelim dediler olur dedim demez olaydım adamaların bir yatırıp fotokopimi çekmedikleri kaldı ondan sonra sinir olup mikrotik videoları hazırlamaya başladım sonra baktım ki cihazı satın alıp izleyende bir şey anlamıyor bıraktım bu vesile ile bir kaç video daha kazandırırız

  • Tekprens T @28deniz

    Hocam şu an piyasada herkes log işini tamamen maddiyata dökmüş. Her konuda bilgi bulabilirken mikrotik konusunda birkaç şahıs harici bilgi dağıtan yol gösteren kimse yok gibi. Youtube'de Nihat diye bir arkadaş var varolsun onun sayesinde kurulum hotspot olayları hakkında bilgi edindim ama loglama konusunda sıkıntı yaşıyorum.Umarım bu kısmıda bir şekilde hallederim

  • PCMODTR @pcmodtr

    hotspot kurup loglarını çekmeyi ve imzalamayı tamamladım üstat imzalanmış loglar düz satır halinde işlenip imzalanıyor ama mac ,lan ip, uzak ip ve port, zaman damgası oldukca anlaşılır şekilde görünüyor bence 5651 için fazlasıyla yeterli geriye kaldı sunum hazırlama

  • Tekprens T @28deniz

    hocam bekliyorum merakla.çok işime yarayacak. umarım kısa sürer 🙂

  • Tekprens T @28deniz

    bu akşam olur herhalde değilmi