ASUS Modemlere 5651 Kanun Gereği Log Tutma Özelliği
Sürekli Araştırma ve Geliştirme İçerisinde olan ASUS Network takımı Türkiye 5651 sayılı kanun gereği olan Log tutma işlevini gerçekleştirmek üzere yeni bir beta güncelleme yayımlamıştır. İlk etapta DSL-N17U modeli için kullanıma sunulan özellik, ileriki güncellemelerle diğer belirli modellere de sunulması beklenmektedir.
#akış
Teknoseyir gündemi
#WhatsApp#Gemini#EA#ClairObscurExpedition33#ttmobil#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVitesSon bir saat içinde 190 ziyaretçi, 104 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
5651 yasal log konusunda büyük bir eksikliği doldurmuşlar lakin log kayıtlarını cihaz nerede tutuyor malum 5yıl uzun zaman ve 5651 içeriği biraz yoruma açık gibi mac lan ip diye uzayıp gidiyor bende draytek modem var usb belleklere log alıyorum bir dönem mikrotik ile remote log kaydı alıyordum
PCMODTR hocam. Mikrotik haplite rb941-2nd var bende. 5651'e göre log tutmak istiyorum ama hiçbir yerde bilgi bulamadım.Yardımcı olma ihtimaliniz varmı bana acaba
ben eskiden hobi olarak uğraştım çok fazla derin bilgim yok lakin log çekip imzalama programını kullanmışlığım var bu rb941-2nd cihazını ile ağ paylaşımı mı yapıyorsun yoksa wifi dağıtımı mı hotspot kullanıyormusun
Hocam kendi kafemde hotspot olarak kullanıyorum. aynı zamanda birde router bağladım onun üzerinden wifi olarakda veriyorum
log almak için bence bütün dağıtımı hotspot üstünden yap router hotspot yayınını mı dağıtıyor. lan üzerinden de hotspot yapabiliyorsun mikrotik yasal log tutma remote log gönderimi ile yapılıyor yani sürekli açık bir pc ye ağ üzerinden log gönderiyor pc gelen logları imzalama programının klasörüne yol gösteriyorsun oda zaman damgası ile imzalıyor remote log mikrotik üstünde logging bölümünden yapılıyor ve bilgisayara da mikrotik syslog yazılımı ile çekiyorsun onun dışında ban sınırlama kota koyma gibi özelikleri de var ben çok uzun zamandır ilgilenmiyorum cihazı açıp bilgilerimi tazelemem lazım ama yinede bir sıkıntı olursa yaz bakarız
Cihazın hız sınırı olayını kullanıyorum. Çok detaylı bir cihaz . Sadece 5651 yasasına uygun formatı mikrotik üzerinden nasıl hazırlıyorum onu halledemedim hocam. İp adresi başlangıç saati bitiş saati mac adresi formatında bir log istiyor tib. http://tib.gov.tr/dokumanlar/Ornek_Dahili_IP_Dagitim_Logu.txt bu adresteki formatı nasıl elde edebilirim acaba?
mikrotik loglarını bu şekilde düzenlemiyor onun için ayrı log kaydı yapan yazılımlar var cihaz siralı şekilde satırlar işliyor cihazın hareketlerine göre merpazar ile daha önce yaptığım görüşmelerde 5651 uygun ve yeterli olduğu söylendi lakin dediğim gibi logları istediğin gibi düzenleyen farklı yazılımlar var hatta görmüşsündür paket sistemleri var pc ile logları yakalamayı başardın mı? sabit ip,sabit mac,ve DNS bunları sağlarsan tutarlı loglar elde edersin senin bu kafe internet kafe mi yanı pc'ler sabit mi
İnternet cafe evet. İpler sabit. Ben wifi kullananların loglarını almak istiyorum hocam. Cafe pclerinin loglarını filtre proogramım tutuyor
hotspot yapıp log kaydı alabılırsın nasılsa yasal yükümlülük için log tutacaksın mikrotik logları yasalı karşılıyor örnekteki gibi olmasa da karşılıyor yarın fırsat bulursam küçük bir nasıl yapılır videosu eklemeye çalışırım daha önce böyle bir çalışmam vardı
https://www.youtube.com/watch?v=Cq99sjnikHg
Bu videonuzu inceleyeceğim. Diğer videonuzuda en yakın zamanda bekliyorum hocam. Yardımınız için çok teşekkür ederim.
bu gün biraz baktım baya bir şey değişmiş hotspot kurmaya çalışıyorum kurunca log bölümünü incelerim ona göre bir video yapmaya çalışırım kaynak havada kalmasın belki başkalarının da işine yarar lakin biraz uzayacak gibi bu mikrotik yazılımına fazlaca hakim arkadaşlar var TR de lakin sır gibi saklıyorlar olayları ben ilk aldığımda ilk kurulum desteği istemiştim onlarda bana bir video var gönderelim dediler olur dedim demez olaydım adamaların bir yatırıp fotokopimi çekmedikleri kaldı ondan sonra sinir olup mikrotik videoları hazırlamaya başladım sonra baktım ki cihazı satın alıp izleyende bir şey anlamıyor bıraktım bu vesile ile bir kaç video daha kazandırırız
Hocam şu an piyasada herkes log işini tamamen maddiyata dökmüş. Her konuda bilgi bulabilirken mikrotik konusunda birkaç şahıs harici bilgi dağıtan yol gösteren kimse yok gibi. Youtube'de Nihat diye bir arkadaş var varolsun onun sayesinde kurulum hotspot olayları hakkında bilgi edindim ama loglama konusunda sıkıntı yaşıyorum.Umarım bu kısmıda bir şekilde hallederim
hotspot kurup loglarını çekmeyi ve imzalamayı tamamladım üstat imzalanmış loglar düz satır halinde işlenip imzalanıyor ama mac ,lan ip, uzak ip ve port, zaman damgası oldukca anlaşılır şekilde görünüyor bence 5651 için fazlasıyla yeterli geriye kaldı sunum hazırlama
hocam bekliyorum merakla.çok işime yarayacak. umarım kısa sürer 🙂
bitti export ediyorum sonra youtube yükleyeceğim
bu akşam olur herhalde değilmi
yarısı yüklendi bile lakin görüntü kaydı alırken biraz aceleye geldi capture kartı açmayı unutmuşum görüntü biraz kötü çıkmış şimdilik böyle kalsın vakit bulunca değiştiririm
tamam hocam beklemedeyim